Ga naar inhoud


Anti cascading en cw cycle check begrippenlijst ?


Aanbevolen berichten

Het controlword is de key en die is geldig voor een bepaalde tijd. Meestal om de 10 sec wordt er een nieuwe ecm naar de kaart gestuurd, die gaat rekenen en geeft een controlword (cw) af die in ons geval ook weer 10 sec geldig is.

 

Normaal mag je afhankelijk van welke zenders 4 ecm's aanvragen per 10 seconde. Dit is wanneer een zender uitzend met de caid 1817 wat in werkelijkheid nagra3 is. Als de caid 0100 is (seca3) dan kun je er maar 2 per 10 seconde aanvragen.

 

1817 is de Nagra caid voor canaldigitaal en 1818 is die van tv vlaanderen.  Je kunt het ident zien in je dreambox onder stream info, ik weet niet of het bij alle images werkt maar bij de oude gemini wel.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dus met de cycle check wordt bedoeld dat ie controleert of de cw's die de kaart afgeeft om de 10 sec zijn ?
Of zit ik er nou weer net naast en heeft het te maken met de 2 opeenvolgende controlwords cw0 en cw1 ?

Ik begrijp dus uit je verhaal dat caid 1817 nagra codering is.
Ik dacht dat cdnl alleen aan seca3 codering deed ?
Stel dus als ik op me oscam ga filteren op 1817 caid zou ik dan ook beeld moeten krijgen op bepaalde zenders of werkt dat niet zo ?

Sorry als ik moeilijk van begrip ben, maar doe me best om het te kunnen begrijpen :)

aangepast door bennieboy
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het controlword is de key en die is geldig voor een bepaalde tijd. Meestal om de 10 sec wordt er een nieuwe ecm naar de kaart gestuurd, die gaat rekenen en geeft een controlword (cw) af die in ons geval ook weer 10 sec geldig is.

 

Normaal mag je afhankelijk van welke zenders 4 ecm's aanvragen per 10 seconde. Dit is wanneer een zender uitzend met de caid 1817 wat in werkelijkheid nagra3 is. Als de caid 0100 is (seca3) dan kun je er maar 2 per 10 seconde aanvragen.

 

1817 is de Nagra caid voor canaldigitaal en 1818 is die van tv vlaanderen.  Je kunt het ident zien in je dreambox onder stream info, ik weet niet of het bij alle images werkt maar bij de oude gemini wel.

 

Is er ook al ergens een lijst welke zenders 2 ecm's aankunnen en welke 4?

VU+ Duo, ET9200, XP1000, PLI

Link naar reactie
Delen op andere sites

7007  : Nickelodeon
6FFF : MTV Music
6FEF : MTV Dance
6FF3 : MTV ROCKS
6FF1 : VH1 Classic
6FF0 : VH1 Europe
6FEE : MTV Hits
6FB8 : MTV Live HD
1421 : Eurosport HD

13C0:  Travel Channel HD
13C9 : Eurosport HD2
141F : History HD
1419 : NGC Wild
1415 : duck tv
334F : JIM JAM

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit zijn multicaid sids de skylink caid heb ik geblocked in de whitelist.
Ook samen met 1817 en 1818. Maar nu vraag ik me af of ik 1817 wel of niet moet blocken?

En je hebt me vraag nog niet beantwoord of ik er nou een beetje goed zit met mijn begrip of er toch nog net naast ;)
Dank u..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...