Ga naar inhoud


Kijkhoek lnb


trust

Aanbevolen berichten

Sprietje eerste even: bedankt voor je snelle reacties.

Heb de kijkhoek nog even berekend en dan kom ik op 73 graden uit.

Is dus ietsje meer als verwacht mag worden.

Dan is dit dus een 37cm schotel van 72 cm breed.

Ben je het wel eens eerder zo erg tegen gekomen?

Kan het gewoon niet geloven.

Gr. OldMan / Option225 / Aston Wamba 311 / Philips dsr2211 / SAB Titan Micro SE

Link naar reactie
Delen op andere sites


Sprietje, bedankt.

Ga mijn huiswerk overdoen en op zoek naar een andere feedhorn om het experiment opnieuw te doen.

Gr. OldMan / Option225 / Aston Wamba 311 / Philips dsr2211 / SAB Titan Micro SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik kan het even niet terug vinden, maar Trust heeft op dit forum dit experiment al eens gedaan met een laser pointer.

Daarbij was keurig te zien dat de gehele schotel werd afgetast.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Sprietje,

Wil nog eens met een andere, oude defecte, LNB proberen een belichter te maken.

Bedoeling is deze omgebouwde LNB in een willekeurige schotel plaatsen en meteen zien of de uitlijning van de LNB goed is.

Moet wel een beetje donker zijn dan natuurlijk, maar veel simpeler te maken als een draaiende laser. (denk ik)

@ceesv,  De link staat in het eerste bericht van dit onderwerp. https://www.youtube.com/watch?v=VJQJ8sveHks&feature=c4-overview&list=UUXSc8WauhQ-oedsNAn4MILg

Gr. OldMan / Option225 / Aston Wamba 311 / Philips dsr2211 / SAB Titan Micro SE

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Dat was inderdaad de link die ik zocht!

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt mij niet het probleem maar toch nog een paar foto's.

Is mijn aanname dat alle feedhorns, ook oude, dezelfde openingshoek hebben juist?

Lnbf lijkt me een Cambridge of Grundig Lnbf , tamelijk gedateerd .

In tegenstelling tot de lichtgolven , worden de radiogolven in het rechte gedeelte van de golfpijp door de wand gereflecteerd en verlaten het rechte gedeelte ook " om de hoek " .

De lichtbundel van de leds kunnen dat niet of in veel mindere mate en daardoor is de lichtvlek op de schotel niet zo groot .

Het focus punt in de feedhoorn ligt niet op de H / V antenne maar nog voor het rechte gedeelte van de golfpijp .

Als je de leds daar plaatst zul je een ander beeld krijgen .

aangepast door trust

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...