Ga naar inhoud


HTS TVHEADEND met Vtuner DVB-C


Hemant

Aanbevolen berichten

Hoi,

 

Ik ben bezig met een nieuw project the om een HTS centrale server te maken en de tuners via vtuner aan te bieden.

 

De centrale server kun je dan in je HTS (xbmc, openelec, raspbmc, raspbian) als PVR client opzetten en gebruik maken van de Live TV functionaliteit.

 

Ik ben op dit moment redelijk ver.

 

vtunerd draait op een DM800-C

Linux 13.10 HTS HEADEND ziet de tuner als interne tuners middels vtunerc.

 

In kan de muxes toevoegen aan de HEADEND en scannen. Echetr heb ik nog 1 probleem met de DVB-C.

 

HEADEND vraag pid aan op 8192 en daar kan de vtunerd server niet tegen dus ik krijg geen pid info te zien.

 

Heeft iemand DVB-C (ziggo) in dit geval al werkend op deze manier of weet iemand waarom het request via 8192 dmx add pid komt?

 

Het zou geinig zijn als dit werkt.

 

Hemant

 

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Hallo Hemant - ik heb ook een tvheadend systeem opgezet met o.a. 2x DVB-C van digital devices, maar ik ben er dus nog niet uit wat nu te doen ( induiken in HTSP protocol of streamen via http ).

Wil naast de boven genoemde clients inderdaad ook mijn enigma2 doosjes kunnen inzetten om zo te kunnen connecten naar tvheadend. Misschien kunnen we elkaar helpen, hoewel ik geen goede coder ben.

Xtrend ET10000 met Quad Inverto Ultra

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vtuner is was in slaap gevallen vtuner werkt helaas niet goed met DVB-C maar prima met DVB-S.

 

Mooiste is want ik nu heb geen boxen meer en 1 TVheadend server die voor het streamen zorgt icm met me raspberry werkt het uitstekend. Ik kan dus nu in het hele huis TV kijken zonder CAI aansluiten zolang ik maar een netwerkaansluiting heb.

 

OpenPLI werkt prima op een desktop linux bakkie met ubuntu 13.04 desktop en gaan.

 

Hemant

=============================================

2 x 800HD DVB-C Newnigma2 v3.2.2 CCCam 2.2.1

Debian with Mastera, SMARGO+ CCcam 2.1.4

=============================================

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...