Ga naar inhoud


Canal digitaal duo quad LNB


flashcs

Aanbevolen berichten

Hallo

 

ik heb een nieuwe LNB nodig en kan een CD duo quad LNB kopen,  CD geeft echter aan dat deze voor een 64cm

schotel bestemd is.

 

Ik heb een 88cm schotel,  is het dan mogelijk of is de grootte van de schotel juist erg belangrijk in dit geval ?

 

alvast dank !

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites


ik dacht dat dit niet werkte.

maar als je een 88 cm schotel hebt, waarom dan geen losse lnb´s.(bv. inverto black premium quad)

je zal veel meer signaal/regen reserve hebben.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Philip, 

 

ik heb een vu duo en een gigablue staan,  beiden met 2 tuners.  Heb nu een duo quad LNB met 4 kabels eraan, naar elke box twee.

 

ik heb zelf 2 linkerhanden en ook een monteur gaf al aan dat het uitrichten enorm moeizaam is.  Dus ik durf niet aan losse LNB's  te beginnen.

Tenzij je een goeie monteur weet ?

 

mvg

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

een monteur gaf al aan dat het uitrichten enorm moeizaam is.

 

Als deze monteur aangeeft dat het moeizaam is dan moet je hem niet nemen want voor een goede monteur is dit een fluitje van een cent. Die gast staat gewoon uit z´n nek te lullen.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik kan je verzekeren dat losse lnb´s africhten veel beter gaat dan een duo lnb.

als je weet wat je gaat installeren en je vraagt eens vriendelijk aan Sprietje om een

berekening en je volgt zijn instructies goed uit dan is dit een fluitje van een cent.

ik zeg dit uit ondervinding, was ook mijn eerste keer.

 

grtz Philip

vuduo 500 GB HDD  openpli4 -  vuduo2 1TB HDD 2xdualS2 tuner openpli4 :grin: - XP1000 pli4

Samsung plasma 60inch-AVR Denon-Bose accoustimas 7.1 :P

logitech harmony ultimate

TVV - dual lnb 19.2 & 23.5 - OSCAM

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste flashcs

 

Je hebt het over een 88cm-schotel. Bedoel je een Triax 88 of een SAB 97?

Je kunt natuurlijk met losse lnb’s werken maar je moet je wel bedenken dat je met vier aansluitingen ook vier diseqc-switches nodig hebt.

Als je de Astra 28,2 er niet bij hoeft te hebben met de Engelse zenders, dan kun je natuurlijk ook gewoon een duo-lnb nemen voor een 85cm-schotel zoals de Inverto, zie: http://www.inverto.tv/products/product.php?section=1&id=101&cat=36

 

Verder geef je aan Locatie Essen. Bedoel je bij Roosendaal?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hi Sprietje,

 

inderdaad Essen bij Roosendaal.  Ik heb een triax 88cm  en ik gebruik enkel heel simpel astra 19.2 en 23.5 . gewoon huis tuin en keuken gebruik,

ik hoef geen exotische zenders en zo, dus heel simpel.

 

je hebt t over diseqc switches,  ik weet niet eens wat dat zijn.

 

wij hebben van de zomer al eens contact gehad nadat die zg monteur de boel had verziekt,  maar jij was toen elders.

 

mvg

 

Gerard

Vu+ Duo  / Gigablue quad / Maximum AMBQ 24 duo-lnb quad /  Triax 88 cm / 2x Philips HDTV Ambilight

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de schotel nu op de Astra 19,2 is uitgericht, hoef je de schotel in feite niet te verstellen. Gewoon de oude lnb verwijderen en vervangen door de duo-lnb. Omdat nogal wat Belgen problemen hebben met de ontvangst van de Belgische zenders op de Astra 19,2, is het helemaal geen gek idee om gewoon de Astra 19,2 in de klem te zetten i.p.v. de Astra 23,5. Dan heb je er bijna geen werk aan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...