Ga naar inhoud


Vergezichten


Erwinnaar

Aanbevolen berichten


Op Tenerife kan vanaf de Teide op 3000meter hoogte bij helder weer al de canarische eilanden zien

 

mvg.Abuelo

@Pearlpeter,

Je hebt blijkbaar over het belangrijkste woordje gekeken.

Het gaat hier om "AL" de Canarische eilanden, en die kun je echt niet zien vanaf de voet van die vulkaan.

 

suc6

 

Gerrit

aangepast door gerrit B

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 jaar later...

Ook nu nog mensen met zulke ervaringen en foto's? Ook met oud en nieuw editie 14-15 hebben mijn ogen het weer overleeft....

 

Afgelopen jaar eens met HappyView kon je zendmasten in Nederland beklimmen en genieten van het uitzicht. Erg mooi maar helaas maar alleen die van Hilversum in geweest. Dat was trouwens in 2014, enorm mistig. Afgelopen jaar kon het wederom maar helaas niet in de gelegenheid. Foto's en ervaringen zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In mijn schooljaren een keer een uitstapje met de klas gehad naar margaret's cliff in engeland.

Van daaruit kon je frankrijk zien maar dat is niet meer dan een streepje op de horizon.

 

Wel een mooie rustige buurt.

Een smartphone is een hulpmiddel, geen levensstijl 

Kijk rond IN de wereld in plaats van voorover gebogen NAAR de wereld.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Drs. Ijzerbout , ik dacht dat het dit was dat de topic starter bedoelde.

 

Dus niet deze moderne rotzooi in bvb. Dubai,Taipei,New York,enz.... ;)

 

Geef mij maar deze parel van natuurschoon , zowel in Pas-de-Calais,Normandië en uiteraard ook Kent in Engeland. Dat is pas genieten. Als je 's avonds thuis komt ben je gewoon een ander mens.  :)

 

Moderne rotzooi?  Het is door mensenhand geschapen en de Burj Khalifa is een architetonisch en technologisch meesterwerk.

Daarover kun je gaan discussieren maar op de Pier van Scheveningen heb je dat uitzicht niet. :D

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik woon direct aan het strand van Anamur Turkije.

In rechte lijn ligt Cyprus 80 km. vanaf de kustlijn.

 

Verder nog heel uitzonderlijk, het heeft vannacht 1 graad gevroren en er lag een laagje sneeuw.

De laatste keer was dit in 1983!!, normaal zou het nu 15 graden moeten zijn.

 

 

Heb net deze foto gemaakt vanuit de woonkamer, met de bergen midden op het eiland.

 

post-59723-0-42235700-1451742872_thumb.jpg

aangepast door Emekli
  • Like 1

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wowwww, dat is dus 80 km ver kijken.......echt heel bijzonder en heel mooi. Hier is het te warm vind men voor de tijd maar bij jullie net andersom. Wat een paniekerig gedoe om niets dus..

 

Hele mooie foto en bedankt voor de gedane moeite. Het is zeer bijzonder te noemen. Wat me ook opvalt, op zo'n afstand zou je verwachten de kromming van de aarde te zien.....zou die dan toch plat zijn?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wowwww, dat is dus 80 km ver kijken.......echt heel bijzonder en heel mooi. Hier is het te warm vind men voor de tijd maar bij jullie net andersom. Wat een paniekerig gedoe om niets dus..

 

Hele mooie foto en bedankt voor de gedane moeite. Het is zeer bijzonder te noemen. Wat me ook opvalt, op zo'n afstand zou je verwachten de kromming van de aarde te zien.....zou die dan toch plat zijn?

 

 

Ik heb een en ander eens opgezocht: https://nl.wikipedia.org/wiki/Horizon_(lijn)

"Afstand tot de horizon: voorbeelden".

 

Nu al weer vorig jaar een "sterrenkijker" geleend en als het 's avonds helder en donker is, zie je lichtjes van dorpen hoger in de bergen,

Ook zendmasten van de BRTK, de Noord Cyprische TV stations.

Het plaatsje Girne (Keryneia) zien we hier dus nooit, omdat dit heel ver achter de horizon ligt.

Zelfs met een verrekijker, 8x50, kan je bij extreem helder weer het vorige ook zien.

aangepast door Emekli

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Topic opgeschoond.

 

Graag alleen hier een bijdrage leveren wanneer het over vergezichten gaat.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

De Grand Canyon, zowel vanaf de zuidzijde en de noordzijde gezien, dat was werkelijk nummer 1 in mijn herinneringen.

De tafelberg in Kaapstad was een goede 2e.

De Yulong rivier met zijn duizenden heuvels in het water en natuurlijk de Chinese muur, met uitzicht op Beijing was een goede 3e.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een keer boven Belgie (ergens ten zuiden van Antwerpen) Schiphol tower in de war gemaakt door ze te vertellen dat ik runway in sight had en of ze me konden klaren voor een visual voor 36R. Het was tegen middernacht, FL280, vroor 16 graden op de grond, geen wind en zeer lage vochtigheidgraad. Schiphol was duidelijk zichtbaar. Omdat wij als laatste zouden binnen komen kregen we de visual ook nog. Lol werd verpest omdat we toch naar 27 moesten omdat alleen die baan voldoende frictie had. Dus toch nog een procedure moeten vliegen.

 

Maar dat was voor mij verreweg het verste vergezicht ooit. Boven de Middenlandse zee kan je ook wel eens extreem ver zien als er een week geen wind staat maar dit was zeer bijzonder.

  • Like 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn schooljaren een keer een uitstapje met de klas gehad naar margaret's cliff in engeland.

Van daaruit kon je frankrijk zien maar dat is niet meer dan een streepje op de horizon.

 

Wel een mooie rustige buurt.

Foto genomen bij Boulogne Sur Mer in Frankrijk, bij helder weer in September 2012

met zicht op Engeland. (30 tal km) White cliffs of Dover.

 

Satfeeds-DX

post-79750-0-20777600-1451832977_thumb.jpg

Edision Piccollo Benelux Edition
Cahors Big Bisat :13°E, 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E            Triax 88 cm: 7°E, 2°E

Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  4°W  Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W                                                                                                                                        Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°W die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                            DVBT-TNT     DAB+

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak eens een rondvlucht op een zonnige winterdag.

Hier sluit ik mij bij aan. 

 

Ik heb jarenlang met een microlight gevlogen, en een enkele keer lukte het, wanneer we vanuit Lelystad richting Enkhuizen vlogen, om daarvandaan al Texel te zien. Ook een keer op 3 km hoogte boven Leeuwarden gezeten en daarvandaan verder dan Lelystad kunnen kijken. Maar zulke momenten zijn zeker in Nederland erg zeldzaam, en komen inderdaad bijvoorbeeld 's winters voor, als het vriest, maar ook wel eens kort na een regenbui, wanneer de lucht 'schoongewassen' is. 

 

Verder is Noorwegen een relatief 'schoon' land, en lukt het daar vaker om mooie vergezichten te hebben.

 

T B

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 jaren later...

 

 

 

 

uitkijktoren-Hulzenberg.jpg.8b03dc85254bb64366b0f26a79b11bbd.jpg

 

Vandaag vanaf deze bijzondere uitzichttoren nabij Stokkum de volgende zendmasten kunnen spotten: Arnhem, Kleve, Wesel en de uitsmijter was de Gerbrandytoren op maar liefst 79.9 kilometer. Wel met een verrekijker. Los van de zendmasten heel veel meer te zien, langs de Rijn richting Ruhr gebied diverse koeltorens, kunstmatige heuvels bij mijngebieden aldaar, maar ook steden als Arnhem, Nijmegen, Kleve en het mooie Achterhoekse landschap. 

De laatste tijd is het wel vaker helder, nu we weten waar die Gebrandytoren te zien moet zijn is dat tevens een mooi ijkpunt (hoewel de lat nu erg hoog ligt bij zo'n bijzondere ervaring).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...