Ga naar inhoud

Joyne en Duitse kanalen (Astra 19,2) op 1 schotel

M_Z
 Delen

Aanbevolen berichten

Ik wil graag een setje compleet voor Astra 19,2 en Joyne op 9 graden via 1 schotel maken, zo voordelig en toch goed mogelijk.

Nu dacht ik dat je dan best een 78cm Triax schotel met Flexiblock (variabel instelbaar 3-10  graden) en twee Inverto LNB's kunt gebruiken, samen met een losse Diseqc switch 2/1.

De flexiblock zegt maximaal 10graden, zou 10,2 graden dan echt niet werken ?

Als ontvanger wilde ik een Formuler F3 gebruiken, de goedkoopste Linux ontvanger met een CI slot en Openpli ondersteuning.

Is het wat ? Andere suggesties ?

M_Z

multifeedflexiblocktd.jpg

Link naar bericht
Delen op andere sites

Super Sprietje,

Ik hoopte al dat jij zou reageren met je kundige antwoorden ! Hier kan ik wat mee, en ik denk meerdere mensen die in de toekomst voor Joyne kiezen en toch het grote aanbod van vrije kanalen op Astra niet willen missen.

Wat denk je, zou hetzelfde hier in Nederland ook met een 64cm gaan ? Of zou je zelfs liever de 88cm aanraden voor deze combinatie ?

De ontvanger wordt overigens een Formuler F4, aangezien de F3 uitverkocht is.

M_Z

aangepast door M_Z
opmerking ontvanger toegevoegd
Link naar bericht
Delen op andere sites

• V.I.P.

Nou beste M_Z, ik denk dat je het toch beter bij die Triax 78 kunt laten en niet naar een Triax 64 gaan in Nederland. Dan zit je volgens mij regelmatig zonder beeld bij een flinke regenbui voor de Eutelsat 9 oost.
Een Triax 88 lijkt me niet echt nodig.
Wat je wel kunt doen is de lnb-klemmen op dat  Flexiblock anders indelen.

Zoals ze staan op de afbeelding die je hebt geplaatst, zullen ze beide een flink eind naar buiten gezet moeten worden.
Om zoveel mogelijk signaal op de Eutelsat 9 oost te krijgen, moet je de lnb-klem voor de Astra 19,2 omdraaien zodat die lnb verder naar buiten komt te staan. Deze satelliet is toch sterk genoeg.
Daarna stel je de lnb-houder voor de Eutelsat 9 op 106mm van de Astra-lnb.
Deze zal dan nog redelijk boven de lnb-arm staan waardoor het verlies te verwaarlozen is. Nu de schotel op de Eutelsat 9 uitrichten.

Je schrijft dat het flexiblock instelbaar is tussen 3-10 graden. Ze bedoelen dan op een schotel van 80cm breed. Voor een Triax 78 die 70cm breed is, is het bereik natuurlijk groter.

Hoe schuin die rail moet staan is afhankelijk van de plaats waar de schotel staat.

Link naar bericht
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.
Opgelet: Je bericht zal moeten worden goedgekeurd door een moderator alvorens het zichtbaar zal worden.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Delen

• Wie is er online   0 leden

• Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
  • Gerelateerde inhoud

• Door cookie monster
      Om "Schotel aan garagemuur, beste methode." niet te kapen ,
      start ik een eigen draadje ivm zelf installeren van een schotel 🙂
      Mijn draaibare Triax 88:
      Hoe ik hier mijn Triax 88 heb gemonteerd (mijn eigen woonst) !!

Het zijn de juiste buizen , waterpas , dus alles loopt als een trein 🙂
      Geen last van de wind , het heeft zelfs de laatste zware storm doorstaan !!
      Ontvangst van 18°W - 62°O , wegens de muren van de buren 😥

• Door Janssen11
      Beste Sprietje ,

Ik heb een Triax TDS 80A aangeschaft met een multifeed (4 lnb) rail.

Ik zie in diverse draadjes berekeningen van je langskomen, waarbij het dus goed te doen moet zijn om de schotel af te stellen.
      Waaronder ook bijvoorbeeld Venlo wat weer dicht in de buurt ligt, maar daar waren de schotel afmetingen weer wat anders.

Wilt u berekening maken voor de multifeed rail? Ik hoor dan ook graag van waaruit de graden berekening moet worden geteld van de rail en de afstand tussen de lnb's.

Schotel: Triax TDS 80A
      LNB merk: 4x - Inverto BLACK Ultra Single
      Rail: Multiblock triax/asat 40 cm
      Satellieten: Hotbird 13E, Astra 19.2E, Astra23.5E en 28.2E

Alvast bedankt.
    • Door Mimisiku
      Misschien volledig ten overvloede:

Op één Joyne CI module kun je zowel het NL pakket als het BE pakketje laten boeken. Wordt eigenlijk nergens vermeld. Ik ging er van uit dat je dan een separaat module moest kopen.. Enige nadeel is dat je wél per land registratiekosten moet betalen terwijl je maar 1 module hebt... Waarschijnlijk deel van het Verdienmodel .

Een handige optie voor diegenen die CDS en TVV Abo hebben en Joyne overwegen
    • Door Mimisiku
      Ter leering ende vermaack....

In 2013 schotelinstallatie vernieuwd. T90 met 4 quad LNB's voor Astra 1,2,3 en Hotbird. Dientengevolge ook 4 x 4.1 Switches. 2 x coax naar de woonkamer, 1 x coax naar slaapkamer en 1 x spare (voor testdoeleinden). Toen nog een DM8000 met SSCT. Altijd naar behoren gewerkt.
      Deze zomer de DM8000 vervangen door de VU+Ultimo4K met 18 tuners. Testschotel T64 bijgeplaatst voor 9°E. Natuurlijk te weinig switchruimte dus vorige week 2 x EMP-Centauri 8.1 aangeschaft. Beide aangesloten, maar tuner J vertikte het.. Even aangesloten op de VU+Zero4K op de slaapkamer. Ook daar geen beeld... Hmmmmm DOA'tje dacht ik en dus gereclameerd. Keurig een nieuwe opgestuurd gekregen.. Wéér geen beeld!! Het zal toch niet?!?
      VU+Zero4K weer aan de bestaande 4.1 swich.. Astra 1 een paar zenders, Astra 3 dood.. Wat nóu weer? Satmeter erop 11739V Q100,S00.. Naar de switch uitgang. Meter erop, keurig signaal.. Shit!!! Grondkabel defect!!! Aaarrrrghh. Tuin open gegraven en de kabel gevolgd... WTF!!! De kabel naar boven (switch 3) zat op switch 2!!! Al die jaren gewoon verwisseld geweest!! Vanwege de 4 x gelijke switches uiteraard noout gemerkt.. Alles werkte immers perfect.. Goed.. Kabels gelabeled en uiteraard nieuwe grondkabel vanaf switch 3 (nu wel) naar de slaapkamer... Alles werkt weer... 5 uur klussen in de tuin...
    • Door Mimisiku
      Op dit moment is beeld en geluid van Nashville TV gechopped. Net een diashow met bijbehorende geluidsonderbrekingen..
    • Door ketupa
      Hallo
      Ik heb deze namiddag kleine aanpassaingen gedaan aan mijn shcotelpark.
      Zo ziet mij systeem eruit (mijn STB is een octogon SF4008 met dubbele SAT-tuner + 1dvb-T tuner, doe op openATV 6.1 draait).
      Op tuner A, via diseqc 2.1, 3 Spaun 411 Switiches aan de tuner verbonden via een Spaun 420. Daar ben ik deze namiidag vanaf gebleven.
      Op tuner B via diseqc 2.1, 2 Spaun 411 switches aan de tuner verdonden via een andere Spaun 420.
      Deze configuratie werkt al een paar jaren erfect.

Het probleem kwam omdat ik 10 oost wilde toevoegen. He eerst via een satmeter nagekeken of ik op dee stalliet signaal kreeg en dit was ook het geval. Daarna heb ik, in functie van de lengte van de reeds aanwezige coax kabels, posities met elkaar verwisseld : Telstar 12 uitgeschekeld en deze kabel/ingang gebruikt voor 0,8 West en de LNB van 0,8 voor 10 oost.
      Terwijl ik normaal gezien mijn box altijd aflsuit wanneer ik op de antenne werk, kan het zijn dat ik hier het even vergeten ben.

Na de verwissleing heb ik natuurlijk alles netjes geconfigureerd op mijn box.
      Helaas heb ik nu geen enkel sigaal meer op Tuner B. Ik heb van alles geprobeerd, bv de 420-switch even verwijderd zodat ik de box rechtsstreeks kon ansluiten op een 411 swiusch. Of een nieuwere swicth (Spaun 211) geprobeerd maar niet aan de praat gekregen.

Ik weet het nu echt niet meer.
      Kan het zijn dat tuner B door een overspanning of zo tidens mijn werkzaaamheden kapot is gegaan ? Hoe kan ik dit checken ?

Alvast bedankt voor de hulp.

• Door Sprietje
      De populaire sportzender Eurosport wordt door Joyne ingezet om satellietkijkers die nu nog via Canal Digitaal naar tv kijken de overstap te laten maken.
      Meer hierover valt te lezen op Totaal TV.

• Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

Lees alvorens je verder gaat onze Gebruiksvoorwaarden en Privacybeleid. We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.