Ga naar inhoud


Problemen met en klachten over TV Vlaanderen


muesli
Ga naar oplossing Opgelost door Sprietje,

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Na de omschakeling hebben er slechts enkele kijkers zich met klachten hier gemeld.

Door tips heeft een gedeelte hun installatie kunnen aanpassen en defecte/slecht functionerende  componenten vervangen.

 

Een enkeling heeft zijn installatie nooit op orde gehad, wat nu door de omschakeling aan het licht komt.

Wanneer je dan besluit om daar de leverancier van het signaal verantwoordelijk te stellen en niet de hand in eigen boezem wilt steken, het zij zo.

 

Op dit forum heeft een lid aangegeven dat hij zijn 60 cm schotel door een vakman heeft laten instellen, en dat het wel degelijk mogelijk is om daarmee een acceptabele ontvangst te hebben. (|Het was krap bemeten, maar het ging.)

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Nog even toevoegen dat ik wel bereid zou zijn om meer te betalen voor m'n abonnement.

Maar enkel en alleen als ze ook daadwerkelijk goede kwaliteit leveren!

M.a.w. signaal dat +13.0dB levert! (en dus niet 11.9dB zoals vandaag al de hele dag het geval is op 12722)

 

Ik denk dat een grotere schotel goedkoper is.

En tegelijk beter signaal levert op ALLE zenders.

 

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Je posting is nogal onduidelijk, vuilbak is mij duidelijk, maar half-automaatje?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik meer moet gaan betalen omdat jullie problemen hebben met jullie schotel,no way !

 

En nu sla je de nagel op de kop want dat werkt aan twee kanten!!

 

Het zou ook niet mogen dat al die mensen met een 64cm schotel + originele duo lnb plots terug moeten investeren!

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

TvVlaanderen verkoopt geen schotels groter dan 60 x 64 cm. Dus waarom steeds over een grotere schotel beginnen? Ze moeten er voor zorgen dat we kunnen kijken met de schotels die ze aanraden en

verkopen. Jullie hebben een grotere schotel en dat is jullie volste recht.

 

Heel juist dit.

Ik heb respect voor ieders materiaal.  Als jij een grotere schotel wilt plaatsen, dan is dat je volste recht!

In mijn geval is het gewoon niet mogelijk.

Ik heb trouwens een abo afgesloten bij TVV omdat ik slechts een 64cm schotel nodig had volgens hen!

Niet dus, want die vlieger gaat niet meer op sinds een half jaar.

 

Het gaat erom wat TVV z'n klanten aanbeveelt.

Niet wat je zou kunnen zetten.

Voor hetzelfde geld gebruiken ze volgend jaar een uitzendnorm waarvoor je een 110cm schotel nodig hebt.

En wat ga jij dan zeggen?  Waarschijnlijk net hetzelfde als de mensen die nu een 64cm schotel hebben, nl. "Hoezo? Jullie hebben toch gezegd dat het signaal zeker te ontvangen was met een 78cm/88cm schotel?".

Dan zitten we in hetzelfde schuitje!

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat een grotere schotel goedkoper is.

En tegelijk beter signaal levert op ALLE zenders.

 

 

Maar ik heb goede ontvangst op alle andere zenders!

Waarom zou ik dan hiervoor een andere schotel installeren?

 

En zoals reeds gemeld, ik kan het eenvoudigweg niet.  Er is slechts plaats voor een 64cm schotel!

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ CEESV, zoals ik eerder al heb gepost , een halfautomatisch schoteltje om op een camper te zetten .

 

Jullie hier op het forum (mods en nog enkele) zijn vaak techneuten van het eeste uur , jullie hobby is satelliet  , jullie hebben de kennis vergaard hier op het forum en daar buiten , omdat dit jullie interesse is , een hobby mag wat geld kosten . Maar er zijn nog andere mensen , die enkel willen genieten van TV,  die een investering doen voor enkele X tal jaren .  Als je altijd het toegekomen met een 60 cm schoteltje , en plots veranderd dit , hoe denkt U dat een niet geinformeerd persoon hier dan over denkt . TVV heeft op hun webpagina laten zien wat je nodig had voor HD TV te ontvangen en daar staat nu net NIET bij hoe groot een schotel moet zijn , dus Ik ben niet grondig geinformeerd door TVV en heb hierdoor een verkeerde keuze gemaakt !!!! Is dat mijn schuld dan of die van TVV ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nog even toevoegen dat ik wel bereid zou zijn om meer te betalen voor m'n abonnement.

Maar enkel en alleen als ze ook daadwerkelijk goede kwaliteit leveren!

M.a.w. signaal dat +13.0dB levert! (en dus niet 11.9dB zoals vandaag al de hele dag het geval is op 12722)

Ik sluit me bij je aan, prijs omhoog, kwaliteit omhoog,

GIGABLUE UHD QUAD 4K  :D  XTREND ET8500 / ET7500  ;)  VU+ Duo2 / VU+ Solo SE  :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

jong jong wat een discussie hier. kijk, volgens mij is het simpel :

- ofwel heb je materiaal gekocht & geplaatst door TVV en dan moet TVV maar zorgen dat je beeld hebt, ga daar klagen en zorg dat ze een installateur sturen die de boel goed afregeld

- ofwel heb je uw eigen materiaal gekocht & geplaatst en dan kan TVV niet aansprakelijk gesteld worden : je installatie is je eigen verantwoordelijkheid. TVV levert hier enkel een smartcard die beeld geeft als je maar voldoende signaal hebt.

dus klagen dat je geen beeld meer hebt omdat je gekozen hebt om geen TVV materiaal aan te kopen, dat gaat niet op. Het is uw installatie, zorg dus maar voor degelijk materiaal en een degelijke afstelling. Zolang TVV ervoor zorgt dat klanten met HUN materiaal beeld behouden, dan is er voor hun geen probleem. Dit mag dan bij klanten die gekozen hebben voor een eigen installatie wrang in de oren klinken, maar iedereen is nu eenmaal verantwoordelijk voor zijn eigen materiaal.

ik klaag ook niet, ik heb 2 nieuwe LNB's moeten zetten, en daarmee was voor mij de kous af.

DreamBox 8000+Xtrend ET10000+Gigablue UHD 4K, openPLi, CCcam, CD+TVV kaarten (gene zever), wavefrontier T90, EMP Centauri 33/12 multiswitch en VEEL te weinig slaap.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met meer en meer verbazing volg ik deze en andere discussies op dit forum. Ben al van bij de opstart klant van TV-Vlaanderen met een schotel van +/- 60 cm. Behalve bij zeer zware regen heb ik geen uitval. Ik heb nog steeds mijn basisabonnement van bij de opstart.Inclusief een 2de kaart betaal ik  13,40 EUR per maand. Ja, men heeft me al duurdere formules willen aanpraten, maar heb die boot bewust afgehouden.

Enige dat ik heb moeten veranderen was een LNB. De HD ontvanger werd me voor de figuurlijke appel en ei aangeboden door TV-Vlaanderen.

Het zal sommige lezers van dit forum misschien verbazen, maar er bestaan ook tevreden klanten van Tv-Vlaanderen. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb lang getwijfeld of ik hier in dit topic " Problemen met en klachten over TV Vlaanderen" mijn ervaringen zou posten. Dit omdat ik wel kon vermoeden waar dit op zou uitdraaien. Wij leken op sateliet gebied hebben alles aan ons zelf te danken en  weigeren onze niet zelf veroorzaakte problemen op te lossen door nog meer kosten te maken om tv te kijken. Om de topic starter enige steun te geven heb ik het toch gedaan. En inderdaad, mijn vermoeden was juist. Wij moeten niet te veel zagen en ons zo goed als nieuwe schotel buitengooien en een nieuwe laten plaatsen. TvVlaanderen mag veranderingen aanbrengen,moet geen oplossingen geven en wij moeten dat maar slikken. Dacht het niet. Ik heb het enige wapen dat ik nog over had gebruikt : opzeggen. Ik ga hier ook niet veel woorden aan vuil maken op dit forum want het is toch een hopeloze zaak. Aan de medeposters met problemen nog veel succes met jullie strijd tegen dit onrecht van TvVlaanderen. Bij mij heeft het maanden geduurd zonder resultaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jean-Claude, dat is het hem net...

We werken met TVV schotel + duo lnb.

Helaas voldoet de setup op heden niet meer door hun veranderingen.

TVV moet andere hardware beginnen verkopen als ze willen dat hun klanten probleemloos kijken.

De klanten die problemen ondervinden HEBBEN destijds de door TVV aanbevolen hardware gekocht.

 

Je kunt dan toch niet zeggen dat de klanten in fout zijn?

Dreambox 7000S - VU+ Duo - Triax 64cm - Inverto Duo Quad LNB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...