Ga naar inhoud


kan mij iemand vertel waarom zoveel zender ruil op cd


henkie73
Ga naar oplossing Opgelost door heinb,

Aanbevolen berichten

beste satters,

 

 

kan iemand dit vertellen .

waarom cd zo vaak de feq veranderd.

 

ik zie hier het nut echt niet van in.

maar ik zal het wel verkeerd hebben.

 

 

graag jullie info hier over....

 

ik word er wel een beetje moe van hoor.

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 53
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

denk dat ze alle rtls weer op 1 transponder willen hebben, zodat deze weer vanuit luxemburg opgestraald kunnen worden en andere vanuit nederland

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen speculeren waarom ze zoiets doen.

 

Bijvoorbeeld: Als alle RTLs en alle NPO's op eigen transponders zitten, kan CDS ook afspraken maken met deze aanbieders over beeldkwaliteit.

 

Stel: Op Ned3 is er een voetbalwedstrijd waar heel NL naar kijkt, dan wil de NPO tegen CDS kunnen zeggen: doe maar wat hogere bandbreedte op Ned3. Dat gaat dan ten koste van Ned1 en Ned2 op diezelfde transponder (als ze allemaal netjes op 1 tp zouden zitten). Dat kan dan makkelijk, want Ned 1 en 2 zijn ook van de NPO. Maar als er ook een RTL6 op diezelfde transponder zou zitten, wordt het al moeilijker. Want NPO kan niet zeggen "doe maar wat bandbreedte van RTL6 af".

 

Anderzijds vind ik het weer een slechte ontwikkeling als alle zenders van een en dezelfde aanbieder op een enkele transponder zouden zitten. Als die transponder uitvalt, is geen van haar kanalen meer bereikbaar, ook niet om een mededeling te doen omtrent die ene uitgevallen transponder.

 

Ik weet dus ook niet in hoeverre de aanbieders (NPO, RTL, FOX etc) invloed, inspraak of eisen hebben m.b.t. strategische plaatsing van de zenders op de transponders. Normaliter maken ze zich vooral druk om de plaats in de zaplijst.

En misschien is het wel efficiënter zappen van 1 naar 20 in een bepaalde transponder-volgorde, ik weet het niet.

 

Het blijft speculatie. Bovenstaand is dat allemaal ook, maar vind ik wel aardig om te achterhalen wat er nu speelt om zenders te verplaatsen.

Mut@nt HD51 OpenPli 6 | VU+ Duo | Topfield TF7710HD PVR (Enigma2 / HDMU)
Astra 19.2 | Astra 23.5 | Astra 28.2/5 | Hotbird 13.0 | Eurobird 9.0 | Digitenne

OSCam

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is er wel degelijk een plan achter dit hele geschuif.  Alleen zie ik het niet en doet CDS er ook geen mededelingen over.

 

Ik kan mij wel voorstellen dat het plaatsen van een bepaald kanaal op een bepaalde transponder aan een hoeveelheid randvoorwaarden gekoppeld is, waarvan sommige in onze ogen wss eel triviaal zijn.

 

Nochtans zou CDS moeten beseffen dat het hele geschuif heel wat ergernis opwekt bij de gebruikers.  Maar zij zullen dit wel afdoen met de mededeling, gebruik een gecertificeerd ontvanger, en onze kanalenlijst en dan heb je nergens last van.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een ander draadje is te lezen dat er nog veel meer veranderd de komende tijd.. we blijven maar bezig zo

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV Arris VIP5202 / Android 4K IPTV box / Kodi & Netflix / 100+ TB Storage

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is eerst geschoven om de belgische transponder naar dvb-s2 te krijgen rekening houdend met headends. Daarna is de rtl sd transponder opgeruimt, en de laatste ruilverkaveling is omdat de rtl zenders eigenlijk vanuit luxemburg moeten komen... En als de glasdraad vanuir luxemburg eruit ligt dan is satelliet de backup.

Binnenkort is bijna alles in MPEG4 bij CanalDigitaal... je SD ontvanger kan dus in de Kliko
Link naar reactie
Delen op andere sites

Uitlatingen van CD Webcare op Twitter geven aan dat CD te wijzigen zenders enige tijd dubbel wil uitzenden, dus op zowel de oude als nieuwe frequenties. Maar omdat de beschikbare transponderruimte klein zou zijn worden er telkens maar enkele zenders tegelijk verplaatst.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja ik vraag me ook af wat de toekomst met CD is.

ik zit er steeds meer aan te denken dat ze langzamer hand alles dicht willen timmer en dat we langzaam cccam of oscam kwijt gaan raken.

de tuner trouwen aan de kaart???

 

gr.

henk

helemaal niks meer op schotel gebied ( mis het ook niet)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...