Ga naar inhoud


Problemen met en klachten over TV Vlaanderen


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

In andere threads wordt af en toe tussengekomen door de moderator(s) die vinden dat klachten over TVV en problemen die hun klanten ondervinden soms niet direct betrekking hebben op het thema. Vandaar dat ik deze thread wil openen waar klachten kunnen gebundeld worden en ervaringen met TVV kunnen uitgewisseld worden. Dus algemenere zaken over TVV die niet passen in de specifieke thread. Signaalsterkte bijvoorbeeld: daar worden tips en ideëen gegeven om het zwakkere signaal toch nog of beter te kunnen ontvangen. Hier kunnen wij het hebben over de redenen waarom TVV dit doet, of dit wettelijk en fair is of niet en over wat er kan tegen ondernomen worden.

 

Ikzelf heb weinig of geen klachten gehad over TV Vlaanderen tot vorig jaar. Ik heb TVV zelfs aangeraden aan vrienden en kennissen. Sedert de omschakeling naar HD vorig jaar en a fortiori sedert de wijzigingen die ze dit jaar deden is dat wel enigszins veranderd. Ik zou voorlopig aan niemand TVV nog aanraden! Redenen : wijzigingen van frequentie, veel moeilijker te capteren signaal, slechte communicatie, niet competente en soms niet al te vriendelijke helpdesk ... met als gevolg dat de klanten met problemen opgezadeld worden en op kosten gejaagd worden (apparatuur en kosten aangerekend door vaklui).

 

Bent u dezelfde mening toegedaan of niet en wat kan ertegen ondernomen worden ?

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik stel voor dat TVV zo snel mogelijk de typische vlaamse zenders van die zwakke TP 12722 op Astra 1 afhaalt en heel de boel naar Astra 23.5 overzet op een sterke Transponder, dit gaat nu goed voor bv: EEN HD / CANVAS HD / VTM.....

 

Met de LNB voor Astra 23.5 in het midden op de Triax schotel is er een sterke verhouding Signaal/Kwaliteit te halen, dus TVV maak je klanten een blij, en maak hier met grote spoed degelijk werk van.

 

Vergeet dan ook niet om 2BE/VT4 en consoorten in HD door te geven.

Op de huidige manier doorgaan zie ik niet meer zitten, ik verlang zeker meer kwaliteit, een betere ondersteuning, en een sterk en stabiel signaal.

Het kan, andere betalende providers maken hier wel degelijk werk van, en een tevreden klant keert altijd terug.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Eh, de sterkte is door verschillende leden, waaronder sprietje gemeten, en zeker niet zwakker bevonden als andere transponders, zelfs nog iets sterker.

 

De zenders met deze modulatie op een andere transponder planten zal hetzelfde resultaat hebben.

In Nederland was dit ook het geval toen men afgelopen zomer de Nederlandse zenders op 8QPSK transponders plaatste.

Toen was er ook een kleine groep die soortgelijke problemen had.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Eh, de sterkte is door verschillende leden, waaronder sprietje gemeten, en zeker niet zwakker bevonden als andere transponders, zelfs nog iets sterker.

 

De zenders met deze modulatie op een andere transponder planten zal hetzelfde resultaat hebben.

In Nederland was dit ook het geval toen men afgelopen zomer de Nederlandse zenders op 8QPSK transponders plaatste.

Toen was er ook een kleine groep die soortgelijke problemen had.

Signaal ok, maar de kwaliteit ervan laat te wensen over, meermaals gemeten hier en ook bij de dealer. De verhouding SNR is niet sterk genoeg, en als het dan slecht weer wordt weet je het wel.

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

om te vervolgen op het verhaal , sterkte was voldoende , het is de juiste afstelling van de wok die meestal de problemen verhelpt 

verder hoor je mij (nog) niet klagen over tvv behalve dan hun eenvoudige decoder's die zijn zeker voor vebetering vatbaar en zijn merkbaar trager dan sommige alternatieven , echter moeten we er wel bij vermelden dat de updat's met die m7 boxen er voor zorgen dat je een systeem zonder al te grote zorgen kunt hebben 

M7 Sat 801-Technomate 5600 ci-usb - Pace dsr8141/22 - Smartwi=rip - 1x disc triax 88 thuis - 1x disc hirsman 64 camping - duo lnb's astra1-3 + nog een hoop antiek

Lokatie's hoevenen & blier (belgië)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De uitgezonden R.F. vemogens worden voorgeschreven en gecontroleerd door de eigenaar van de satellieten, in dit geval SES Astra.

De door zowel Canaldigitaal als TV Vlaanderen gebruikte transponders hebben dus een standaard sterkte, die niet veranderd kan en mag worden.

 

Providers schakelen over op DVB-S2 8QPSK met een kleinere FEC om daardoor meer zenders met voldoende bitrate op de transponders te kunnen huisvesten.

Transponder huur is de grootste kostenpost in de exploitatie. Bij de beperkte markt in Nederland en België zorgen deze technieken ervoor dat men meer zenders per transponder kan huisvesten en de kosten in de hand kan houden.

 

Afgelopen zomer waren er in Nederland, na de omschakeling op 8psk van Nederlandse programma's ook enkele reacties van mensen met soortgelijke problemen als hier.

Het vervangen van slechte bekabeling, beter uitrichten van schotels en LNB's, vervangen van slechte kwaliteit LNB's en in een enkel geval het vervangen van een ontvanger, onder meer Rebox, loste de problemen op.

In Nederland zijn er op dit moment geen noemenswaardige klachten of problemen.

 

In het geval TVV komen er eigenlijk op dit moment geen nieuwe gevallen bij, kennelijk werkt de omschakeling bij het gros van de klanten zonder problemen.

Ook hier zijn er bij kijkers met problemen deze verholpen door de zwakke schakels in de installatie te vervangen of een grotere schotel te installeren.

 

Verhuizen naar een andere transponder met hetzelfde aantal zenders, dus dezelfde transponder parameters gaat niets oplossen, het is niet transponder gerelateerd. Terug naar de oude modulatie zou betekenen dat je 1,5 dB reserve terug krijgt. Echter het aantal zenders op de transponder zal beperkt moeten worden of de bitrate omlaag gehaald worden. Er zal een kleiner aanbod van programma's zijn.

Dat zal niet begrepen en op prijs gesteld worden door de vele klanten die geen klachten hebben.

 

Laatste oplossing is om een transponder bij te huren, maar dan zal de maandelijkse vergoeding omhoog gaan, die de klanten moeten ophoesten.

 

De toegepaste modulatie en de gebruikte parameters zijn technisch gestandaardiseerd en een geaccepteerde oplossing, die ook bij andere providers wordt gebruikt.

Alleen heb je door de modulatie methode en gekozen FEC een kleinere foutmarge, waardoor je S/N 1,5 dB hoger moet zijn.

In 98% van de schotel installaties is die reserve aanwezig.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ze hebben gewoonweg een pak meer zenders op een gekende slecht presterende transponder geperst, voor CD/TVV minder uitgaven, de klant zijn prijs wijzigt niet, maar kassa kassa voor de heren op de rug van de kwailiteit die een betalend pakket wel degelijk moet leveren.

 

TV vlaanderen zit daar op de oude Pro7 transponder , al lang gekend omtrent ontvangst problemen.

Dat is dus niet de transponder die moet nemen om daar veel zenders in 8PSK en de modulatie methode en gekozen FEC op te gooien.

 

Het komt mij toch een beetje over dat je hun manier van werken probeert goed te praten, terwijl ze er maximaal profijt proberen uit te trekken, ten koste van de kijkbeleving van de betalende klanten.

Ik sta niet alleen om hun werkwijze van het afgelopen jaar af te keuren. ;)

aangepast door Tripleboy

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Pro7 problemen had te maken met de gebruikte frequentie, niet met de transponder,

In Duitsland waren er klachten i.v.m. m.f. instraling van bepaalde telefoon netten in de satelliet ontvanger, wanneer er onvoldoende afscherming was.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ceesv weet heel goed waar hij het over heeft het is jammer dat tv Vlaanderen hier aan word gevallen terwijl ze helemaal niet verkeerd bezig zijn ,jullie moeten de fout bij jullie zelf zoeken en de oplossing is al 10x duidelijk gemaakt,er word hier met vuil gegooid terwijl de meeste nog niet eens weten waar ze het over hebben

aangepast door stevie-v

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sinds april is TVV gestart met de uitzendingen in het 8psk signaal ofwel DVB S2. Voor  de degelijke ontvangst van deze signalen is buiten de HD decoder een dubbele LNB nodig om de 2 satellieten ASTRA 1 en ASTRA 3 te ontvangen . Wat TVVlaanderen echter NOOIT heeft vermeld is het feit dat een GROTE schotel van minstens 80 cm nodig is om voldoende signaal te blijven behouden bij regen en mist !

 

TVVlaanderen heeft een strategisch smerig spel gespeelt , door de HD decoder en de dubbele LNB zogenaamd aan een goede prijs te leveren maar dan moest U een contract afsluiten voor 2 jaar !  Ze hebben  nooit verteld dat je een grote schotel nodig had . Veel mensen vinden nu dat ze toch maar zelf een grotere schotel moeten aanschaffen , terwijl dit eigenlijk zou moeten gebeuren door TVVlaanderen. Doordat ze de klant daar mee hebben opgezadeld , komen nu 1000den mensen in de problemen omdat ze vaak een 64 cm hebben gekocht , of zelfs nog kleiner . Doordat ze de klant hier mee hebben opgezadeld heeft TVV bespaard op een normale onkost tussen de 40 en de 80 euro per schotel .

 

In de volgende link kan U kijken wat U volgens TVVlaanderen nodig heeft om HD te kunnen ontvangen :

http://www.tv-vlaanderen/abonnee/mpeg4-faq.aspx 

 

http://www.tv-vlaanderen/abonnee/mpeg4-hoe.aspx

 

MAAAR er is meer aan de hand : In vergelijking met andere (buitenlandse)zenders die eveneens in DVB S2 uitzenden is de kwaliteit van het TVV signaal   M A R G I N A A L .Persoonlijk heb ik een kwaliteit 's ontvangst op de buitenlandse zenders van 64 - 72 % , lichte schommelingen van zo een 2 à 4 % zijn hier normaal . Op de Vlaamse posten heb ik een kwaliteit dat per post zo onstabiel is dat het schommelt van 5 tot 55 % . Bij regen is er haast geen ontvangst .

 

Sommige klanten met een oude installatie zijn ingegaan op het aanbod van TVVlaanderen  om de HD ontvanger en de dubbele LNB kop te verkrijgen . Hiervoor hebben ze een abonnement afgesloten voor 2jaar . Indien U echter problemen heeft met de ontvangst met een - 64 cm schotel . Dan kan U onder deze overeenkomst onderuit . Voorwaarde is wel dat U hen hiervan op de hoogte brengt.

 

Richt hen een aangetekend schrijven en stel hun ingebreke voor het niet naleven van art 4 van de wet op de marktpraktijken en consumentenbescherming die zegt  :

**Ten laatste op het sluiten van de overeenkomst moet de onderneming ter goeder trouw aan de consument de behoorlijke en nuttige informatie geven betreffende de belangrijkste kenmerken van het product en betreffende de verkoopsvoorwaarden , rekening houdende met de door de consument uitgedrukte behoefte aan informatie en rekening houdend met het door de consument meegedeelde of redelijkerwijze voorzienbare gebruik**

Als U de bovenstaande link -pagina afdrukt en hun algemene verkoopsvoorwaarde . Dan zal je nergens enige afmeting van een schotel zien staan , met andere woorden ze hebben de klant misleid .

U stelt hen ook ingebreke voor het overtreden van de wet marktpraktijken en consumentenbescherming:  ART 90 §1 en §2 . de welke zeggen dat men U grondig moest informeren en dat men geen informatie mag achterhouden voor het nemen van een gegronde beslissing !

 

Tevens stelt U hen ingebreke voor het afleveren van een gebrekkige dienstverlening die niet is gebeurt met het nodige professialisme , zoals voorzien wordt in de wet, U wijst hen dan op het verschil in signaalsterkte tussen een betalende zender en een FTA zelfs bij regen .

 

U zal er ook voor moeten zorgen dat (na het beëindigen van de overeenkomst) dat U dan de gratis verkregen spullen dient terug te bezorgen . Zorg Altijd voor een ontvangstbewijs bij aflevering . Als U heeft moeten betalen voor uw HD recorder , vraag dan uiteraard om de terugbetaling hiervan . En vooral LAAT U NIET OVERBLUFFEN  ze zijn echt in het ongelijk .

 

Voor hen die klant willen blijven maar toch een beter dienstverlening verlangen , kan ik alleen maar adviseren om een klacht neer te leggen bij de ombudsman voor telecom en bij Testaankoop , hoe meer klachten er zijn des te sterker we staan tegen deze multinational !!!

Nietsdoen is problemen blijven hebben !!! 

 

Ik heb ondertussen ook al enkele zaken opgevraagd bij het BIPT , betreffende de uitzendsignalen , de resultaten volgen van het moment dat ik ze binnen heb .

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar vergelijken met vroeger en nu ! Voeger geen problemen nu WEL problemen .  Wat is een gebruiker (heel vaak leek) , met al die technische uitleg , het is het resultaat dat telt en op dit moment is dat geen of slecht beeld .

 

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat " Stevie-V" en  "CEESV" connecties hebben met TVVLAANDEREN !!! In dat geval : diens brood men eet diens woord men spreekt .

 

We hebben ondertussen al begrepen dat met  een grotere schotel alles is opgelost , maar dan moet de consument dat weer gaan bekostigen .Een schoteltje kost enkele 10 tallen euro ! maar wat met Een automatische of half automatische schotel  die er een paar honderd tot een paar  duizend kosten en waar je nu geen ZAK meer mee bent !!!!  Dat is mij gebeurt , als TVVLAANDEREN beter had geinformeerd was dit niet gebeurt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan alleen maar vergelijken met vroeger en nu ! Voeger geen problemen nu WEL problemen .  Wat is een gebruiker (heel vaak leek) , met al die technische uitleg , het is het resultaat dat telt en op dit moment is dat geen of slecht beeld .

 

Ik kan mij niet van de indruk ontdoen dat " Stevie-V" en  "CEESV" connecties hebben met TVVLAANDEREN !!! In dat geval : diens brood men eet diens woord men spreekt .

 

We hebben ondertussen al begrepen dat met  een grotere schotel alles is opgelost , maar dan moet de consument dat weer gaan bekostigen .Een schoteltje kost enkele 10 tallen euro ! maar wat met Een automatische of half automatische schotel  die er een paar honderd tot een paar  duizend kosten en waar je nu geen ZAK meer mee bent !!!!  Dat is mij gebeurt , als TVVLAANDEREN beter had geinformeerd was dit niet gebeurt !

je hebt nogal een grote mond voor iemand die hier amper 20 berichten op dit forum gepost heeft om ons zomaar te beschuldigen

VU solo 4k ,twin satelliet tuner en 1 kabel tuner en VU solo se v2 ,dual kabel tuner...E85 Maximum multi focus schotel en een Triax 88cm schotel met een 2 way Triax lnb rail....5.0w 0.8w 4.8e 9.0e 13e 19.2e 23.5e 28.2e....VTI 14.0.5 - 6 Inverto black ultra twin lnb's en 2 Alps twin lnb's, Nvidia shield tv.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi,

 

Ik ben klant van TVV van het eerste uur.

Verder kijk ik al ong 20 jaar naar satteliet tv.

 

Ik moet wel toegeven dat ik een schotel heb van 1 meter met een duo lnb

Er staat ook nog een moter onder maardie wordt eigenlijk niet meer gebruikt.

 

Als ik de signaalwaardes bekijk van de tvv zenders en deze vergelijk met die van andere zenders, zie ik weinig verschil.

 

De ontvangststerkte van vier is dezelde dan die van ZDF HD.

De ontvangststerkte van een is zefs nog sterker

 

Buiten en serieuse regenbui heb ik geen ontvangstproblemen.

 

Mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...