Ga naar inhoud


50PG6000: LG Plasma geen beeld


Murdock

Aanbevolen berichten

Hi,

 

Heb hier een LG 50PG6000 staan. Deze gaf op sommige gedeeltes van het beeld in eerste instantie vervormd beeld. De eigenaar heeft toen op Youtube een filmpje gevonden waarin stond uitgelegd dat je een flatcable moest reinigen. Dat heeft de eigenaar zelf gedaan, echter hij vergat de spanning van het toestel af te halen.

 

Nu geeft het toestel geen beeld meer...

 

Ik heb het toestel geopend en zag wat defecte bolle elco's zitten, die heb ik vernieuwd, echter biedt dat geen oplossing. Enig idee of hier een mogelijke oplossing voor is, waar moet ik beginnen met meten?

Receiver: VU+ Solo 4K

Schotel: Digiality 85cm multifocus, 4x Triax PLL LNB, 4x Digiality DiSEqC 1.0 High-Iso (Astra1-2-3, Hotbird)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Als er kabels los zijn gemaakt terwijl er nog spanning op staat ,dan kan er van alles stuk gaan,en om zo maar lukraak wat te gaan doen heeft geen zin,daar voor moet je wel de nodige vakkennis hebben ,en als je niet weet welke flat kabel los gemaakt is ,en evt is beschadigd word het nog moeilijker,dus via de service manual alles stap voor stap controleren,dus begin maar met het meten van de voeding.Ysus- Zsus-stuur print,buffer.

Het betreft een Plasma TV,dus moeilijker kan het niet .

je kunt natuurlijk ook alle print platen vervangen,,en dan nog heb je kans dat hij niet meer werkt.

aangepast door columbo
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...