Ga naar inhoud


"<n/a>" in plaats van de zendernamen


Wigor

Aanbevolen berichten

Heb sinds een week een VU+duo2 na het lezen van de commentaren van Sat4all-mensen waarvoor dank trouwens aan iedereen! Eéntje besteld met harde schijf en een voorgeprogrammeerde OpenPLi vermits ik nog leek ben in die dingen. Werkt perfect voor zover ik nu al kan oordelen natuurlijk, alleen bij het binnenhalen van de TVV-zenders verschijnen verschillende namen (van bijvoorbeeld Eén, Canvas, VTM enz) als "<n/a>" in de lijst en op de display als" DVB Service"...

Twee vraagjes hierbij nu: 1) hoe kan ik eventueel zelf die namen aanpassen en 2) hoe kan ik mijn eigen favorieten-mapje samenstellen na het binnenhalen van alle sat-zenders? Mijn zenders selecteren uit de volledige lijst en dan nadien saven voor later? Of werkt dit ook via een plugin en welke dan? Heb alle plugins gedownload doch niets verwijzend in die zin gevonden (denk ik toch). Het zal waarschijnlijk wel niet zo moeilijk zijn veronderstel ik maar ik ben nog niet thuis in die dingen... Zal wel aan mij liggen denk ik.

Nog een ander vraagje: hoe kan ik op de LCD-schermpje iets anders vertonen. Ook met een plugin? Of via internet met mijn thuis-netwerkje waar de VU+ nu al is mee verbonden?

 

Had vroeger nog een simpele Philips van TVV aangeboden toestel van indertijd maar die beviel me helemaal niet reeds van in het begin: display valt nu ook regelmatig uit, regelmatig herstarten (steeds met Init) en problemen met het programmeren van opnames enz...

Heb een Duo lnb van TTV met bijhorende Triax-schotel

Link naar reactie
Delen op andere sites


n/a = not available

de zender heeft zijn frequentie en netwerk gegevens op de satelliet veranderd of heeft die zelfs definitief verlaten

 

je kunt die zenders indien enkel gewijzigd, opnieuw zoeken

manueel

of

in uw geval per fastscan plugin onder Openpli

 

je kunt ook een zenderlijst => settings van derden inladen (derden die dat op sat4all als download hebben gezet of via de image feed actuele zendergegevens aanbieden)

via de feed downloaden

of

door gebruik maken van dreamboxedit op pC

(de laatste biedt ook sorteringen/sorteren op eigen goeddunken aan en extra favorieten / bouqetten aanmaken)

 

de laatste dreamboxedit 5.3.1.6 staat ook al beschreven op sat4all dus te vinden

alsook in tante google te vinden met youtube filmpjes hoe te bedienen

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Wigor

 

zoas Tonski al zei, fastscan

ga naar menu-instellingen-zenders zoeken-fastscan-kies je provider(screenshot)-druk groen

 

post-66958-0-96673800-1390737017_thumb.jpg

 

na het scannen, de box in afsluitmenu ff herstarten.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste mensen,

bedankt voor jullie hulp! Ik weet niet wat er was fout gelopen maar zo had ik het al eerder uitgevoerd. Alleen misschien niet meer herstart(?). In elk geval is nu alles in orde. Ik heb de procedure nog eens opnieuw doorlopen en nu is het ok.

Hebben jullie ook nog een uitleg hoe ik dat LCD-scherm zelf kan voeden met andere info?

Groeten,

Link naar reactie
Delen op andere sites

in mijn VTI image is het LCD scherm aanpasbaar via menu of via (makkelijker) het webinterface...

{bij VTI zit de LCD4linux plugin er standaard in}

 

heel erg uitgebreid dus (zie een deel van de mogelijke instellingen in de bijlage)

misschien zelfs veel te uitgebreid, maar genoeg om avonden mee te knutselen :D

 

ciao ciao

 

Toxigene 7" Edit

The Orb

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...