Ga naar inhoud


Wie weet waar deze schotel staat ?


trust
Ga naar oplossing Opgelost door Mojo,

Aanbevolen berichten

Wie weet waar deze schotel staat .

Foto is gepost door Likvid op een engels board , zou een 3 meter NERA zijn .

post-30993-0-93130600-1382612395_thumb.jpg

post-30993-0-47071600-1382612412_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


Inderdaad Mojo.


Het is de firma Clove Electronics die zich bezig houdt met Frequentie Technologie onder meer met kristallen en oscillators.

Ik heb de naam van de firma niet correct geschreven om geen reklame te maken.


Ik ben benieuwd welke satelliet ze moeten ontvangen om zo’n grote schotel nodig te hebben. Ze hebben meer schotels op dak staan. Ik zie nog een grote primefocusschotel op streetview. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaaf zeg. Kunnen wij alleen maar over dromen. Wat een enorm robuuste LNB arm. Lijkt wel een vermomde luchtafweerinstallatie haha. Een anti scud schotel.

Hier de rest van de foto's

 

Edit , snap even niet waarom ik ze nu in een blauwe waas zie  :crazy:

post-30993-0-29035700-1382626940_thumb.jpg

post-30993-0-96461400-1382626969_thumb.jpg

post-30993-0-52182700-1382626985_thumb.jpg

post-30993-0-07559400-1382627039_thumb.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier dus. :grin: Industriestraat,  Heerhugowaard.

Tja , als je het met zo'n bril (avatar Mojo) nog niet kunt vinden  :P

post-30993-0-74636200-1382630052.jpg

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad Mojo.

 

Ik ben benieuwd welke satelliet ze moeten ontvangen om zo’n grote schotel nodig te hebben. Ze hebben meer schotels op dak staan. Ik zie nog een grote primefocusschotel op streetview. 

 

Volgens dishpointer staat hij vermoedelijk op Sirius gericht volgens de satellietfoto. Tenminste die sattelliet komt er het meeste in de buurt. Het kan ook zijn dat ze hem tijdens de foto aan het africhten waren.

post-32948-0-67733500-1382640149_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor een draaibare schotel is uitrichten op de Sirius een logische keuze.

Op de foto zie ik allerlei elektromotoren waardoor ik aan mag nemen dat de schotel draaibaar is.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gezien de aard van de werkzaamheden van dat bedrijf dat zich bezig houdt met Frequentie Technologie met onder meer kristallen en oscillators, zou het wel eens kunnen dat ze metingen gaan verrichten aan communicatiesatellieten. En als de footprint dan niet echt op Nederland gericht is, heb je een grote schotel nodig.

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik denk dat jullie de verkeerde firma in het oog hebben, de kristallenslijper is gehuisvest in Hoorn, en was vroeger de buurman van het pand waar de schotel geïnstalleerd is.

De schotel staat op een pand waar volgens mij een firma gehuisvest was (is?) die zich professioneel bezig houdt met audio techniek.

Het is onduidelijk hoe oud deze foto's zijn en of die schotel nog op die locatie staat.

 

Het antenne register geeft aan dat er sinds 2004 een vaste verbinding op dat adres geregistreerd is op 23 Ghz.

 

Na wat speurwerk blijkt op dit adres de ATV repeater PI6ALK gehuisvest te zijn (geweest?)

Die hadden indertijd een uplink en je kon via satelliet meekijken.

 

Voor de liefhebbers: https://www.google.nl/search?q=pi6alk+via+satelliet&ie=utf-8&oe=utf-8&rls=org.mozilla:nl:official&client=firefox-a&gws_rd=cr&ei=35hpUo2gI-KW0AWE_YCIBQ

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk , met een beetje zoeken zit in dat pand Telecommunications BV TSS .

En bij verder zoeken kom ik dan de naam Rens Maas tegen .

Sommigen zullen die kennen van satelliet uitzendingen op 16º oost vanuit zijn   PI6ALK shack .

Misschien staat hij wel op één van de foto's die ik gepost heb .

De foto's van google earth zijn van maart 2009

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nostalgie  

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...