Ga naar inhoud


Linux, een drama om te installeren als dual boot, help


Con

Aanbevolen berichten

Ik heb nu een SSD waarop Mageia staat, een Windows data-schijf die ik aanroep met Thunderbird onder andere.

 

Zo heb ik ook een Windows mediaschijf, daar krijg ik foutmeldingen op en niet te zien.

Dit is de melding;

 

 

Er is een fout opgetreden bij het aanspreken van 'Persoonlijke map', het systeem geeft de volgende foutmelding weer: The requested operation has failed: Error mounting /dev/sdc2 at /run/media/genius/Media: Command-line `mount -t "ntfs" -o "uhelper=udisks2,nodev,nosuid,uid=500,gid=500,dmask=0077,fmask=0177" "/dev/sdc2" "/run/media/genius/Media"' exited with non-zero exit status 12: Failed to read last sector (1953512491): Invalid argument HINTS: Either the volume is a RAID/LDM but it wasn't setup yet, or it was not setup correctly (e.g. by not using mdadm --build ...), or a wrong device is tried to be mounted, or the partition table is corrupt (partition is smaller than NTFS), or the NTFS boot sector is corrupt (NTFS size is not valid). Failed to mount '/dev/sdc2': Invalid argument The device '/dev/sdc2' doesn't seem to have a valid NTFS. Maybe the wrong device is used? Or the whole disk instead of a partition (e.g. /dev/sda, not /dev/sda1)? Or the other way around?

 

Weet iemand hier hier mee om te gaan?

 

Schijfcontrole onder windows al eens gedraaid ?

Mythbuntu 12.04

Celeron 220 op Mini-ITX D201GLY2, 1 GB Ram,2x1,5 TB HDD, Digitenne op TerraTec Cinergy, CCcam

Link naar reactie
Delen op andere sites


Schijfcontrole onder windows al eens gedraaid ?

Helaas, ik heb geen Windows meer . . .

 

ik gebruik nu mijn laptop voor de Citrix en op mijn PC staat alleen Mageia.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Con,

 

omdat mijn desktop ubuntu 12.04 lts 64 bits draait heb ik net even geprobeerd om de citrix receiver versie 13 te installeren.

 

ik heb deze tut  gevolgd:
 

https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo

 

Enige tricky aan deze tutorial is dat je de deb moet downloaden bij Citrix, en dan even die deb moet uitpakken en wat bestandjes moet aanpassen en dan weer moet inpakken. Als je die deb wil, dan hoor ik het wel.

 

Wat ik heb gedaan:

 

sudo apt-get install libmotif4 flashplugin-installer curl nspluginwrapper ia32-libs lib32z1

 

sudo dpkg -i /Downloads/icaclient-13.0.0.256735_amd64-modified.deb

sudo cp /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts 

en daarna ben ik naar de webinterface van mijn xenapp server gegaan en heb ik ingelogd en voila, ik zag shared apps en kon een desktop starten.

 

Er zullen voor mageia ook ongetwijfeld handleidingen zijn hoe je die citrix receiver aan de slag kan krijgen.

 

 

 

 

 

 

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Voor zover ik weet is er geen Linux alternatief voor schijfcontrole icm ntfs schijven.

fsck -t ntfs  mountpoint zou moeten werken op recente linux systemen. Echter, het staat niet in verhouding tot wat chkdisk /f doet op een windows systeem qua filesystem check.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

 

omdat mijn desktop ubuntu 12.04 lts 64 bits draait heb ik net even geprobeerd om de citrix receiver versie 13 te installeren.

 

ik heb deze tut  gevolgd:

 

https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo

 

Enige tricky aan deze tutorial is dat je de deb moet downloaden bij Citrix, en dan even die deb moet uitpakken en wat bestandjes moet aanpassen en dan weer moet inpakken. Als je die deb wil, dan hoor ik het wel.

 

Wat ik heb gedaan:

 

sudo apt-get install libmotif4 flashplugin-installer curl nspluginwrapper ia32-libs lib32z1

 

sudo dpkg -i /Downloads/icaclient-13.0.0.256735_amd64-modified.deb

sudo cp /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts 

en daarna ben ik naar de webinterface van mijn xenapp server gegaan en heb ik ingelogd en voila, ik zag shared apps en kon een desktop starten.

 

Er zullen voor mageia ook ongetwijfeld handleidingen zijn hoe je die citrix receiver aan de slag kan krijgen.

Ik heb net deze tut gevolgd (ik blijf uiteraard niet stilzitten :))

https://forums.mageia.org/en/viewtopic.php?f=7&t=689, weet nu niet of ik

daar gewoon de volgende installatie overheen kan zetten?

 

Het werkte niet, bij de toegang tot mijn bureaubald download het programma de launch.ica

en daarna was het stil . . . .

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Con,

 

omdat mijn desktop ubuntu 12.04 lts 64 bits draait heb ik net even geprobeerd om de citrix receiver versie 13 te installeren.

 

ik heb deze tut  gevolgd:

 

https://help.ubuntu.com/community/CitrixICAClientHowTo

 

Enige tricky aan deze tutorial is dat je de deb moet downloaden bij Citrix, en dan even die deb moet uitpakken en wat bestandjes moet aanpassen en dan weer moet inpakken. Als je die deb wil, dan hoor ik het wel.

 

Wat ik heb gedaan:

 

sudo apt-get install libmotif4 flashplugin-installer curl nspluginwrapper ia32-libs lib32z1

 

sudo dpkg -i /Downloads/icaclient-13.0.0.256735_amd64-modified.deb

sudo cp /usr/share/ca-certificates/mozilla/* /opt/Citrix/ICAClient/keystore/cacerts 

en daarna ben ik naar de webinterface van mijn xenapp server gegaan en heb ik ingelogd en voila, ik zag shared apps en kon een desktop starten.

 

Er zullen voor mageia ook ongetwijfeld handleidingen zijn hoe je die citrix receiver aan de slag kan krijgen.

/usr/share/ca-certificates/mozilla/* die directory heb ik niet, het houdt op bij /usr/share . . . .
aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je dubbelklikt op die ica file, kan je dan selecteren welk programma je browser moet starten om die ica file te openen? in firefox is het in preferences, applications.

 

als dat kan dan zou je alleen nog even uit moeten zoeken waar wfica staat. Dat doe je door in de / directory te gaan staan en het commando "find . -name wfica" op te geven. Dan het pad+wfica invullen in je browser en aangeven dat je *.ica files daarmee wil openen en dan zou het moeten spelen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Omdat ik speciaal 2 dagen vrij heb genomen ben ik nu met jouw oplossing bezig.

Heb er wel vertrouwen in, klinkt in ieder geval logisch.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké er is wellicht enige progressie. (ik gebruik nu ff FireFox)

 

Ik heb de ICA gelinkt aan wfica. Ik had alleen gedacht dat ik de ica extensie in FF zou zien met de associatie naar fwica.

Dat is echter niet waar er staat: 

post-36489-0-43164800-1395310067_thumb.png

 

Maar goed, als ik nu kies voor mijn "basis werkplek" dan wordt de ica-file gedownload en in tegenstelling tot

voorheen begint de springende zandloper een slordige 20 seconden te jumpen en daarna  . . . . .  niets.

 

In Chrome gebeurt vooralsnog helemaal niets, dus maar even toespitsen op FF.

 

 

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

als je in je file manager die ica file dubbelklikt, kan je dan aangeven dat hij geopend moet worden met wfica ? Is niet de mooiste oplossing, maar zo werkt het bij mij met firefox en windows 8 ook.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ga ik gelijk proberen, zat op  puntje om Ubuntu erop te zetten . . . .

 

 

Nee, dat was um ook niet. Kan het te maken hebben met certificaten?

aangepast door Con

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zou kunnen, maar krijg je iets van een foutmelding dan of helemaal niets?

Een bounced zandlopertje voor 20 seconden en dan niets meer, ook geen foutmelding.

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds maart 2021 glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

Intel Nuc i7 met W10, Gigabyte Brix met Home Assistant, 17 Shelly's en 2 ESP-tjes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

vanaf de commandline /pad/naarwfica/wfica /pad/naar/launch.ica wat zegt ie dan?

 

ik gooi me vmware server even aan en download even een mageia cdtje ga ik es ff kijken of dit te fixen is.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...