Ga naar inhoud


een satteliet set samen met de buurman


joeri peeters

Aanbevolen berichten

Hoi allemaal,

 

Ik ben van plan om samen met men buurman een schotel te plaatsen.

De twee gezinnen zouden elk 2 ontvangers willen gebruiken.

Nu is mijn vraag,wat hebben we juist nodig om zonder problemen vrij te kunnen kijken naar wat we willen,en om elkaar niets in de weg

te leggen,ivm kanaal keuze's.

En is dit technics allemaal mogelijk?

 

 

Groetjes en alvast bedankt

 

Samsung  UE55KU6510SXXN Curved Tv met een VU SOLO 4K met VTI Image triax 88 cm,astra 1,2,3 en hotbird

Link naar reactie
Delen op andere sites


moet geen probleem zijn

ik heb zelf ook een 88 triax met twin lnb's geplaatst

en een aansluiting gaat naar de buren

die zijn er maar wat blij mee en nooit problemen met hun gehad erover

 

benodigheden:

 

triax 88

orginele triax multifeed

4 x inverto black premium quad

4 x triax of spaun switch 4/1

goeie kabel (belden of koka)

 

en de schotel voorzien van schoren want er komt heel wat gewicht op te zitten met kabels en lnb's

post-62112-0-45982600-1397068851_thumb.jpg

post-62112-0-62370000-1397068860_thumb.jpg

post-62112-0-20284200-1397069021_thumb.jpg

post-62112-0-86292100-1397069027.jpg

post-62112-0-25282400-1397069039_thumb.jpg

aangepast door blackeyes

vu duo//vuduo2//mutant hd51 4k // 65 inch lg4k

2 keer gibertini 100 // t90 // triax 88

Link naar reactie
Delen op andere sites

daar komt vroeg of laat rottigheid van, voor de eenmalige kosten zou ik geen gezamelijke schotel willen...

daarvoor heb je de rijdende rechter :D

 

prima initiatief, altijd doen

ik zie steeds vaker nieuwe appartementgebouwen met GSO op dak

dus minder wokkies aan de gevel

 

mijn buur is ook geïnteresseerd - en kijken wat het delen ook qua kosten oplevert!

dat scheelt snel een slok op een borrel

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss gewoon een triax van 1 meter nemen en daar dan voor de weinig bekeken sats quad lnb en voor de 19.2 en de 23.5 octo lnb.Zal wat duurder zijn in aanschaf maar dan zit je zeker als men later ook wil opnemen met sommige boxen op de vlaamse (nederlandse) zenders.Is ook beter als je wil kijken en tegelijk opnemen.Beter naar de toekomst kijken en wat meer uitgeven nu.De kosten deel je toch door 2.Of een GSO systeem.Maar dat zal wel duurder komen denk ik.

 

PS :intussen wat gegoogled en voor die situatie is eigenlijk een GSO Multiswitch 17/8 NT het beste.Dan heb je de switch en 4 quatro LNB en kan je 8 toestellen bedienen.De switch en bijhorende LNB heb je reeds voor 155 euro.

aangepast door bellejt
  • Like 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, ik vind 2 aansluitingen per gezin ook erg weinig en het kost helemaal niet veel meer om 8 aansluitingen op je schotel te hebben. Ik zou ook altijd voor een 17/8-multiswitch gaan. Rottigheid komt alleen maar als het signaal te vaak weg valt of er te weinig aansluitingen zijn.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er is in dit geval slechts een probleem, de multiswitch wordt met een netstekker gevoed.

Een van de buren zal de energie moeten leveren voor de voeding.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

snel uitgerekend :vermogen en verbuik x prijs Kw en je weet het.En makkelijk als de switch staat bij degene die de schotel heeft staan.Heb hier indertijd aan mijn buur ook het voorstel gedaan om als test op de vaste schotel gratis mee te liften.Had geen interesse maar ondertussen staan er wel 2 schotels bij mij zonder enig probleem.Lekker toch als buren elkaar verstaan.

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Akkoord,maar als er elektriciteit nodig is,dan is het wel nuttig,dat beiden,bij die switch kan.

2de,hoe ga je zoiets regelen,als de elektriciteit uitvalt,bij je gebuur,en die is juist niet thuis.Je kan nu zeggen,kleine detailtjes of muggenzifterij,maar helaas,ook ik heb nog op verplaatsing bij mijn kameraad een webserver gedraaid,en die liet het meermaals afweten,toen die weg was.gelukkig woonde zijn vader niet ver,die ook een sleutel had.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja het huis van de buur kan ook afbranden...

dan heb je ook een probleem met je ontvangst :grin:

 

niet complexer maken dan het al is.

er waren ook mensen op het forum die een waterdichte E-kast aan de mast hadden met een multiswitch erin

bij stroomuitval:

dan rol je tijdelijk de verlengkabel uit en voed hem met jou stroomnet

 

ciao :cool:

Guilt

Marianne Faithfull

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...