Ga naar inhoud


Matig ontvangst


badkarma777

Aanbevolen berichten

Beste Eduard07

 

Wat laat mijn informatie nog te wensen over, zie de bijlage in bericht 26.

Het verschil heb ik in #43 beschreven.

In #26 komt dat volgens mij niet aan de orde. Vandaar mijn vraag. Het gaat immers om een verschil van 4 graden.

Zeg maar als ik ergens overheen kijk of lees.

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 56
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Beste Eduard07

 

Leg mij nu eens uit wat er in bericht 26 onduidelijk is als ik met een tekening en al aangeef hoe de lnb’s op de rail geplaatst moeten worden. Moet ik ze er misschien zelf op komen zetten?

Dat laatste  lijkt me haast ondoenlijk vanuit jouw woonplaats voor een paar lnb's, maar wel vriendelijk aangeboden . Koffie had wel klaar gestaan. :)

 

Vroeg me alleen af of het consequenties had of je de Astra 1-lnb gebruikte om uit te richten of die van Astra 3. Maar die vraag is alleen relevant bij een duo-lnb of een multirail met een lnb OP de arm. Dat was ik even uit het oog verloren.     

aangepast door Eduard07

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Het heeft een tijdje geduurd voor ik verder kon rommelen, maar gisteren heb ik een poging gedaan om de hotbird LNB af te stellen.

De situatie is nu als volgt: De triax 88 staat op een plat dak, op een tegelvoet, en ik heb astra 1,2, en 3 redelijk goed binnen (gemiddeld 74%) Alleen hotbird werkt totaal niet.

 

Ik ben erachter gekomen dat de schotel op 30 graden staat (elevatie) en dat zou 29 moeten zijn, alleen als ik m daar op zet heb ik geen beeld, dus ik neem aan dat ie dan toch niet helemaal waterpas staat , al heb ik dat wel gemeten op de bovenkant van de tegelvoet buis. 

 

Ik heb 8cm gemeten tussen astra 1 en hotbird, maar geen signaal, ook niet als ik de HB lnb wat naar links of rechts verschuif...

 

Ik heb de lnb vervangen, bleek niet kapot te zijn..Maar ik verdenk nu t kabeltje ervan een breuk te hebben.

 

T liefst zou ik hebben dat alles ruim boven de 80% uitkomt, maar da's nog nooit gelukt, ik vraag me af of dat haalbaar is. 

 

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

badkarma777,

wat ook kan is als er een boom in de weg staat, zul je hotbird niet krijgen...

er zijn apps voor je android telefoon waar je in het Beeld op locatie die satelliet posities op kunt zien.

 

in zo ń geval moet de hele schotel verplaatst worden naar een plek waar je de hotbird wel kunt ontvangen

(misschien een idee om eens te bekijken op iPhone.

ciao

Drinkin' Bout You

Nathan Ozug, Nora Jones

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste badkarma777

 

Heb je de rail wel op de juiste schuinte staan? Ik had je al aangegeven dat die 10,75 graden schuin staan, d.w.z. de Hotbird-lnb moet 36mm lager staan dan de Astra 28,2-lnb. Dit moet je meten met een waterpas en een rolmaat op de lnb-klemmen.

Als dat niet goed staat, vindt je de Hotbird ook niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

die app is toch alleen voor enigma2? Ik gebruik spark, heb je een link naar een E2 image voor me?

Bomen zijn niet t probleem, die staan stukken verderop.

Zelfs als je geen receiver hebt werkt die App .

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

@sprietje. Ik heb de juiste hoogte ingesteld. maar met de onderlinge afstanden van de LNB's heb ik toch wat moeten verschuiven omdat ik anders een te zwak signaal heb. bij de hotbird heb ik echt 0% , ik ga denk ik alles nog eens opnieuw instellen en dan kijken of t echt niet daaraan ligt.

 

Alleen snap ik niet als je astra1 helemaal tegen de houder aan drukt als begin positie, dan wordt ie lnb toch, als je de multiblock in hoogte veranderd, weer naar buiten (links) gedrukt, of maakt dat niet uit?

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

Even een status update van mijn Schotel. 

Na een lange tijd t met matig ontvangst te hebben gedaan, heb ik vanmiddag een diseqc motor besteld (Moteck SG-2100A).

 

Ben Benieuwd of t een succes wordt. kzag al wel dat t niet click&play was, maar dat er nog t een en ander ingesteld moet worden.

We zien t wel. Ik zal jullie op de hoogte houden en eventueel om raad vragen. :whistle:

 

groet, 

 

Niels :cool:

 

kan je met een motor nu ook meer satellieten ontvangen?? Zoals de Scandinavische b.v.??

aangepast door badkarma777
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...