Ga naar inhoud


Wie helpt mij aan de ultieme knal?


Con

Aanbevolen berichten

Heel toevallig weet ik iets over het verjagen van vogels op een luchthaven. Er is een uitgebreid assortiment van verjaagmethoden. Ga er maar vanuit dat na 3 keer knallen die vogel zich niet meer laat afschrikken.

 

Misschien kan je wat ideeën opdoen als je eens zoekt op bird control of fauna control.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 64
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Con is het niet mogelijk om struiken en lage boompjes te planten  waar je kippen lopen?Dan kan je inderdaad wat Gerrit ook al schreeft van top tot top een draad spannen.Doe dit alsjeblieft niet met vissnoer omdat dit als een mes werkt.Nee neem gerust wat dikker geplastificeerd ijzerdraad.De roofvogel ziet dit en zal het nutteloze van zijn missie in zien.

Buizerds en andere roofvogels pakken de prooi in een glijvlucht.Als je dit met enige draaden onmogelijk maakt zal de roofvogel geen enkele kans hebben.Dit is een goedkope en doeltreffende oplossing.

Wat andere ook al schreven is de roofvogel doden geen optie.Daar ben ik als medewerker van de vogelopvang helemaal geen voorstander van.Wij krijgen regelmatig vergiftigde roofvogels bij ons binnen.Elke ingreep door de mens in de natuur zal een andere overlast geven.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mojo,

Inmiddels wel. Hoewel ik graag een boomgaardkanl zou willen hebben

ga ik in ieder geval het geluid van de grote Oehoe mee laten draaien.

 

Voorts wil ik eens onderzoeken of ik een plastic Oehoe kan vinden en

deze willekeurig bewegend als verschrikker inzetten.

 

Je begrijpt vrijheid voor de kippen hebben een hoge prio maar ja het

kan offers kosten. . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con is het niet mogelijk om struiken en lage boompjes te planten  waar je kippen lopen?Dan kan je inderdaad wat Gerrit ook al schreeft van top tot top een draad spannen.Doe dit alsjeblieft niet met vissnoer omdat dit als een mes werkt.Nee neem gerust wat dikker geplastificeerd ijzerdraad.De roofvogel ziet dit en zal het nutteloze van zijn missie in zien.

Buizerds en andere roofvogels pakken de prooi in een glijvlucht.Als je dit met enige draaden onmogelijk maakt zal de roofvogel geen enkele kans hebben.Dit is een goedkope en doeltreffende oplossing.

Wat andere ook al schreven is de roofvogel doden geen optie.Daar ben ik als medewerker van de vogelopvang helemaal geen voorstander van.Wij krijgen regelmatig vergiftigde roofvogels bij ons binnen.Elke ingreep door de mens in de natuur zal een andere overlast geven.

Met wat ik eerder schreef kon je Concluderen dat ik de natuur respecteer (hoe moeilijk het

soms is, denk aan de eksters die de eieren weghalen, kraaien die de hele dag lopen te janken.

Maar ik blijf in die zin van de natuur af. Het enige wat ik wil dat de wilde natuur zich met

hunzelfde wilde natuur bezighoudt.

 

Daarom heb ik blauwe netten overwogen maar gezien de enorme kosten en alle fruitboompjes

en struiken die wij daarbij moeten trotseren maken dat onmogelijk.

 

Dikke draden spannen zou een oplossing kunnen zijn, ik ga de vlucht van een buizerd eens

bestuderen, volgens mij komen ze meestal verticaal uit de lucht vallen op hun prooi.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom had ik zoiets niet toen mijn ex-schoonmoeder mij het leven zuur maakte?

Ik zou nog kunnen overwegen om mijn schoonmoeder in te zetten, maar ja, zij

is iets van in de negentig dus lang plezier hoef je daar niet van te verwachten :-)

 

En dan is nog de vraag , wat is erger, de hele dag je rennende schoonmoeder in

de tuin of af en toe een kipje kwijt . . .

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou nog kunnen overwegen om mijn schoonmoeder in te zetten, maar ja, zij

is iets van in de negentig dus lang plezier hoef je daar niet van te verwachten :-)

 

En dan is nog de vraag , wat is erger, de hele dag je rennende schoonmoeder in

de tuin of af en toe een kipje kwijt . . .

Ja Con dan zou ik ook voor de tweede optie kiezen :D

 

Maar de buizerd komt niet verticaal uit de lucht vallen hoor.Hij heeft zeer scherpe ogen en komt in een glijvlucht en pakt dan zijn prooi en wurgt hem dan met zijn poten.De meeste mensen denken dat je uit de buurt van zijn kop en snavel moet blijven.Zijn poten zijn de gevaarlijkste wapens en kunnen je pink breken.

Dreambox 7020,Dreambox 500s,Dreambox 800 en div weersatelliet ontvangers.

Ik rommel maar wat aan en.......soms lukt het ook nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja Con dan zou ik ook voor de tweede optie kiezen :D

 

Maar de buizerd komt niet verticaal uit de lucht vallen hoor.Hij heeft zeer scherpe ogen en komt in een glijvlucht en pakt dan zijn prooi en wurgt hem dan met zijn poten.De meeste mensen denken dat je uit de buurt van zijn kop en snavel moet blijven.Zijn poten zijn de gevaarlijkste wapens en kunnen je pink breken.

Dan kan ik nog altijd heel braaf zeggen dat ik een kip heb geofferd aan mijn schoonmoeder . . .

(ik ben van huis uit katholiek, dus dat past daar wel een beetje bij :-) )

 

Maar goed, dat van die vlucht wist ik niet zeker ik zie ze vaak wel zweven (nu zelfs 2, heel

bijzonder) maar heb nooit kunnen ontdekken hoe ze een prooi benaderen. En dat is wel heel

belangrijk als je met draadafscherming aan de gang gaat. Het plan begint een beetje te

vormen.

Maar ik denk daarnaast aan een kunst-oehoe die ik regelmatig laat draaien, ik heb 2

Raspberry's in de buurt die dat kunnen aansturen, een nabij de voor- en een nabij de

achtertuin.

 

Wordt vervolgd, ik zal de uitgewerkte plannen laten zien.

 

Om een idee te geven waar we het over hebben, hier een filmpje hoe het spul sochtends

naar buitengaat om 8:45. www.youtube.com/watch?v=uOXlFmZfVAs

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ Con : er zijn veel grotere roofvogels dan de buizerd in Nederland en wel de kiekendief ,die zijn een heel stuk groter is het misschien zo een. deze pakken ook groter wild zoals een haas konijn en zelfs wel een jonge ree.

De buizerd(s) die bij mij ronddwarrelen hebben al gauw een spanwijdte van 1 meter.

Daarom had ik de beleving dat er niet iets veel groter was, dank voor de tip, voor mij

een reden te zien of daar geluiden van zijn, daar moet een buizerd wellicht van aan

de dunne raken. :grin:

 

Gelijk maar even onderzoek gedaan en mijn voorkeur gaat uit naar de Havik en de

rode wouw omdat daar redelijk lange en erg aanwezige geluiden van zijn, de groene

pijlen.

Volgens vogelvisie zijn de rooddoorgestreepte vogels die niet of bijna niet voorkomen.

Van de gier was dat te verwachten . . . . in Lucky Luke en in amerikaanse deserts kom

je deze tegen in mijn beleving. :grin:  

 

post-36489-0-90492200-1391346223_thumb.jpg

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Onze" buizerd zullen de vliegende deur (zeearend) waarschijnlijk niet herkennen . . . ?

Enkele paren komen in Nederland voor. Maar 't zijn inderdaad wel joekels, heel wat

anders dan een roepieroepie . . .  :grin:

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Weet niet of dat een optie is, maar als je de "buizerd" kunt vastleggen op de foto terwijl hij jou kip te grazen neemt, tja waarom niet, kun je een vergoeding krijgen per kip in Europa, volgens de regelgeving.

 

Hoe vogels te fotografen middels sensors en al die webcammetjes is op tante google te vinden.

 

heb je monetas en de beschermde vogel heeft zijn lol, zonder dat de kippen van de leg af gaan met al die luide knallen.

ciao ciao

 

edit: misschien is het een nieuw business idea natuurfotografen op je erf een plekje te verhuren :D

aangepast door Tonskidutch

Oversea

Jaydee

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hier de geluiden de ik vandaag heb gedownload

en toegevoegd aan mijn knallen.

 

@Tonskidutch

 

inderdaad, die knallen verstoren niet alleen de rust van onze dieren,

hoewel ze daar wel aan gewend zijn maar ook onze rust in dit

vreedzame landschap alhier.

 

3vogels.mp3

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...