Ga naar inhoud


Afgebroken vergrendeling LNB houder


ROMAN

Aanbevolen berichten

Ik heb een Tiax met multifeed waarop 4 LNB houders voor de klassieke satellieten.Ik zit momenteel met een niet goed te omschrijven probleem waarbij ik een of meerdere van mijn LNB's of diseqc switches of een combinatie van beide verdenk. Ik kom daar later in een ander draadje op terug wanneer ik meer concrete gegegens heb.

Nu heb ik al verschillende malen LNB's in een houder verwisseld met het gevolg dat het plastiek is gebroken, juist aan de vergrendeling (zie de verschillende afbeeldingen).

Deze houders schijnen afzonderlijk niet verkocht te worden.

Heeft iemand onder jullie ervaring met het op een of andere manier "herstellen" van zulk een houder zodat de LNB terug kan geplaatst worden en na de skew-afregeling terug kan vergrendeld worden ?

 

Groetjes,

Roman

post-52341-0-87976900-1386753690_thumb.jpg

post-52341-0-78817200-1386753718_thumb.jpg

post-52341-0-29269300-1386753772_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


dit is mij ook eens gebeurd en heb het met een goeie 2 componenten lijm kunnen oplossen

wel de houder 1 dag goed klem zetten met een lijmklem

hier zit ie al weer een half jaar en houd nog steeds

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

De grootste helft gebruiken met een trekband erbij om?

Je krijgt zo'n multifeed niet gemakkelijk weer zoals die was, met als aanzienlijk risico signaalverlies.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Heeft iemand onder jullie ervaring met het op een of andere manier "herstellen" van zulk een houder zodat de LNB terug kan geplaatst worden en na de skew-afregeling terug kan vergrendeld worden ?

 

Groetjes,

Roman

 

Geen ervaring , maar zo zou ik het oplossen .

post-30993-0-55773400-1386771878_thumb.jpg

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de sterkte van de lnb-klemmen houdt bij Triax niet over. Ook de gewone lnb-klem die rechtstreeks in de lnb-arm gaat is maar net aan als je bijv. een monoblock Astra 19,2 - Hotbird moet monteren. Dan staat die ook bijna op springen om hem vast genoeg te zetten.

Echter de meeste keren dat je de lnb-houder kapot trekt is als je een adapterring gebruikt. De twee delen van de adapterring zitten dan al tegen elkaar voordat je een fatsoenlijke klemming op de buisjes (golfpijpen) van de lnb hebt, hoe vast je de lnb-houder ook aandraait. De enige oplossing is om van de verloopring iets weg te vijlen waar de twee helften tegen elkaar aan komen, zie bijlage.

post-60869-0-11927300-1386772067_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

roman met tyrips lukt het prima

of stuur even een pm ik heb er nog wel een voor je liggen.

Marekki,

bedankt voor het aanbod maar dank zij de input van de andere forumleden denk ik wel een oplossing te kunnen knutselen.

Te gelegener tijd maak ik wel een foto van de uiteindelijke oplossing.

 

Groetjes,

Roman

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oplossing van Trust heeft mij het meest geinspireerd: een aluminium strip van ong. 1 mm dikte, het ene uiteinde omgebogen en in het midden wat ingezaagd, het geheel bovenop de kapotte houder geplooid en tussen die houder en de LNB een stukje fietsbinnenband.

 

Groetjes,

Roman

post-52341-0-36292900-1387272746_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...