Ga naar inhoud


DB920 4K tuner probleem sinds kort


digitaal kijker

Aanbevolen berichten

ik heb sinds kort een tuner probleem in TunerA1 zit een Si2166D en in TunerA2 ook dezelfde tuner (DVB-S2x), in TunerB zit de kabeltuner BCM3158 (DVB-C)

probleem dat ik sinds kort heb is met de satelliet tuners die opeens uitvallen soms, en op bv E4 100% ontvangst aangeeft en af en toe storing geeft in het beeld, daarna is het dan gedaan en heb ik perfect beeld.

andere dagen kan het zijn zoals vanavond dat ik op ITV3 10 min perfect kan kijken en dan opeens niks meer doorkrijg van beeld, ontvangst gaat op 0%, andere positief zoals 23.5 geven zelf geen beeld op geen enkele freq.

heb op een Duitse forum site gelezen dat de tuner dat ik heb voor satelliet problemen geven voor ontvangst als je 2 tuners op verschillende posities gebruikt.

weet er iemand wat ik kan doen, heeft er nog iemand dit gehad of weet die een oplossing????

met de kabel tuner is er geen probleem, die kan verschillende zenders tegelijk opnemen.

het is enkel die satelliet tuner dat voor problemen zorgt.

hoop dat er iemand een oplossing heeft.

image dat er inzit is de originele Dreambox OS 4.3.2r12 van 12-05 2020 met update's natuurlijk.

image release is van 11-09-2019.

hele tijd heel tevreden van geweest tot onlangs vorige week het begon met uitval tot nu soms niks meer via sat.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites


Heb je al vastgesteld dat het niet de kabel of de LNB zit.. want het hoeft niet perse de tuner te zijn.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Codx zei:

Heb je al vastgesteld dat het niet de kabel of de LNB zit.. want het hoeft niet perse de tuner te zijn.

 

heb nu bv wel beeld op de 23.5 zenders, op de 28.2 ging niks van zenders, en dat switcht soms eens, en soms valt het gewoon uit en heb ik op niks ontvangst.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja dat snap ik wel maar je moet wel testen waar het probleem ligt, het kan ook de diseqc switch zijn bijvoorbeeld.

 

 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

10 minuten geleden, Codx zei:

Ja dat snap ik wel maar je moet wel testen waar het probleem ligt, het kan ook de diseqc switch zijn bijvoorbeeld.

 

 

ok daar zeg je zoiets, dat is nog steeds dezelfde sinds ik de T90 heb gekocht bijna 8 jaar geleden.

maar zou raar zijn dat beiden kabels hetzelfde probleem hebben, of misschien toch de diseq dat niet overweg kan met de dreambox 4K.

 

nu bv nog altijd ontvangst op de 23.5, maar op canvas wel beetje storing, begin te denken aan schotel wat verschoven en ontvangst verminderd.

maar heb nog evenveel uitslag in % op de zenders als vorige week bv toen ik geen problemen had.

aangepast door digitaal kijker

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vermindere ontvangst kun je meten aan de hand van de C/N waarde in dB en BER.   Procentwaardes moet je vergeten want die vertellen je helemaal niks.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

9 minuten geleden, Codx zei:

Vermindere ontvangst kun je meten aan de hand van de C/N waarde in dB en BER.   Procentwaardes moet je vergeten want die vertellen je helemaal niks.

 

op ons bv 14,50db en BER 0%

al hele avond sinds rond 21 uur perfecte ontvangst op 23.5, vanmiddag tot vanavond had ik niks, en er is niks veranderd hier.

echt bizar.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je op alle transponders die problemen geven over de verschillende satellieten meet en hoge C/N waardes (let ook een beetje op het weer)  dan weet je of je schotel goed staat of kun je dat afvinken als oorzaak.

 

Een duo-of triple LNB kan stuk zijn of maar 3 losse LNB's is onaannemelijk. Zo ga je steeds verder met testen tot je een oorzaak kunt aanwijzen. 

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 minuut geleden, Codx zei:

Als je op alle transponders die problemen geven over de verschillende satellieten meet en hoge C/N waardes (let ook een beetje op het weer)  dan weet je of je schotel goed staat of kun je dat afvinken als oorzaak.

 

Een duo-of triple LNB kan stuk zijn of maar 3 losse LNB's is onaannemelijk. Zo ga je steeds verder met testen tot je een oorzaak kunt aanwijzen. 

 

ok, goed idee, was vanmiddag winderig hier dus het eerste waar ik dan al aan denk is niet goed meer afgesteld door de wind, want vanavond is het windstil en heb opeens weer ontvangst.

zou toeval zijn maar we gaan het uittesten, de komende dagen word het weer beetje winderig vanaf donderdag, eens checken dan of ik weer problemen heb.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb te vroeg geroepen, opeens valt de ontvangst weer uit zonder dat er iets is van wind buiten of iets is veranderd hier, ons valt uit, geen ontvangst meer.

echt bizar dit.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

andere image erop van de originele Dreamos versie van de dreambox site naar openvision van september wat hier stond en hop, opeens weer perfecte ontvangst overal zonder uitval.

denk dat er iets in de update stond van een driver dat de sat tuner onklaar heeft gemaakt ofzo, kan niks anders denken wat het kon zijn.

gelukkig opgelost nu, hoop voor langere tijd.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...