Ga naar inhoud


Wat is een FBC Tuner En wat kun je ermee??


RickBrouwer

Aanbevolen berichten

Dag leden,

wat is een FBC Tuner eigenlijk?

wat ik weet is dat je tot 16 verschillende transsporters (zenderpakketen)  kunt opnemen ,maar volgens sommige webshops heb je ook een zogeheten Unicable LNB nodig klopt dit of is dit een verkopers truc?? Als je een gewone LNB zal hebben zal de Tuner als een gewone Tuner werken.. Ik ben eentje die soms wel op de zelfde tijdstip wel 3 of meer progamma's opneemt en dan is het natuurlijk prettig dat ik gewoon naar een andere zender kijken wanneer ik zoveel programa's opneem dat op de zelfde tijdstip wordt uitgezonden.

 

Groetjes Rick. ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Hoe dan ook, je krijgt vier virtuele tuners in enigma, elk met hun eigen transport stream vanaf de tuner naar de SoC, en dus ook door de CI module heen, dus zul je daarvan ofwel maar één zender kunnen decoderen, en als het een CI module is die meerdere zenders simultaan kan decoderen, dan alleen de zenders van één zo'n virtuele tuner tegelijk, één transport stream.

 

 

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor zover ik weet (en ik heb alleen maar gelezen over FBC-tuners) zitten er in een fbc-tuner feitelijk 8 tuners.

Dat brengt dan twee vragen met zich mee:

1) hoe zorg ik voor zoveel mogelijk verschillende ontvangstmogelijkheden (transponders/zenders) voor die tuners

2) hoe doe ik dat met zo min mogelijk kabels

 

Voor de eerste vraag kan het dan handig zijn om een wideband LNB te nemen: dat verdubbelt de ontvangstbreedte t.o.v. een normale universele LNB. Ook kan het kennelijk met Unicable/JESS LNBs: dan kan je de te ontvangen transponders uitkiezen, en zelfs met meerdere LNBs/satellietposities werken als ik het goed begrijp. Dan heb je dus een enorme keus.

 

Voor de tweede vraag: Met JESS kan je zelfs twee FBC tuners met één kabel bedienen, als ik het goed heb. Ik weet niet zeker, of dat ook met Unicable kan, of je dan ook al 16 kanalen tot je beschikking hebt, of slechts 8. Unicable heeft wel meer beperkingen voor hoeveel LNBs/satellietposities je kunt bedienen.

 

Het hangt er dus allemaal van af, hoe je een FBC-tuner zou willen gebruiken in jouw situatie. Voor de rest: Op google is er genoeg over te vinden.

 

Groet,

A33

Tip: Als je reageert op een post, geef dan altijd een citaat van de (gehele) post waar je op reageert. Sommige leden kunnen namelijk hun oorspronkelijke posts achteraf nog wijzigen, en wel veel langer dan de sinds jaar en dag in de huisregels (voor alle leden) vermelde periode van 30 minuten. Dat dat inbreuk doet aan de continuïteit van de foruminhoud, en een ongelijk speelveld creëert, wordt kennelijk (helaas) niet belangrijk geacht.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...