Ga naar inhoud


Waarom zo moeilijk?


Joepje

Aanbevolen berichten

Ik ben nu al twee dagen bezig om Oscam op een tweede DM8000 te krijgen. Zie mijn vorige post. Ik heb me rot gezocht naar een startbestandje maar nauwelijks wat gevonden..... :/

 

Waarom worden bij Oscam geen complete ipk's aangeboden maar alleen de binaries? Dat laatste maakt het voor veel mensen (waaronder ik...) extreem lastig om die cam te installeren.

Een prachtig voorbeeld: vandaag versie 9097 gedownload en handmatig geïnstalleerd.  Ontdekte dat hij de configs niet vond die ik, zoals gewoonlijk,  in etc/tuxbox/config had gezet. Wat bleek toen ik in de webif per ongeluk op "files" klikte?

De configs moesten opeens in var/tuxbox/config staan....

Een plaats die in een standaard OE2.0 flash niet bestaat en ik dus moest aanmaken.

 

Is het motto misschien: "waarom gemakkelijk als het moeilijk kan"?

 

Zucht...... (denkt terug aan die simpele Cccam die ik helaas niet meer kan gebruiken in OE2.0 ivm mijn oude seca2 kaartje)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb alleszins een ipk gevonden van oscam na een beetje gezoek. Ik vind oscam installeren hetzelfde als het gegeven satellite kijken op zich. Als je niet wilt experimenteren, lezen, uitproberen, gebruik dan gewoon telenet, ziggo of belgacom. Daar is het maar aansluiten en gaan maar.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb alleszins een ipk gevonden van oscam na een beetje gezoek. Ik vind oscam installeren hetzelfde als het gegeven satellite kijken op zich. Als je niet wilt experimenteren, lezen, uitproberen, gebruik dan gewoon telenet, ziggo of belgacom. Daar is het maar aansluiten en gaan maar.

 

Dat dacht ik ook gevonden te hebben na heel veel gezoek...

Alleen werkte het op mijn eerste Dreambox maar niet op mijn tweede (wilde NIET installeren)...

En nu, na eindelijk de locaties op de DB gevonden te hebben en alles er handmatig ingezet te hebben, werkt het automatisch opstarten bij startup niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neosphinx,

 

Deel je die oscam ipk met ons ? Het board is toch voor kennisoverdracht en elkaar te helpen? Onderdeel van leren is dat je een oscam werkende hebt en dan een en ander gaat veranderen aanpassen maar dan moet je wel een goede up to date oscam hebben .Leerproces vanaf 0 is erg moeilijk dus waarom niet geholpen.

 

Zo is dat. Overigens ben ik niet de enige. Als je googled op "oscam" kom je duizenden links tegen van mensen met dezelfde (installatie) problemen en iedere keer weer een ander antwoord daarop....

 

Het is alsof je van Bill Gates een schijf met windows krijgt met de mededeling "installeren moet je zélf uitzoeken".....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Neosphinx,

 

Deel je die oscam ipk met ons ? Het board is toch voor kennisoverdracht en elkaar te helpen? Onderdeel van leren is dat je een oscam werkende hebt en dan een en ander gaat veranderen aanpassen maar dan moet je wel een goede up to date oscam hebben .Leerproces vanaf 0 is erg moeilijk dus waarom niet geholpen.

Bij deze:

 

http://www.openvix.co.uk/index.php?dir=ViX-Softcams/&sort=size&sort_mode=a

http://www.funfiles.cc/index.php?action=o_kategorie&kat_id=3

http://www.ferraribox.com/download/addons/OpenPLi/

aangepast door Neosphinx

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo is dat. Overigens ben ik niet de enige. Als je googled op "oscam" kom je duizenden links tegen van mensen met dezelfde (installatie) problemen en iedere keer weer een ander antwoord daarop....

 

Het is alsof je van Bill Gates een schijf met windows krijgt met de mededeling "installeren moet je zélf uitzoeken".....

 

Ik ben er zeker van dat de vragen dat je hier stelt zo goed mogelijk beantwoord worden. Ik heb zelf ook wat liggen zoeken op installatie OSCAM (ben zelf noob) maar uiteindelijk krijg je het wel in orde. Houdt je geest scherp en geeft je een goed gevoel als je het zèlf in orde krijgt.  En zelfs een cavia met Alzheimer kan windows tegenwoordig installeren. Slecht voorbeeld.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dat is nu eenmaal OSCAM. Maar dat weet je van de moment dat je OSCAM googeld. Het is niet zo eenvoudig als cccam en dat heeft een reden. De installatie van OSCAM is al een goede test voor de verdere configuratie van OSCAM.

Vu+ Solo2 - Openvix 3.0.808 - OSCAM 1.20.r8625

Triax 78 met CD Triple LNB

Minix Neo X7 - Minix Neo A2

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een DM8000 en dan met losse IPKs werken???

Welke image heb je dan? Bij nagenoeg elke image installeer je oscam hup 1 2 3 via het menu...

 

En waarom er geen standaard setup is?

Omdat de instellingen van geval tot geval verschillen. Dat is volledig afhankelijk van hoeveel kaartjes hebt en welke providers dat dan zijn.

 

Idd nogal omslachtig voor de huis tuin en keuken gebruikers, maar voor gevorderde gebruikers een verademing om precies in te kunnen stellen hoe je kaarten aangesproken worden en reageren....

VU+ Solo2,

VTI

Visiosat BIG Bisat met Alps op 28,2E; 23,5E; 19,2E; 13E; 5E; 1W; 5W; 15W

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...