Ga naar inhoud


Afgebroken vergrendeling LNB houder


ROMAN

Aanbevolen berichten

Menig maal heb ik mij afgevraagd waarom sommige "knutselaars" in dit forum niet het schotelmateriaal gaan maken voor de fabrikanten in plaats van dat de fabrikanten die steeds weer met kwetsbare kunststoftroep komen zetten.

 

Materiaal dat jarenlang bestand moet zijn tegen weer en wind en tig keer openen, sluiten, los- en vastschroeven of bijbuigen.

Zo te zien kost het bijna niks, maar bijna elke Triax levert als bevestigingsmateriaal een zakje plastic troep dat de benaming "bevestigingsmateriaal" niet eens verdient. 

 

Mooi gedaan, ROMAN! Zo moet het. Kan niet meer stuk, gaat nog jaren mee.

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Link naar reactie
Delen op andere sites


Maar ik vrees dat ik niet zo'n goede knutselaar als Trust ben ...

Nou Roman , dat had ik niet beter gedaan , toppie !!

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Eduard07, en er bestaat zoveel prachtig materiaal.

Neem nu de originele lnb-houder van een Triax-schotel. Een kunststof ding wat je om je lnb moet vouwen en dan in de aluminium arm moet schuiven. De klemming laat dikwijls te wensen over zeker als je een Monoblock Astra 19,2-Hotbird 13 neemt met 4 aansluitingen met verloopring. Zo’n ding is best zwaar en wil door zijn gewicht verdraaien. Dat gebeurt met de originele kunststof Triax-houder dus ook. Zie bijlage 1.

De firma Wentronics maakt allerlei hulpstukken voor allerlei merken schotels, zo ook een prachtige aluminium lnb-houder, zie bijlage 2 en 3. Jammer dat die gemaakt worden voor schotels waarbij de lnb-arm onder de schotel door loopt en niet voor schotels waarbij de lnb-arm door de schotel heen loopt. Hierdoor staat de lnb-arm 10 graden verschillend in schuinte.

Duitse satellietshops verkopen ze (onterecht) wel voor een Triax-schotel, maar de knik die in de mooie aluminium lnb-houder zit verschilt wel 10 graden (110 graden tegen 120 graden). Gebruik je die mooie houder dus op een Triax, dan kijkt de lnb 10 graden te veel omhoog ofwel, de lnb kijkt flink over de schotel heen. Niet goed dus.

Helaas is dit mooie materiaal dus weer niet te gebruiken.

Zo gaat het vaak.

post-60869-0-93281000-1387307158_thumb.jpg

post-60869-0-72772100-1387307194_thumb.jpg

post-60869-0-38750400-1387307210_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...