Ga naar inhoud


wie het kent deze dop of weet wat dit is?


gerrit B
Ga naar oplossing Opgelost door columbo,

Aanbevolen berichten

In een veiling partij kwam ik de doppen tegen als in de bijlage.

ze zijn 56mm hoog

een buitendiameter van 40mm

een binnendiameter van 30mm

en de tuit aan de bovenkant heeft een buitendiameter van 15 en een binnen diameter van 11mm

 

Het geheel is gemaakt van buigzaam plastic (ruikt tenminste niet naar rubber) maar voelt wel aan als zacht rubber.

Op de zak zelf staat het merk Flamco maar verder staat er niets op.

 

Wie herkent deze dingen en weet waarvoor ze gebruikt worden?

 

suc6

 

Gerrit

post-32015-0-52706000-1381779113_thumb.jpg

post-32015-0-10701800-1381779127_thumb.jpg

post-32015-0-91855500-1381779134_thumb.jpg

post-32015-0-64361200-1381779147_thumb.jpg

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

ouderwetse overgang aansluiting waterleiding stortbak naar porseleinen pot?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens dit filmpje

Horen ze bij het flamco smart fit systeem.

 

Net even geprobeerd met een M10 draadstang maar omdat het plastic/rubber zo elastisch is trek je die er zo weer uit.

Dus of er moet nog wat meer dan de rubber dop zijn wat de draadstang vasthoudt of dat is ook de reden waarom je dit systeem niet zo vaak tegenkomt. (ik had het tenminste nog nooit gezien)

 

Mijn zoon heeft er nu in ieder geval een op zijn blaaspijp gezet als mondstuk en hij was prima uit te rekken om over een 16mm buis te passen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even in de catalogus van flamco gekeken en inderdaad lijken deze doppen er wel verdacht veel op.

Alleen het model wat ik heb is niet voor m10 maar voor M12 draadstangen.

 

Maar denk dat ik er toch maar een andere bestemming voor moet zien te vinden want zie me niet zo vaak van dit soort buizen ophangen.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Net even geprobeerd met een M10 draadstang maar omdat het plastic/rubber zo elastisch is trek je die er zo weer uit.

Dus of er moet nog wat meer dan de rubber dop zijn wat de draadstang vasthoudt of dat is ook de reden waarom je dit systeem niet zo vaak tegenkomt. (ik had het tenminste nog nooit gezien)

 

Mijn zoon heeft er nu in ieder geval een op zijn blaaspijp gezet als mondstuk en hij was prima uit te rekken om over een 16mm buis te passen.

 

suc6

 

Gerrit

Hij is ook niet om de draadstang vast te houden , maar als nette afwerking zodat er geen vuil in het buisje eronder komt .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Oplossing

Deze doppen zijn er voor om tijdens de montage van de leiding met de Flamco beugel er voor te zorgen dat het hulsje niet naar beneden valt tijdens de montage,vooral bij zware leidingen is dit vaak een probleem ,je hebt dan beide handen nodig om de leiding te monteren want,zonder het hulsje is het niet mogelijk om de beugel aan de draadstang te bevestigen

ze zijn er in div maten,en bestaan al heel erg lang,toen waren er nog geen PC's ,en geen YouTube.

 

Deze beugels worden veelal in de Utiliteit bouw gebruikt .

.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze doppen zijn er voor om tijdens de montage van de leiding met de Flamco beugel er voor te zorgen dat het hulsje niet naar beneden valt tijdens de montage,vooral bij zware leidingen is dit vaak een probleem ,je hebt dan beide handen nodig om de leiding te monteren want,zonder het hulsje is het niet mogelijk om de beugel aan de draadstang te bevestigen

ze zijn er in div maten,en bestaan al heel erg lang,toen waren er nog geen PC's ,en geen YouTube.

 

Deze beugels worden veelal in de Utiliteit bouw gebruikt .

.

Beste antwoord !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...