Ga naar inhoud


Joyne en Duitse kanalen (Astra 19,2) op 1 schotel


M_Z

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een setje compleet voor Astra 19,2 en Joyne op 9 graden via 1 schotel maken, zo voordelig en toch goed mogelijk.

 

Nu dacht ik dat je dan best een 78cm Triax schotel met Flexiblock (variabel instelbaar 3-10  graden) en twee Inverto LNB's kunt gebruiken, samen met een losse Diseqc switch 2/1.

De flexiblock zegt maximaal 10graden, zou 10,2 graden dan echt niet werken ?

 

Als ontvanger wilde ik een Formuler F3 gebruiken, de goedkoopste Linux ontvanger met een CI slot en Openpli ondersteuning.

 

Is het wat ? Andere suggesties ?

 

M_Z

multifeedflexiblocktd.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


Super Sprietje,

 

Ik hoopte al dat jij zou reageren met je kundige antwoorden ! Hier kan ik wat mee, en ik denk meerdere mensen die in de toekomst voor Joyne kiezen en toch het grote aanbod van vrije kanalen op Astra niet willen missen.

 

Wat denk je, zou hetzelfde hier in Nederland ook met een 64cm gaan ? Of zou je zelfs liever de 88cm aanraden voor deze combinatie ?

 

De ontvanger wordt overigens een Formuler F4, aangezien de F3 uitverkocht is.

 

M_Z

aangepast door M_Z
opmerking ontvanger toegevoegd
Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou beste M_Z, ik denk dat je het toch beter bij die Triax 78 kunt laten en niet naar een Triax 64 gaan in Nederland. Dan zit je volgens mij regelmatig zonder beeld bij een flinke regenbui voor de Eutelsat 9 oost.
Een Triax 88 lijkt me niet echt nodig.
Wat je wel kunt doen is de lnb-klemmen op dat  Flexiblock anders indelen.

Zoals ze staan op de afbeelding die je hebt geplaatst, zullen ze beide een flink eind naar buiten gezet moeten worden.
Om zoveel mogelijk signaal op de Eutelsat 9 oost te krijgen, moet je de lnb-klem voor de Astra 19,2 omdraaien zodat die lnb verder naar buiten komt te staan. Deze satelliet is toch sterk genoeg.
Daarna stel je de lnb-houder voor de Eutelsat 9 op 106mm van de Astra-lnb.
Deze zal dan nog redelijk boven de lnb-arm staan waardoor het verlies te verwaarlozen is. Nu de schotel op de Eutelsat 9 uitrichten.

Je schrijft dat het flexiblock instelbaar is tussen 3-10 graden. Ze bedoelen dan op een schotel van 80cm breed. Voor een Triax 78 die 70cm breed is, is het bereik natuurlijk groter.

Hoe schuin die rail moet staan is afhankelijk van de plaats waar de schotel staat.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...