Ga naar inhoud


cardscharing wat mag en kan


puchie

Aanbevolen berichten

hallo ben hier nieuw maar zit met een vraag

 

ik heb canaldigitaal nu heb ik gehoord dat ik op mijn vakantiehuisje adres via mijn eigenkaart de zenders kan ontvangen dit met behulp van internet cardscharing genaamd.

 

nu mijn vraag  ik begrijp dat ik daar een schotel en een ontvanger met internetaansluiting voor nodig ben.

 

maar moet ik daar ook een kaart voor kopen van canaldigitaal of kan dat ook zonder .

 

alvast bedankt voor de info

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ja puchie, als je naar je vakantiehuisje gaat en je vergeet je portemonnee met al je pasje er in, dan zul je ook terug naar huis moeten. Ik begrijp het probleem niet zo. Als ik naar mijn vakantieadres ga, zorg ik er altijd voor dat het kaartje van CanalDigitaal in mijn portemonnee zit.
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dacht dat ik een  gewone vraag stelde  dat gesleep wilde ik dus juist niet .

 

wilde alleen weten  als ik mijn eigen  kaart schare moet ik dan in de ontvanger op mijn vakantie adres voorzien van een smartkaart om de kanalen open krijgen waar ik op het thuis adres voor betaal verder niets .

 

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja, dat is het makkelijkste, gewoon op je vakantieadres ook een satellietontvanger plaatsen. Dan hoef je alleen je kaartje maar mee te nemen. Dat doe ik zelf al jaren zo. Bovendien heb je op die manier ook altijd een kaartje wat bijgewerkt is voor de geldigheidsdatum.


 

aangepast door Sprietje
Link naar reactie
Delen op andere sites

Oké,laat ik het anders zeggen:-)

 

Als je liever niet met je kaartje sleept en deze thuis wil laten is het niet mogelijk

om legaal op je vakantieadres via de satelliet naar de nederlandse zenders te kijken welke alleen met je kaart zichtbaar worden.

 

Dus cardsharing wat jij bedoelt,ook al is het met je eigen kaart,en alleen voor jezelf,is illegaal.

Deze wijze van cardsharing buitenshuis wordt hier niet besproken.

 

Dit staat in onze huisregels welke je hebt gelezen alvorens op 'accepteren' te drukken. ;-)


 

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik je tegen spreek moderator maar in de regels en de wet staat het anders  maar ik kan het ook verkeerd hebben dit is wat ik gelezen heb 

 

Cardsharing wordt vaak met illegaliteit in verband gebracht. Dit is onterecht aangezien het mits het

op de juiste manier gebruikt wordt 'gewoon' legaal is. Maar wanneer bent u legaal aan het

cardsharen en wanneer niet?

Het is eigenlijk erg simpel, deelt u uw kaart alleen binnen uw eigen huishouding dan is het legaal. U

heeft immers betaald voor uw TV pakket en het maakt niet uit of u dit op één televisie bekijkt of op

tien televisies. Gaat u echter uw kaart delen via internet met andere personen buiten uw huishouding

dan bent u niet meer legaal bezig. Deze personen betalen niet rechtstreeks aan het televisie pakket

van uw aanbieder en zijn dus niet gerechtigd de gecodeerde kanalen te bekijken.

Mag u dan nooit uw kaart via internet delen? Dit mag wel maar dan als doel dat u uw kanalen in

bijvoorbeeld uw vakantiewoning kunt gaan bekijken. Laat u uw buurman of vrienden meekijken

dan is het niet meer legaal. U kunt altijd duidelijk zien op welke manier u aan het cardsharen bent.

Voor elke 'share' die u aanmaakt heeft u ontvangende 'lijn' nodig (hier komen we later op terug). Is

het IP adres in deze lijn intern dan is het legaal, heeft deze een extern ip adres dan deelt u de kaart

via internet. Een intern IP adres begint vaak met 192.168.1.? of 10.0.0.?.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat ik je tegen spreek moderator maar in de regels en de wet staat het anders  maar ik kan het ook verkeerd hebben dit is wat ik gelezen heb 

 

Cardsharing wordt vaak met illegaliteit in verband gebracht. Dit is onterecht aangezien het mits het

op de juiste manier gebruikt wordt 'gewoon' legaal is. Maar wanneer bent u legaal aan het

cardsharen en wanneer niet?

Het is eigenlijk erg simpel, deelt u uw kaart alleen binnen uw eigen huishouding dan is het legaal. U

heeft immers betaald voor uw TV pakket en het maakt niet uit of u dit op één televisie bekijkt of op

tien televisies. Gaat u echter uw kaart delen via internet met andere personen buiten uw huishouding

dan bent u niet meer legaal bezig. Deze personen betalen niet rechtstreeks aan het televisie pakket

van uw aanbieder en zijn dus niet gerechtigd de gecodeerde kanalen te bekijken.

Mag u dan nooit uw kaart via internet delen? Dit mag wel maar dan als doel dat u uw kanalen in

bijvoorbeeld uw vakantiewoning kunt gaan bekijken. Laat u uw buurman of vrienden meekijken

dan is het niet meer legaal. U kunt altijd duidelijk zien op welke manier u aan het cardsharen bent.

Voor elke 'share' die u aanmaakt heeft u ontvangende 'lijn' nodig (hier komen we later op terug). Is

het IP adres in deze lijn intern dan is het legaal, heeft deze een extern ip adres dan deelt u de kaart

via internet. Een intern IP adres begint vaak met 192.168.1.? of 10.0.0.?.

Als jouw vakantiehuis op een interne lijn zit is het legaal , dus trek je conclusie !

Wat is de bron van dit verhaal ?

Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging .
Octagon SF8008 4K   Edision Primo IP S2  Dr.HD F16  

1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ

1.2 m Echostar Offset  aan schuur  53º E    34.5 W   Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...