Ga naar inhoud


Plots andere wat?


Denisdaf

Aanbevolen berichten

dat schreef ik al

Op 14-6-2020 om 08:02, Tonskidutch zei:

Er is een default skin waarop bij een crash van de gekozen skin terug gegrepen wordt.

 

Als er een programma fout ontstaat die de skin corrumpeert en de bestanden corrupt maakt van de gekozen skin, dan valt het enigma2 terug naar die default omdat hij de gekozen skin niet meer kan laden.

Dat heeft veelal, zoals je op diverse fora kunt lezen, met een gammele plugin te maken ofwel die image versie kan niet met de OpenPli Full High Definition skin door zee.

 

zelf begrijp ik dat je op OpenPli 4.0 een en ander wilt laten draaien, maar die is natuurlijk oeroud en niet voor niets zijn er modernere versies

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dat valt reuze mee. OpenPli 4 of OpenPli 7.x. Voor normaal gebruik zit daar heel weinig verandering in. Zeker wat skins betreft. In latere Pli's kwamen de 'binary switches' in de GUI, ServiApp en het online flashen.. Fundamenteel is er bar weinig veranderd. Kan ook niet want Enigma2 is qua mogelijkheden wel uitgemolken. Het is eigenlijk louter grafisch, extra info...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mimisiku, ik ken alleen de massale vorderingen van het Vuplus team inzake extreem veel verbeteringen van een ouder naar het nieuwste image vandaar dat ik dergelijke verbeteringen ook vermoed bij de nieuwere versies van OpenPli. Maar ik hou me op de vlakte want ik volg die verbeteringen daar ook niet meer.

Voor VTI is heel inzichtelijk wat ze updaten en upgraden en dat is dus ook veel informatiever dan enkele gebruikservaringen die we hier over Openpli zien voorbij komen.

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

VTi is ook meer op de Duitse markt gebaseerd en daar is recent veel veranderd. Pairing van SKY kaarten, massieve invoering van CI+. Daar moeten miljoenen verzekerd blijven van ontvangst. VU+ wil daar graag blijven verkopen dus past men graag snel aan.. Denk aan zaken als 'achteraf decoderen' en 'gecodeerd opnemen'. Zonder die functies is het hebben van FBC tuners anders onzin!!

In Nederland is dat met Seca3 en Ziggo Irdeto nog niet echt aan de orde. OpenPli weigert CI+ te implementeren omdat dit legaal niet kan. Op zich een logische doelstelling juridisch gezien. Echter.... Als straks ook in Nederland uitsluitend CI+ wordt gebruikt moeten ze wel bakzeil halen (of de handdoek in de ring gooien). Zonder dit kun je anders immers niet kijken..

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je spreekt jezelf wel een beetje tegen als je het seca3 en ziggo irdeto beklemtoont waarbij CI+ nog niet aan de orde is en tegelijk een weigering van OpenPli impliceert betreffende die CI+Cam.

En daar ging mijn bericht ook helemaal niet over. Ik schreef over vernieuwingen.

 

Het gaat over verbeterde images qua versie en de daarin besloten bugfixes en vernieuwingen qua streams en mediabestanden, onder andere. Ook de veel betere hardware herkenning van de schotelconfiguratie en vereenvoudiging van de setup. De nieuwere versies kunnen dat allemaal veel mooier.

 

Of je VTI wil heeft niets met Duitsland te maken maar met de ondersteuning van de hardware en moderne plugins.

 

 

 

 

Sapore di sale

Gino Paoli

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik niet met je eens! Veel VTi plugins (die populair zijn) zijn uitsluitend in Duitsland te gebruiken. Die werken hier niet.. Denk aan SerienRecorder, VPS en meer van dat moois.. CI en CI+ idem... VTi móet CI+ in Duitsland en hoeft in Nederland nog niet.. Dat is de insteek. OpenPli heeft nog geen CI+ nood omdat zij meer de BeNeLux voeden...

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...