Ga naar inhoud


Signaal sterkte


Elstoplo

Aanbevolen berichten

Ik heb een Viosiosat bisatellite schotel antenne.

Afgelopen week deze uitgebreid met een G3D set.

 

Astra 1  snr 71%  agc 87%

Astra 2  snr 70%  agc 83%

Astra 3  snr 76%  agc 84%

Hotbird  snr 73%  agc 83%

 

Wat ik van jullie zou willen weten of het weergegeven ontvangstsignaal voldoende is.

Ik ben zo lang aan het klooien geweest dat ik denk het maiximale eruit te hebben gehaald.

 

Graag een reactie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet uit ervaring dat 75% bij deze schotel al heel wat is.

Maar kun je ook aangeven voor hoeveel  dB deze percentages staan? Elke ontvanger gaat weer anders om met percentages. Welk merk heb je?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Elstoplo


Het spijt me dat ik het moet zeggen maar van de afstelling van de lnb’s klopt niet veel van.

Om te beginnen de basisafstelling van de lnb-hoogte.
Die staan veel te hoog. De Astra 19,2-lnb moet op de nul-positie staan, d.w.z. de bout moet precies op de nul-streep staan, zie bijlage 1

Ten tweede moeten de vier lnb’s in een boog staan die tegengesteld aan de Clarkebelt moet lopen, d.w.z. de buitenste twee lnb’s moeten hoger staan dan de twee middelste lnb’s, zie bijlage 2. Bij jou is het net andersom.

Ten derde staat de skew van de lnb’s helemaal niet goed. Ze hebben allemaal een flinke positieve skew terwijl je een negatieve skew moet hebben. Een negatieve skew wil zeggen dat als je naar de binnenzijde van de schotel kijkt, de lnb’s met de wijzers van de klok meegedraaid moeten worden t.o.v. verticaal.
 

Voor Santpoort moeten ze als volgt staan:

Hotbird 13 is 6 graden

Astra 19,2 is 3 graden

Astra 23,5 is 6 graden

Astra 28,2 is 10 graden

post-60869-0-72504400-1382706717_thumb.jpg

post-60869-0-96003200-1382706747_thumb.jpg

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik het goed zie is er ook een lnb  niet meer zo goed en begint ie te scheuren(zie foto)

En misschien zijn dit nog wel 0.6 dB lnb's

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat wil je hiermee zeggen 0.6 db lnb's.

Dat begrijp ik niet.

De gegevens di ik heb zijn: Universal Twin lnb-f (2uit) LO 2x9,75/10,6 feed 0.40 mm NF:0.7

Daarmee wil ik zeggen dat het oude lnb's zijn met een hoog ruisgetal , zelfs Noise frequency 0.7dB zie ik .

Tegenwoordig is 0.2 dB de standaard , die leveren een beter signaal .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben er zeker van dat je met inverto black meer signaal hebt dan met deze lnbs

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...