Ga naar inhoud


Oscam op micro thin client


Aanbevolen berichten

Ben bezig om naast cccam ook oscam op een thin micro client te installeren maar wil nog niet echt lukken.

Krijg de volgende melding :error while loading shared libraries: libusb-1.0.so.0: cannot open shared object file: No such file or directory.

Eerste vraag welke oscam versie kun je hier voor gebruiken en tweede vraag hoe kan ik deze dan werkend krijgen.

Nu niet gaan roepen waarom niet gewoon op  standaard Linux versie. Het is alleen maar om te proberen want de cccam server draait gewoon goed maar wil graag wat experimenteren met de micro.

Kom op het puppy Linux forum niet verder
 

Channel master 180 cm draaibaar 31,5 west tot 76,5 oost met lnb revolver met Circ ku band lnb, 1 keer Ku band lnb, Inverto Ka Ku en  lnb voor 26 oost amateur band

T90 schotel  sat posities 42, 39, 28, 23,5, 19,2 16, 13, 9, 4,8 en 0,8. Unimesh 3,10 m met 2 keer C band lnb

Ontvangers Octagon sf8008, Extrend 9500, Edision Mio 4k, Zgemma H9 twin TBS 5927 USB

Alles tijdelijk buiten gebruik.i.v.m verhuizing.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Wel eens naar een beaglebone black gekeken? Draait hier onder ubuntu met een paar smargo's als een tierelier. Werkelijk een verbluffend laag stroomverbruik en voor ongeveer 48 euro heb je er eentje....

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met de hulp van Polarbear heb ik nimiddels ook Oscam op een Beaglebone Black aan de praat.

Mijn ervaringen tot nu toe: draait vlekkeloos.

Op de BBB draait Ubuntu Saucy en de Oscam versie is 9380. Met de ondersteuning van de juist USB lib draait ook de Smargo zonder problemen.

 

Als er behoefte aan een handleiding is laat het dan maar weten. Ik geloof dat Polarbear bezig is met een handleiding en anders kan ik wel wat ik elkaar draaien.

 

Groet,

 

Golfman

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi @Golfman, is het mogelijk om het werkgeheugen te vergroten ?

Tweede vraagje, zou Ubuntu Pepermint ook op de BBB kunnen draaien.

Wat heb ik nodig om direct te kunnen monitoren ( Webif) via HDMI.

 

Wacht met de nodige nieuwsgierigheid zeker op jullie howto voor Oscam op een

BeagleBone Black !!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Golfman, Toppers,

 

Ik ben inderdaad heel druk bezig met een handleiding. Ben al een heel eind op weg. Verwacht hem begin deze week helemaal gereed.

Of Peppermint al gepoort is naar ARMhf?  denk ik niet op dit moment.! Om direct te kunnen monitoren heb je alleen je BBB nodig met daarop UBUNTU , een toetsenbord een muis ,een lxde grafische schil) De UBUNTU desktop zelf draait wel, maar maakt het geheel wel wat traag.

Even nog wachten op de howto dus!!

Brrr......Polarbear

1x VU+ DUO2 2x Twin dvbs-tuners +1x DM800 / 4 quad lnb's/ Fuba-78cm-schotel. 19.2E/13.0E/23.5E/28.2E

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...