Ga naar inhoud


Vergezichten


Erwinnaar

Aanbevolen berichten


Ik bedoel: dat je vanaf Frankrijk of Engeland de overkant kan zien.  Of vanaf een hoge toren, bijvoorbeeld De Dom in Utrecht Amsterdam ziet liggen of Rotterdam enzovoort. Of vanaf een zendmast bijvoorbeeld. In de buurt heb ik een oude vuilnisbelt en vandaar heb ik kunnen zien: zendmast Wesel, zendmast Markelo, zendmast Arnhem, Eusebiuskerk Arnhem. Veel verder ging helaas niet. Zonder verrekijker. Dat zijn 30 plus afstanden. 

 

Ik zou graag eens Engeland zien liggen vanaf Frankrijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of zoiets vanaf het dak bij mij, we beginnen rechts met Spanje, dan die grote rots is Gibraltar en aan de linkerkant eindigen we met Marokko

 

Salu2, D.Quijote

Fantastisch mooi. Ja zulke dingen. Je ziet het en weet dat het totaal anders is, andere taal,cultuur. Vind dat fascinerend. Achter de horizon kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja , daar woon ik nu toevallig heel dicht van Cap Gris Nez , Cap Blanc Nez...

Is amper 60 km van mijn woonplaats ( +/- 1h30 rijden ) en daar ga ik meerdere keren in het jaar naar toe. Ik combineer dit wel met een heerlijke "Fruits de Mer" en een lekkere Franse wijn.

Ik moet je wel zeggen dat je héél goed weer moet hebben om de kalkrotsen van Dover te kunnen zien. Je moet gewoon iets kennen van het weer aan de Opaalkust. Ik hou altijd het weer in de gaten van de Franse "metéo" want het kanaal is heel bijzonder , er kan zich soms een mist, blauwzeem, enz...  in een half uur voordoen. Ik zie die kalkrotsen ook niet altijd maar toch veel. :)

Inderdaad als je daar staat is het zicht telkens subliem , op de een of andere manier maak je contact met Engeland op amper een goeie 35 km.

Laatst was ik daar in september , prachtig weer , 35 graden en heerlijke vergezichten.

Ik geef je enkele vergezichten mee van dan zonder "inzooming"  , dus hetgeen je ziet is gewoon met het blote oog te zien.

post-37533-0-54793300-1390671221_thumb.jpg

post-37533-0-48646300-1390671236_thumb.jpg

aangepast door Crazy Sat
  • Like 1

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, met zo ene.

Maar gek zijn doet geen pijn hé. :grin:

 

http://youtu.be/CjgMhO_qZT0

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ben regelmatig naar Engeland gevlogen, dan zie je boven het kanaal de Franse en Engelse kust en hoe dicht die bij elkaar liggen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

wat een voorrecht om zo te mogen wonen eigenlijk. de rust, ruimte, de zee. supermooi en hele mooie plaatjes!

 

Drs. Ijzerbout , ik dacht dat het dit was dat de topic starter bedoelde.

 

Dus niet deze moderne rotzooi in bvb. Dubai,Taipei,New York,enz.... ;)

 

Geef mij maar deze parel van natuurschoon , zowel in Pas-de-Calais,Normandië en uiteraard ook Kent in Engeland. Dat is pas genieten. Als je 's avonds thuis komt ben je gewoon een ander mens.  :)

aangepast door Crazy Sat

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Tafelberg in Kaapstad geeft ook een schitterend uitzicht over de stad en oceaan inclusief Robben eiland.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Vanaf Helsingør in Denemarken zie je Helsingborg in Zweden liggen.

 

Deze twee steden worden gescheiden door het Sont.

 

 

 

Voor het oog ontzettend dicht bij, zelfs op zwemafstand, zo dichtbij door het mooie heldere water.

 

Alleen....met eb en vloeg gaat er zoveel water door heen, dat het zo maar kan zijn dat je nooit aan de overkant komt....

 

 

http://nl.wikipedia.org/wiki/Helsingborg_%28stad%29

http://nl.wikipedia.org/wiki/Helsing%C3%B8r

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...