Ga naar inhoud


OSCam met OpenWrt


Aanbevolen berichten

Een tijd geleden heb ik een HW556a Ver.A modem/router en een omnikeyreader 3121 gekocht via ibae :). Mijn bedoeling is om OpenWrt te installeren en Oscam hiermee te laten draaien.

Deze router heb ik gekozen vanwege een 16MB flash-geheugen, 3 usb ingangen en een prijs van $40 (vanzelfsprekend), niet wetende dat de router voornamelijk in Spanje wordt gebruikt.

Op dit spaanse forum heb ik een stabiele versie van OpenWrt Barrier Breaker LuCI r39304 weten te downloaden. Wel had ik eerst de oem-squashfs geflasht. Je kunt ook meerdere firmwares downloaden met specifieke configuraties voor je usb aansluiting(wifi/bluetooth/HDD, werk van hobbyisten).
Later ben ik ook erachter gekomen, dat de router (voorlopig) als repeater-en of in AP modus  gezet kan worden. (geen spaans in mij pakket genomen op school)
In repeater modus ingelogd op de webinterface LuCI en via optie "software" de nodige drivers gedownload voor de herkenning van de reader. Daarna mount-block geinstalleerd voor de usb-stick. De stick had ik eerst verdeeld in swap en ext4. Bij mij werd resp. sda5 en sda6 gemount, geen idee waarom.
Deze laatste stappen gingen vrij gemakkelijk. De omnikey werd meteen herkent.
Ook zit in dezelfde software-package asteriks11. Ik vraag mij af of dit ook werkt, want de router heeft twee telefoonlijn-uitgangen. Dit wil ik ook een keer uitproberen.

OSCam brcm63xxx heb ik ook weten te downloaden via hetzelfde forum. (de spaanjaarden houden zich vnl bezig met transmission) Er was maar een persoon (vlgs mij een brit) die zich bezig hield met oscam. Vandaar dat ik maar een versie,zonder dvbapi, heb weten te vinden en meteen uitgepakt. Daarna, herbenoemt en gechmod. (weet niet of ik oscam kan compileren).


Doordat ik vele verschillende images E2 steeds uitprobeer, wil ik weten of oscam (newbie) met OpenWrt ongewijzigd blijft werken met verschillende images.
Mocht dit wel het geval zijn, aan wat voor een setup moet ik denken, als ik alles lokaal
wil laten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Bedankt voor je reactie,

Ik twijfelde nogal, omdat ik veel moet omzetten, de hardware- en het software gedeelte. De bedoeling is dat ik over enkele maanden ook een andere sat-ontvanger koop. Hopende dat alles dan ook goed blijft.

 

 

Zo ziet de LUCi-interface eruit. Een tab-optie om het nodige software te downloaden.

post-45603-0-71583000-1396438938_thumb.jpg

aangepast door Badeyah
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...