Ga naar inhoud


DM800HD en GSO Hertzinger


abdeaber

Aanbevolen berichten

Beste forumleden, ik heb een vraagje over mijn dreambox en hoop dat jullie kunnen helpen. 

Het zit zo, ik ben sinds kort aangesloten bij Hertzinger, daar heb ik een blaadje van gekregen met de juiste satelliet instellingen. Ik krijg echter alleen nog beeld bij Astra 1, zie de bijlage voor de instellingen van Hertzinger en de instellingen bij tuner configuratie voor Astra1,

 

Weten jullie misschien hoe ik mijn dreambox kan instellen om ook de overige Astra's te ontvangen en Hotbird?

post-71925-0-52173800-1399742665_thumb.png

post-71925-0-42425200-1399743057_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Gast Mimisiku

HSO gebruikt gewoon een 16 poort SAR. Gewoon je DiseqC instellen voor 1 universele LNB en de correcte DiseqC poort kiezen. dus poort 5 voor Astra1

Link naar reactie
Delen op andere sites

HSO gebruikt gewoon een 16 poort SAR. Gewoon je DiseqC instellen voor 1 universele LNB en de correcte DiseqC poort kiezen. dus poort 5 voor Astra1

Ik heb naar aanleiding van jouw post geprobeerd om alles op 1 LNB te doen en verschillende inputs dus. Ik gebruik voor allemaal LNB 1, echter als ik bijvoorbeeld voor Hotbird input 1 gebruik, en dan voor Astra1 input 5. Dan wordt de input van Hotbird ook op 5 gezet..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je Astra 2 en 3 juist getest?

 

voor Astra2:

 

dus eerst lnb2 input 2 en test.... een paar kanalen waarvan je wist dat de instellingen up-to-date waren?

 

en dan lnb3 input 3 en test..

vervolgens lnb4 etc?

Groeten van dvbs,        

 

             UFS9101W met TitanNit + DM7020HDv1 met OpenATV 6.3 + DM920 UHD met Merlin OE2.5 + Gemini 4

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoe heb je Astra 2 en 3 juist getest?

 

voor Astra2:

 

dus eerst lnb2 input 2 en test.... een paar kanalen waarvan je wist dat de instellingen up-to-date waren?

 

en dan lnb3 input 3 en test..

vervolgens lnb4 etc?

Juist. Zo kwam ik dus op LNB6 en input 6 voor Astra 1, bij Astra 2 en 3 had ik geen succes.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 weken later...

De box als eerste voorzien van een recente satellites.xml. Die heb ik voor die satellieten even voor

je aangemaakt, is als bijlage toegevoegd. Die moet je plaatsen in de /etc folder. (overschrijven)

Als je niet weet hoe dat moet, daarvoor mag je me een PM sturen.

 

Daarna instellen zoals Mimisiku al heeft genoemd. Dus:

 

Met links/rechts in het satellietkeuzeveld de betreffende satelliet uit jouw lijstje kiezen

Dan in het LNB keuzeveld LNB X kiezen, met voor X het nummer uit jouw lijstje voor die satelliet

Dan in het input veld input X kiezen, met voor X het nummer uit jouw lijstje voor die satelliet

Dit herhalen totdat alle satellieten uit het lijstje een LNB en input hebben toegewezen gekregen

Bevestigen, en vervolgens de box automatisch laten scannen, alle satellieten en dan ook kiezen

voor Voor zoeken alle zenders wissen. Dan zoekt de box alle satellieten af en zou het moeten werken.

 

vGnp

satellites.xml

VU+ Ultimo4K - FBC Cable - VU+ Ultimo4K - FBC Satellite
Kathrein KEA 1000/W - Wavefield T90
Satlook Digital NIT

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste vGnP, hartelijk bedankt voor je duidelijke reactie. Ik heb inmiddels de satellites.xml overschreven. Dat is ook gelukt. Vervolgens trachtte ik dus de kanalen te zoeken. Ik vond echter geen Nederlandse kanalen.. Die bevinden zich volgens mij zowel op Astra 1 als Astra 3. Volgens mij is het niet helemaal goed gegaan. 

 

Ik zocht de kanalen met deze parameters (in dit geval Astra 1):

 

33bir2b.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...