Ga naar inhoud


Geen Nederlandse zenders kunnen ontvangen


FGH77

Aanbevolen berichten

Sinds kort kan ik geen enkele nederlandse tv-zender meer ontvangen van Canaal Digitaal met mijn Ferguson Ariva ontvanger. Ik krijg nu alleen nog maar de melding "service niet beschikbaar". Ik heb al geprobeerd om de schotel opnieuw te richten, maar dat heeft niets opgeleverd.

Ik heb een quatro LNB kop op de schotel zitten. Ik kan bij de Astra 1 een frequentie krijgen van 86% boven om 94% beneden, maar ik krijg dan geen beeld te zien op de TV; alleen maar de melding "service niet beschikbaar".

Ik krijg echter geen signaal bij de Astra 2 en als ik de schotel verschuif, krijg ik wel signaal op schotel 2 maar niet meer op schotel 1.

Als ik wel signaal op schotel 2 krijg, krijg ik op de TV de melding "geen signaal" te zien.

Ik heb ook al de zenderlijsten opnieuw ingeladen, maar ook dat leverde geen resultaat op.

 

Wat ook vreemd is, is dat ik nu opeens zenders kan zien die ik eerst niet kon zien; denk hierbij aan Arabische zenders en BBC.

Ik weet nu niet meer wat ik moet doen om zowel signaal op schotel 1 als 2 te krijgen en dat de melding "service niet beschikbaar" verdwijnt en dat er weer beeld te zien is op de TV. Kan iemand mij misschien verder helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Moderator

Welkom op dit forum.

 

Arabische zenders en BBC duidt erop dat je schotel (door de storm) verdraaid is.

De BBC zit op Astra 2, 28 graden oost, Astra 1 en 3 voor de Nederlandse zenders op 19 en 23 graden oost.

 

Je zal je schotel wat meer naar het zuiden moeten richten.

 

Dit onderwerp past beter in schotelpark, het is niet specifiek aan Canaldigitaal gerelateerd, ik verplaats daarom dit onderwerp.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het verkeerd plaatsen van het bericht.

Zou het mogelijk kunnen zijn dat de schotel geen signaal van 19 en 23 graden oost ontvangt als de schotel tijdens de storm een tik heeft gehad van iets (bv. een tak)?

Of kan dat geen invloed hebben op het opvangen van het signaal? 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ceesv heeft het antwoord al gegeven , je schotel is verdraaid op de paal .

Waarschijnlijk moet je vanachter de schotel gezien , deze beetje voor beetje naar rechts draaien .

Eerst langzaam zover dat die arabische zenders weg vallen en opnieuw zenders zoeken tenzij de NL zenders nog in de lijst staan .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zenders al meerdere keren ingeladen, dus ik mag aannemen dat ik dat niet nog een keer hoef te doen als ik de schotel heb verzet?

Ik hoop alleen maar dat ik inderdaad door het draaien van de schotel de Nederlandse zenders te pakken krijg, want ik heb dat als eerder geprobeerd met geen resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb die zenders al meerdere keren ingeladen, dus ik mag aannemen dat ik dat niet nog een keer hoef te doen als ik de schotel heb verzet?

Ik hoop alleen maar dat ik inderdaad door het draaien van de schotel de Nederlandse zenders te pakken krijg, want ik heb dat als eerder geprobeerd met geen resultaat.

Het ligt er aan hoe ze hebt ingeladen , als je hem hebt laten zoeken met de schotel op een verkeerde satelliet , heb je er echt geen goede lijst in staan .

Heb je ze er met een USB stick in gezet , dan zullen ze wel goed staan .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heet die Arabische zender en op welke frequentie zit die?

Heb je een duo-lnb?

Ik heb een quatro LNB kop.

De Arabische zender heet Akaal Channel (Astra 1; 12663H; 22000; 5/6). Ik kan ook nu Indiase zenders ontvangen (zullen wel op dezelfde schotel zitten).

Ik moet dus de schotel draaien, totdat ik weer een signaal op schotel 1 krijg, dan opnieuw de zenderlijst inladen en hopen dat de nederlandse zenders gevonden wordt?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FGH77


Akaal Channel zit op de Astra 2F op 28,2 oost op 12663H, niet op de Astra 19,2.
Als je de schotel wilt uitrichten op de Astra 19,2, dan moet je de schotel dus een stuk naar het zuiden draaien.

Verder schrijf je dat je een Quattro-lnb hebt. Weet je dat zeker? Een Quattro-lnb kan alleen maar op een multiswitch aangesloten worden, niet op een diseqc-switch.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb mij laten vertellen dat ik een Quattro LNB heb.

ALs ik de schotel meer naar het zuiden draai, zal dan de mededeling "service niet beschikbaar" veranderen in "geen signaal" op de Nederlandse zenders, aangezien ik de zenders heb ingeladen op 28 graden oost en niet op 19 en 23 graden oost?

Moet ik eigenlijk 2x de zenders inladen; 1x voor 19 graden oost en 1x voor 23 graden oost?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste FGH77


Ik wil eerst weten wat voor lnb je hebt.
Is dat een dubbele ontvangstkop, een zogenaamde duo-lnb of een enkele kop die je slechts op één satelliet kunt richten?
 

Hoeveel aansluitingen zitten er op die (duo) lnb?

Weet je toevallig het merk en type van de lnb?

Welke schotel heb je?
 

Hoe dik is de pijp waar je de schotel op hebt gemonteerd. Als je de diameter moeilijk kunt opmeten is de omtrek ook goed om op te meten.


Zou je misschien een foto kunnen maken van je schotel met ontvangstkop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem is inmiddels verholpen. Ik heb iemand om hulp gevraagd en op die manier samen de schotel weer in de juiste hoek gekregen. Het luisterde wel erg nauw om het signaal op te vangen, want we zijn een paar langs de hoek gekomen waar de schotel nu op staat en toen had ik geen signaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...