Ga naar inhoud


Wie kent de TechniSat Unysat Universal Quatro Switch (Quad) LNB ?


Eduard07

Aanbevolen berichten

Ik zag op het internet tijdens he surfen een TechniSat Unysat Universal Quatro Switch (Quad) LNB voorbijkomen.

Die lnb kende ik niet.

 

Hij is vrij prijzig (€150) en er wordt in de beschrijving melding gemaakt van de mogelijkheid op sats 2 graden uit elkaar nog af te kunnen stellen.

 

Wie kan meer informatie geven over deze (bijzonder dure) lnb?

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat je op ***geen-reclame*** hebt gekeken voor de technische details, waarschijnlijk gegevens van een andere lnb.

Op de site van technisat staat niets van die 2 graden. De lnb is 75mm breed.

Wel een score van 92,1 % in satvision van 04/11

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dank voor de snelle reacties.

Ik stootte op deze lnb toen ik de specificaties van de Technisat CAS120 schotel aan het opzoeken was. 

Ik neem aan dat deze lnb op deze schotel qua graden een ander verhaal wordt, wel meer in de richting van 2.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Helaas Eduard07, als je diezelfde lnb’s gebruikt die 75mm breed zijn, dan is de minimale ontvangsthoek tussen de twee satellieten op een Satman 1200 schotel 4,7 graden. Zoals je misschien weet is de ontvangsthoek in Utrecht tussen de Astra 19,2 en 23,5 oost 5,2 graden.

Maar mogen het geen Inverto lnb's zijn?

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Sprietje, dank voor je reactie.

Zeker wel mogen het Inverto's zijn. Het advies is duidelijk.

Ik vroeg me alleen af waarom deze Technisat lnb zo extreem duur moest zijn. Ik was hem nog niet eerder tegengekomen.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een hele mooie schotel, die Satmann 1200, 120cm breed en 131cm hoog. Je kunt er ook een rail bij kopen. De rail staat schuin maar is volgens mij niet in schuinte te verstellen. Maar met een kleine aanpassing lukt dat wel denk ik.

Wat ik wel jammer vind is dat de rail niet hol is waardoor de lnb’s beter de Clarkebelt volgen. Kijk, op een korte rail is dat nog wel te doen maar hoe groter de schotel is en hoe verder de lnb’s dus van de schotel af staan, hoe belangrijker het wordt dat de rail gebogen is. Je kunt dat mooi zien bij de Visiosat Big Bisat. Een gemiste kans van Technisat. Wel een mooie degelijke rail met degelijke lnb-houders die ook nog een heel smal zijn. Dat kom je niet vaak tegen.

 

Voor mensen die iets degelijks willen hebben en er flink wat geld voor over hebben toch een mooie schotel.

DB_SATMAN 1200_EK.pdf

post-60869-0-21633600-1385887838_thumb.jpg

post-60869-0-16930200-1385887866_thumb.jpg

post-60869-0-23141500-1385887895_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nog even uitgerekend hoe dicht dat de satellieten bij elkaar kunnen staan met ALPS-lnb’s. Dat is een ontvangsthoek van 3,5 graden. Dat is dus bijv. de ontvangst van de Eutelsat 10 oost en de Eutelsat 13 oost, die in Utrecht 3,77 graden uit elkaar staan. Dichter bij elkaar kan wel maar dan moet je smokkelen. Dat komt natuurlijk allemaal doordat een ALPS- Twin, Quad of Quattro 56mm breed zijn. Als je een smallere lnb neemt, kun je tot ongeveer 2 graden gaan, bijv. de 7 en 9 oost. De lnb-houders staan dan tegen elkaar. Deze zijn 46mm breed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het is wel een hele mooie schotel, die Satmann 1200, 120cm breed en 131cm hoog. Je kunt er ook een rail bij kopen. De rail staat schuin maar is volgens mij niet in schuinte te verstellen. Maar met een kleine aanpassing lukt dat wel denk ik.

Wat ik wel jammer vind is dat de rail niet hol is waardoor de lnb’s beter de Clarkebelt volgen. Kijk, op een korte rail is dat nog wel te doen maar hoe groter de schotel is en hoe verder de lnb’s dus van de schotel af staan, hoe belangrijker het wordt dat de rail gebogen is. Je kunt dat mooi zien bij de Visiosat Big Bisat. Een gemiste kans van Technisat. Wel een mooie degelijke rail met degelijke lnb-houders die ook nog een heel smal zijn. Dat kom je niet vaak tegen.

 

Voor mensen die iets degelijks willen hebben en er flink wat geld voor over hebben toch een mooie schotel.

Ik verschreef mij hierboven onder #6.

Ik noem er de CAS120, en die is natuurlijk van Kathrein. 

Deze schotel vind ik zowel kwalitatief als qua maat een heel mooi product. De prijs is ernaar, maar het is dan ook een schotel "van gewicht": 18,5 kg. 

Daardoor kan hij helaas niet op een Stab HH120, want die kan maximaal 17 kg aan.  

 

Er is bovendien een mogelijkheid voor een kantelbare multifeed.

CAS 120-Kathrein -Bedienungsanleitung.pdf

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan zul je een er een contragewicht aan moeten maken, dan gaat het waarschijnlijk wel.

 

De schotel is 18,5 kg. Zou een contragewicht van 9-10 kg (de helft van het schotelgewicht) de rotor dan het meest ontzien?

Of minder (maar wel meer dan 1,5) , omdat de Stab HH120 rotor ook het contragewicht moet meedraaien?

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

@geart , hier iets meer info http://www.sat4all.com/forums/topic/324049-ombouw-fibo-motor-naar-diseqc/?hl=fibo

 

Het is inderdaad een 120 cm FIBO (DeltaStar) heb jij dezelfde mount of de zwaardere z.g.n. Bigmotor ? en wat is er precies stuk ?

 

@ Eduard , de Stab heeft al een ingebouwde compensatieveer welke progressief gespannen word zodra de rotor zich van het nulpunt af draait .

Deze veer zal uitgevoerd zijn voor de 17 kg die jij noemt dus waarschijnlijk kan het met een kleiner contragewicht .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...