Ga naar inhoud


Waarom zo moeilijk?


Joepje

Aanbevolen berichten

Een DM8000 en dan met losse IPKs werken???

Welke image heb je dan? Bij nagenoeg elke image installeer je oscam hup 1 2 3 via het menu...

 

En waarom er geen standaard setup is?

Omdat de instellingen van geval tot geval verschillen. Dat is volledig afhankelijk van hoeveel kaartjes hebt en welke providers dat dan zijn.

 

Idd nogal omslachtig voor de huis tuin en keuken gebruikers, maar voor gevorderde gebruikers een verademing om precies in te kunnen stellen hoe je kaarten aangesproken worden en reageren....

 

Ik gebruik gewoon de originele image van Dream. Heb al die andere "extra's" niet nodig.

 

Daarom is een "standaard-setup" (met dummy-configs) een grote hulp omdat dan alle bestandjes (incl. start-script) op de juiste plaats worden gezet. Hoef je je alleen nog om de configs te bekommeren.

Wie weet b.v. dat de symlink naar de oscam.sh op liefst 8 plaatsen neergeplempt moet worden (zoals ik heb moeten ondervinden) om de cam op te laten starten bij het aanzetten van de ontvanger?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Aha, standaard image zal inderdaad de enige image zonder oscam zijn. Toch knap dat het je handmatig gelukt is...

 

Maar een goede tip: besteed je tijd aan het installeren van bijvoorbeeld een PLI image. Als je oscam handmatig aan de praat hebt gekregen met 8 symlinks moet dat een kleinigheid zijn.

 

Eenmaal een goede image geïnstalleerd zul je spijt hebben dat je dat niet niet eerder gedaan hebt... Oscam wordt dan ook gewoon netjes op zijn plaats geïnstalleerd zonder allerlei symlinks.

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik gewoon de originele image van Dream. Heb al die andere "extra's" niet nodig.

 

Daarom is een "standaard-setup" (met dummy-configs) een grote hulp omdat dan alle bestandjes (incl. start-script) op de juiste plaats worden gezet. Hoef je je alleen nog om de configs te bekommeren.

Wie weet b.v. dat de symlink naar de oscam.sh op liefst 8 plaatsen neergeplempt moet worden (zoals ik heb moeten ondervinden) om de cam op te laten starten bij het aanzetten van de ontvanger?

 

8 symlinks  :crazy: ... 

 

Waar linkt je in vredesnaam allemaal naar toe dan?

 

Lees dit eens: Start software bij opstarten

 

Hier bijvoorbeeld mijn autostartup symlink voor mijn unstable versie van oscam in init.d , Vti maakt een symlink aan met de naam 'current_cam.sh'.

Vti maakt de link aan tijdens het verwijzen naar welke Cam je wilt gebruiken, met het voordeel dat maar vanuit 1 plek het juiste Cam script word aangewezen.

 

De symlink verwijst naar het juiste script in '/usr/script' folder, in mijn geval 'oscam.sh'

De oscam binary staat in '/usr/bin'.

 

Dus  'current_cam.sh' ->  'oscam.sh' -> oscam (bin)

#!/bin/sh
########################################
###### Powered by Vu+ Image Team  ######
##   http://www.vuplus-support.org    ##
########################################

CAMNAME="OScam Unstable"


remove_tmp () {
  rm -rf /tmp/cainfo.* /tmp/camd.* /tmp/sc.* /tmp/*.info* /tmp/*.tmp* /tmp/oscam*
        [ -e /tmp/.oscam ] && rm -rf /tmp/.oscam
        [ -e /tmp/.emu.info ] && rm -rf /tmp/.emu.info
        [ -e /tmp/oscam.mem ] && rm -rf /tmp/oscam.mem
}

case "$1" in
  start)
  echo "[SCRIPT] $1: $CAMNAME"
  remove_tmp
  touch /tmp/.emu.info
  echo OScam Unstable > /tmp/.emu.info
  /usr/bin/oscam -b -r 2 -c /etc/tuxbox/config
  ;;
  stop)
  echo "[SCRIPT] $1: $CAMNAME"
  kill `pidof oscam`
  remove_tmp
  ;;
  restart)
  $0 stop
  sleep 2
  $0 start
  exit
  ;;
  *)
  $0 stop
  exit 0
  ;;
esac

Met deze onderstaande regel geef het bovenstaande script aan waar zijn config file staat.

/usr/bin/oscam -b -r 2 -c /etc/tuxbox/config

Zodoende kan je tijdens het laden van oscam zelf bepalen waar je configs staan.

aangepast door donpedro

VU+ Zero & VU+ Solo2 - VTi 11.x  Unstable Oscam 11xxxx  MacBook Pro Ubuntu 16.04LTS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kant en klare IPK (installer met defaults voor NL) voor op standaard images van Dream staat gewoon hier op sat4all in de Dreambox Database. Deze installeert de meest recente oscam (probeert zelf nog online een nog nieuwere op te halen) en zorgt daarna dat oscam automatisch opstart en maakt het webinterface adres kenbaar aan browsers met bonjour (Safari, Chrome e.d.)

 

Misschien dat deze installer ook wel op 'n VU+ met standaard image werkt - dat mogen anderen wel 'ns uitproberen.

aangepast door Powerbooky
Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM8000 en dan met losse IPKs werken???

Welke image heb je dan? Bij nagenoeg elke image installeer je oscam hup 1 2 3 via het menu...

 

En waarom er geen standaard setup is?

Omdat de instellingen van geval tot geval verschillen. Dat is volledig afhankelijk van hoeveel kaartjes hebt en welke providers dat dan zijn.

 

Idd nogal omslachtig voor de huis tuin en keuken gebruikers, maar voor gevorderde gebruikers een verademing om precies in te kunnen stellen hoe je kaarten aangesproken worden en reageren....

Meestal zijn dit oudere versies en voor een nieuwere zie je niet veel ipk versies.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...