Ga naar inhoud


Telfort instellingen op een samsung s4 mini


Aanbevolen berichten

Ik heb mijn oude Duos vervangen door een S4 mini en alles werkt wel zo ongeveer maar ik krijg alleen mijn email niet aan de praat.

Ik heb de instellingen precies overgenomen van mijn Duos dus

bij inkomende e-mail:

- mijn eigen emailadres

- de juiste gebruikersnaam

- uiteraard het juiste wachtwoord

- pop3server: mail.mijn eigen acount.nl

- beveiligingstype geen

- poort 110

- email nooit verwijderen.

 

dus alles precies hetzelfde als wat op mijn duos stond maar met de S4 mini krijg ik steeds na het indrukken van gereed Verificatie mislukt.

 

Wat doe ik nu verkeerd?

Want alles is precies hetzelfde als op mijn oude toestel en stop ik daar mijn Sim kaartje weer in dan komen ook direct alle mailtjes binnen terwijl de nieuw S4 mini blijft steken op "laden van berichten"

 

suc6

 

Gerrit

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites


hoi,

 

werkt je internet op je smartphone?

Als dit niet werkt zullen ook je mails niet binnenkomen.

 

Meestal kan je een SMS doen naar je provider en die stuurt dan de juiste gegevens naar je smartphone.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bij pop3 server moet je invullen  ''pop3.telfort.nl'' en bij smtp server ''smtp.telfort.nl'' bij beveiligingstype geen en poort 25 gr Duracell

aangepast door Duracell

Triax 88 met 4 x Inverto Black Ultra lnb's. Vu+Solo 4K OPEN ATV 6.0 Samsung 48JU7000 Harmony Elite

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoi,

 

werkt je internet op je smartphone?

 

ja internet werkt als prima en ook veel sneller dan op mijn duos

 

Bij pop3 server moet je invullen  ''pop3.telfort.nl'' en bij smtp server ''smtp.telfort.nl'' bij beveiligingstype geen en poort 25 gr Duracell

 

dat je pop3. telfort.nl in moet vullen zou toch alleen gelden als je een account van Telfort hebt, maar dat heb ik niet, ik heb mijn eigen domeinnaam, alleen het abonnement loopt via netwerk van telfort.

Vandaar dat ik daar ook mail.mijneigenaccount.nl in heb gevuld en ook pop3.mijneigenaccount.nl heb geprobeerd.

 

Als ik dit echter invul dan krijg ik de melding nog steeds van verificatie mislukt

Maar vul ik  pop3.telfort in dan krijg ik ook verificatie mislukt

 

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gekke van alles is dat als ik mijn sim weer in de oude telefoon steek de e-mailtjes gewoon, met de instelling die ik in het 1e item van dit topic heb neer gezet, achter elkaar binnen komen.

 

Ik zou dan denken dat die instellingen gewoon goed zijn maar op de nieuwe telefoon werkt het dus toch niet.

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Na een hele avond uitproberen werkt het nu eindelijk.

Op zich is er dus niets aan de hand en klopten mijn instellingen geheel maar.......

 

De eerste keer heb ik het toestel dus zelf de instellingen laten bepalen en dan komt hij met heel andere poorten en pop/smtp instellingen,

die heb ik dus gewist en aangepast maar dan steeds dat het niet werkte wat ik ook probeerde.

Vandaar dat ik het account nu geheel heb gewist

- daarna de telefoon heb uitgezet

- opnieuw heb opgestart

- daarna het account weer aangemaakt

- overige gegevens gewoon handmatig ingevuld

en klaar, alles werkt in 1 keer.

 

Je moet dus simpel na het wijzigen van dit soort zaken blijkbaar eerst de GSM uit zetten en weer aanzetten, kijken of hij de wijzigingen ook niet weer terug gezet heeft en dan pas gaat het werken.

 

het is zo simpel, als je het maar eenmaal weet ;)

 

suc6

 

Gerrit

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...