Ga naar inhoud


XPocalypse


moonchild

Aanbevolen berichten

Y2K bug bleek mee te vallen, Maya kalendar gewoon een lachertje, maar nu gaat het echt serious worden!

 

Einde updates voor XP

 

Post hier je verwachtingen over wat er gaat gebeuren, zoals honderden miljoenen zombie pc's die het internet plat leggen of energiecentrales die uitgeschakeld worden.......

 

En post ook wat er na deze doomsday bij jou of in je omgeving mis is gegaan, de impact op je leven.....

 

AUB geen posts van evangelisten die xp gebruikers willen overhalen om alsnog snel op een ander OS over te stappen. Hiervoor zijn er al andere threads ;)

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Ik denk de impact op mijn leven als de support van xp stopt is nihil. Internet leg je niet plat met behulp van windows. Is het te gedecentraliseerd voor. Energiecentrales gebruiken geen windows voor de besturing. Het enige dat denk ik gaat gebeuren is dat er 'zielige verhalen' komen over mensen waarvan de bankrekening via internet geplunderd worden en die niets vergoed krijgen. 

Astra 1 zit bij mij op  31,5°E,  28.2°E, 19.2°E
Astra 2 zit bij mij op 19.2°E, 28.2°E
Astra 3 zit bij mij op 23.3°E,23.5°E

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Energiecentrales gebruiken geen windows voor de besturing.

 

Hoi,

 

ik werk in een chemisch bedrijf.

30 jaar terug werd er een DCS systeem opgezet dat draait op een primitief maar krachtig oparating systeem, gebaseerd op UNIX..

Helemaal niet meer van deze tijd, maar het doet wat het moet doen en is in al die jaren nog nooit gecrashed.

(Natuurlijk zijn er wel de nodige uitbreidingen en upgrades uitgevoerd zonder het systeem ooit te hoeven stil te leggen)

 

Op een ander gedeelte van het bedrijf is men een kleine 10 jaar geleden overgestapt op een DCS systeem.

Dit systeem draait voor een groot stuk op gewone pc's die draaien op....XP.

 

Om prijzen te drukken draaien er tegenwoordig vele regelsystemen in grote bedrijven op gewone pc's en vaak gewoon op XP.

Daar komt nog bij dat tegenwoordig alles gelinkt wordt aan het bedrijfsnetwerk dat op zijn beurt weer aan het internet gekoppeld is.

 

mvg

aangepast door jeevanhoof

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Windows zou toch ook plat gaan in het jaar 2000, dat mensen zich zo op laten jutten is onbegrijpelijk. Elke keer wordt bewezen dat de impact helemaal niet zo groot is of er is helemaal geen impact en dan toch de volgende keer weer in paniek raken bij een eventuele melding, we zijn rare schepsels eigenlijk.

 

Hier in Spanje maakt niemand zich druk over het stoppen van de support op XP en waarom zou je eigenlijk. Als een hacker het echt wil plundert deze je rekening toch wel ongeacht je OS. hier leven we gelukkig stukken relaxer!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Energiecentrales gebruiken geen windows voor de besturing.

 

De echte besturing vindt op een DCS systeem plaats, maar de visualisering (HMI) gebeurt toch best wel vaak m.b.v. een

Windows omgeving. Schop je dat in de war, dan is de "bestuurbaarheid" van de centrale echt wel behoorlijk verkloot.

 

vGnp

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Morgen komen de allerlaatste updates voor XP beschikbaar. En daarna wordt het .......? Volgens MS draaien in NL nog 1 miljoen systemen op XP. OPE :D

 

Iedereen wordt wijs gemaakt dat XP na 9 april zeer onveilig is. Maar dat is helemaal niet waar. Er worden geen updates meer uitgegeven, dat betekent simpel gezegd dat  er geruime tijd na 9 april zo langzamerhand lekken worden ontdekt in xp door "kwaadwilligen". Maar de banken etc. willen niet opdraaien voor de schade die onveilige xp installaties eventueel zouden kunnen te weeg brengen. Dus daarom willen de banken die verantwoording niet nemen en sommige banken ( in ieder geval ING ) blokeren al enige tijd xp computers, waarop elektronische betalingen worden gedaan. Ik vind dit heel begrijpelijk en logisch.

 

Ik ben zelf werkzaam bij een groot melkverwerkend internationale concern. Je wilt niet weten hoeveel machines draaien op mini XP versies. Is ook totaal geen probleem, daar deze besturingssystemen geen internet verbinding hebben . ( windows update wordt dan ook nooit gebruikt en zit er zelfs niet op ) Daarbij moet men niet vergeten dat men verandert van besturingssystemen ook vaak de hardware aangepast moet worden. Zo'n machine en besturingssysteem daarvan gaan ook vaak veel langer mee dan een gewone pc.

Sterker nog we werken ook met VMware, omdat er ook vele PLC's zijn, die via een programma wat in windows 98 of xp draait, uitleesbaar zijn of plc programma aan te passen is.

Maar alle gezamelijke besturingen en server draaien wel op windows 7 of nieuwer. En vergeet ook niet dat ook veel systemen op unix / linux draaien.

 

Ik denk, dat het meeste "gezever" hierover afkomstig zullen zijn van consumenten, die niet willen investeren in computers, maar uiteindelijk slachtoffer gaan worden van onveilige betalingen die de banken niet meer gaan vergoeden in geval van gebruik XP. De meeste computers ouder dan acht jaar zijn eigenlijk niet geschikt meer voor upgrade naar windows 7, maar ook is een feit dat computers rond die leeftijd vaak af zijn en dus daardoor al vervangen moeten worden. Dus waar hebben we het over..............................

 

Let wel, vanaf 2007, ook al weer 7 jaar terug, is vista uitgekomen. Ik kan me helemaal indenken dat microsoft geen geld wil inpompen in een acherhaald in verouderd systeem. Al jouw oude auto allemaal mankementen krijgt, omdat de auto af en versleten is, koop je toch ook een andere ?

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

 

dat betekent simpel gezegd dat  er geruime tijd na 9 april zo langzamerhand lekken worden ontdekt in xp

 

En dat is nu niet juist. Bij de eerst volgende update van W7 zullen hackers achterhalen welke gaten er gedicht zijn. Vervolgens is er een grote kans dat zo'n gat dus nog wel in XP bestaat. En bij de volgende W7 update wordt dat dus nog meer prijsschieten.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En dat is nu niet juist. Bij de eerst volgende update van W7 zullen hackers achterhalen welke gaten er gedicht zijn. Vervolgens is er een grote kans dat zo'n gat dus nog wel in XP bestaat. En bij de volgende W7 update wordt dat dus nog meer prijsschieten.

En dat beweer ik nu precies................. Het is niet zo, dat XP direct na 9 april zo lek als een mandje is. Maar na verloop van tijd wordt het wel onbetrouwbaarder ( uiteraard geldt dit alleen voor XP met internetactiviteiten ).

Tsja, wat iemand geruime tijd vind, is voor de één een paar maand, voor een ander tientallen dagen.

 

 

Met vriendelijke groet, paardengek

aangepast door paardengek
Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Link naar reactie
Delen op andere sites

Best wel meerdere pc,zijn nog te updaten.ik heb hier een dualcore,waar vista nog heeft opgestaan,maar werkte er niet graag mee.

Ik heb er een ssd ingestoken,een beetje ram erbij,en draai windows 7.

Met die ssd en het geheugen die mij uiteraard wat centjes heeft gekost,merk ik op,dat mijn pc,sneller en rapper reageert,dan bepaalde i3 processor laptops met een gewone hd.Ik draai ook windows7 op een single core processor 3000Mhz,maar eigenlijk is dit geen aanrader,het werkt zeer traag,maar het gaat.Heb ik staan in reserve als er eens eentje niet werkt.

Helaas,ben je zeer afhankelijk van de fabrikant,want onlangs wilde ik een pc upgraden naar windows7,wat perfect lukte,helaas,heb ik alles en nog wat geprobeerd,maar de geluidskaart,kreeg ik niet aan de praat  :( .Ik heb het bij die mensen opgelost,door een usb geluidstick te steken,maar niet elke audiotoepassing,werkt.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op trage machines moet je wel wat spullen uitzetten in Windows 7 waaronder de Aero Glass interface. Met dat soort relatief kleine aanpassingen draait Windows 7 sneller dan Windows XP zal doen op dezelfde machine.

 

Waarom en hoe?

 

Om ervoor te zorgen dat Windows 7 ook vloeiender draait op oudere systemen of systemen met een minder goed hardware configuratie kun je de Areo Glass effecten uitschakelen. Het mooie uiterlijk blijft intact maar de schermen zijn niet meer transparant. Dit is een enorme prestatieverbetering.
 
Je schakelt Windows Areo Glass op de volgende manier uit:
  • Klik met je rechtermuisknop op de desktop en selecteer “personaliseer”.
  • Klik op Windows Kleur.
  • Verwijder het vinkje bij Transparantie Toestaan.
  • Klik op Veranderingen opslaan.
  • Aero Glass is nu uitgeschakeld.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als de geluidskaart het niet doet met de driver van de portable fabrikant dan moet je uitzoeken welke geluid chip erin zit. Dan zoek je op de site van de fabrikant naar een driver.

  • Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Nieuwe kwetsbaarheid treft Internet Explorer en Windows XP

 

Microsoft heeft gewaarschuwd voor een nieuwe kwetsbaarheid in Internet Explorer, welke alle versies van de webbrowser treft. Voor gebruikers van Windows XP is dat slecht nieuws: voor hen wordt de kwetsbaarheid niet opgelost.

 

http://www.techzine.nl/nieuws/38195/nieuwe-kwetsbaarheid-treft-internet-explorer-en-windows-xp.html

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit is een zero-day exploid en heeft niets te maken met het SSL lek.  Het probleem is nu voor XP gebruikers dat ze het gaan fixen voor anderen. Als je weet wat er precies gefixed is kun je precies achterhalen hoe je gebruik kunt maken van dit lek (als het al niet bekend is)

 

En nee, een virusscanner helpt in 95% van de gevallen niet.

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...