Ga naar inhoud


Wavefield T55 multi schotel of WaveFrontier Toroidal T 55


Humax_Satelliet
Ga naar oplossing Opgelost door blackeyes,

Aanbevolen berichten

ha een proefwerk vraagstuk! ;)

natuurlijk gaat dat ook met een andere receiver indien die de juiste diseqc modi aankan.

ciao ciao

dat het maar even duidelijk is !

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Hallo Trust,

 

Fijn dat er mensen zijn die mee blijven denken. 

 

Je schrijft:     Radenko , kun je uitleggen waarom je denkt dat dat zo is ?    Natuurlijk gaat het om de  mogelijkheden van de DiseqC instellingen of een ontvanger dat aan kan. Ik was te snel met mijn reactie . 

 

Dan voor hvdh.    De diameter van de paal is voor een T55 42 mm.  De T55 dient op de top van de paal geschoven te worden , om vervolgens met 2 boutjes aan de achterzijde van de huls de zaak zodanig af te klemmen dat hij blijvend gefixeerd is.

 

M.vr gr Radenko.   

Vu+ duo met combi van 4xlnb twin vast en toch draaibaar met 1 schotel

Dreamb 800SE met T55 4x lnb

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe nu niet net alsof je van mars komt.

Een T55 geeft een versterking van 35,7dB bij 12,5GHz (fabrieksgegevens).

Een Triax 64 (een 60cm-schotel dus) geeft een versterking van 35,8dB bij 11,7GHz, dit is 36,375dB bij 12,5GHz, dat is 0,675dB meer dan een T55. Ga je dit terug rekenen naar een versterking van 35,7dB, dan komt dit overeen met een 55cm-schotel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Allemaal bedankt voor het mee denken. 

 

Naar veel info te hebben gekregen het volgende gemaakt.

Draaibaar weggehaald in gebruik slaapkamer Triax 88 cm, daarvoor in de plaats een Visiosat HD schotel met Twin  lnb's voor Astra 1  2  3  en Hotbird  (1e aansluiting).

De 110 cm triax  draaibaar laten staan, gebruik ik in de huiskamer (Tuner A) gecombineerd met de vaste opstelling Visiosat HD (Tuner B) voorkeurstuner is Tuner B (2e aansluiting)

Werkt nu allemaal prima vlug schakelen tussen meest gebruikte satellieten maar ook nog draaibaar, opnemen gaat ook prima, slaapkamer ook voorzien.

 

Groet,

Ron

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

4x Megasat 23 mm TWIN LNB 0.1 db 
2x Maximum diseqs switch 4.1
Alle onderdelen zijn splinter nieuw
Schotel is gebruikt maar ziet er nog perfect uit

1x VU+ Solo 4K, 1x XTrend ET8000, 1x CT ET9000 Open PLI 4.0 - Max Plus 2100S - Max Digital 220S - Skystar II - Triax 88 Multirail 13 - 19,2 - 23,5 - 28,2 oost, 4x Alps quad LNB, Triax  88 cm schotel - 1x Moteck 2100s Rotor - Cas Interface 3 - 2x Diablo Cam Light

Link naar reactie
Delen op andere sites

iedereen zegt wel eens dat je bij een T55 wat te weinig regenreserve hebt,

persoonlijk vindt ik het wel mee vallen.

heb nu alweer 2 jaar weer een T55, en is de afgelopen maanden met dat slechte regenbui elke minuten wat slecht beeld geweest......

voorheen met mijn bi-Visiosat en BIGVisiosat was hetzelfde verhaal,dan heb ik het alleen over een flinke plensbui.......

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dan nu maar hopen dat er geen regen komt ,volgens mij hebben

deze lnb's ook last van water vrees, het is heel lastig dat er bij regen

geen beeld meer is

Volgens de wet van Bartjens moet het kunnen

 

En met de vriendelijke groeten Hendrik

 

En Is je Probleem opgelost? Help anderen door te vertellen hoe je dat hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach edbe, of je vindt of je voldoende regenreserve hebt is vaak erg persoonlijk. Vooral als je graag films kijk, is een onderbreking van het beeld erg frustrerend. Ook kun je nu nog dikwijls overschakelen naar de SD-versie op de Astra 19,2 die veel minder last van uitval heeft bij flinke regen dan de Astra 23,5 maar als de Astra 19,2 straks niet meer door CanalDigitaal gebruikt wordt, wordt het toch wel een ander verhaal. Als je een wat grotere schotel kunt plaatsen, dan adviseer ik toch zeker een schotel zoals een Triax 88 waar je ook gewone lnb’s op kunt plaatsen die nagenoeg ongevoelig zijn voor regendruppels.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ach edbe, of je vindt of je voldoende regenreserve hebt is vaak erg persoonlijk. Vooral als je graag films kijk, is een onderbreking van het beeld erg frustrerend. Ook kun je nu nog dikwijls overschakelen naar de SD-versie op de Astra 19,2 die veel minder last van uitval heeft bij flinke regen dan de Astra 23,5 maar als de Astra 19,2 straks niet meer door CanalDigitaal gebruikt wordt, wordt het toch wel een ander verhaal. Als je een wat grotere schotel kunt plaatsen, dan adviseer ik toch zeker een schotel zoals een Triax 88 waar je ook gewone lnb’s op kunt plaatsen die nagenoeg ongevoelig zijn voor regendruppels.

 

ach ja, maar ik kijk ook bijna nooit naar HD, zijn toch niet veel zenders van, vooral niet de Nederlandse versie's.....

.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dit bericht, is al een oudje, en er zijn er natuurlijk nog meer betreffende de T55 (en T90)

niet voor niets hebben enkele destijds voor de T55 gekozen, zoals ik zelf ook

 

ik heb het wel vaker geschreven maar een goed uitgerichte T55 heeft reserve genoeg op die enkele onweerbui na

onweer in de lucht = licht uit voor de dvb-s2 ontvangst met grote wok of kleine wok (uitzonderingen daar gelaten)

 

des al niet te min grotere schotel mits goed uitgericht levert nog meer reserve

de reserves worden mede bepaald door welke satellietposities (LNB's ) er op een T55 zijn gemonteerd

ook dat is in het verleden al gemeten en hier op sat4all geschreven m.b.t. de locatie op de wf schaal is 13 - 19,2 - 23,5 -28,2 Oost prima te doen ( wf -7 t/m wf + 10)

daar is nog niets aan veranderd.

 

Het grootste voordeel vind ik de stevige / stabiele LNB mount OOK voor zware Quad's of Quattro's ten opzichte van de doorsnee schotel.

 

ciao

Tangerine Maud Geffry Remix

Christophe - Alan Vega

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...