Ga naar inhoud


Versie OSCam en updaten


Aanbevolen berichten

Hoe kan je zien welke versie OSCam er op je box draait?
Als ik in de WebIF kijk staat er:
 

OSCAM 1.20-unstable_svn build r0

 

Geen buildnummer dus.

Ik heb OSCam geïnstalleerd vanuit het plugin-menu.
Wordt OSCam nu vernieuwd als ik ook OpenPLi vernieuw?
Ik had voorheen er een updater voor in PPanel, maar die kan ik nergens meer vinden. Maar is die wel nodig?

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Als je hem instaleert in pli staat de versie er bij maar je kan gewoon met de hand de oscam updaten.

Download hier de oscam http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/mips-tuxbox-oe2.0 en dan zou ik voor de light versie gaan.

Ftp bijv met filezille naar de map /usr/bin en zoek het bestand oscam op copieer deze eerst in een backup map voor als het mis gaat.

Overschrijf dan het oscam file op je ontvanger met het gedownloade oscam file wel eerst even uitpakken en je hebt de nieuwste

Check als laatste even als alle rechten op 755 staat anders even op 755 zetten.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je hem instaleert in pli staat de versie er bij maar je kan gewoon met de hand de oscam updaten.

Download hier de oscam http://download.oscam.cc/index.php?&direction=0&order=mod&directory=1.20_TRUNK/mips-tuxbox-oe2.0 en dan zou ik voor de light versie gaan.

De light versie gaat niet werken bij mij voor Digitenne.

Wat is het verschil tussen de andere drie?

 

Ftp bijv met filezille naar de map /usr/bin en zoek het bestand oscam op copieer deze eerst in een backup map voor als het mis gaat.

Overschrijf dan het oscam file op je ontvanger met het gedownloade oscam file wel eerst even uitpakken en je hebt de nieuwste

Check als laatste even als alle rechten op 755 staat anders even op 755 zetten.

Deze procedure was me wel duidelijk, maar had liever een wat automatischer proces voor het updaten gehad.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet zo niet uit mijn hoofd weten en kan het ookniet vinden op internet.

Je kan het 1 voor 1 uitproberen meer kan ik je ook niet helpen miosschien is er iemand die hier meer duidelijkheid overgeeft.

Een automatische procedure is er wel gewoon pli updaten alleen dan heb je wel een vrij oude er in.

vu+ solo2 - VTI - Triax 110 cm - astra 1 astra 3 astra 2 hotbird            

Vu+ solo   - VTI - Schwaiger SPI 085 - Rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Hoe kan je zien welke versie OSCam er op je box draait?

Als ik in de WebIF kijk staat er:

 

OSCAM 1.20-unstable_svn build r0

 

Geen buildnummer dus.

 

Ik heb OSCam geïnstalleerd vanuit het plugin-menu.

Wordt OSCam nu vernieuwd als ik ook OpenPLi vernieuw?

Ik had voorheen er een updater voor in PPanel, maar die kan ik nergens meer vinden. Maar is die wel nodig?

 

Ik heb OpenPLi op mijn DM800HD geïnstalleerd en OSCam vanuit de feed. Bij mij staat i.d.d. ook "OSCAM 1.20-unstable_svn build r0" i.d. Webif maar in het opstartscript "softcam.oscam" in etc/init.d staat de werkelijke versie:

version)
	echo "svn9077"
	;;
info)
	echo "oscam svn9077"
Link naar reactie
Delen op andere sites

Thanks maar heb hem inmiddels met de hand vernieuwd zoals Muppet schreef en de oscamupdater ook geïnstalleerd.

Nu heb ik tenminste een echte recente versie (ruim 700 builds verder en kan het nu ook in de webif zien) maar moet dan wel zelf updaten.

aangepast door Alex1970

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oscamupdater is ook via telnet/ssh op te roepen via /etc/enigma2/ppanels/OscamUpdater_OpenPLI_E2 oftewel je kan een crontab maken die dan elke dag/week/maand het script oproept.. dus hoef je niet zelf te updaten .

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

De oscamupdater is ook via telnet/ssh op te roepen via /etc/enigma2/ppanels/OscamUpdater_OpenPLI_E2 oftewel je kan een crontab maken die dan elke dag/week/maand het script oproept.. dus hoef je niet zelf te updaten .

 

Dat zou mooi kunnen zijn als ik wist wat een crontab is en nog belangrijker hoe je die maakt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crontab is een scheduler waarmee je scripts kan aanroepen op bepaalde tijden.

zo wordt elke zondag om 4 uur het script aangeroepen :

 

login op je box met telnet of ssh

en type dan crontab -e

voeg deze regel in je crontab

0 4 * * 0   /etc/enigma2/ppanels/OscamUpdater_OpenPLI_E2

 

eerste 0 is de minuten

de 4 de uren

de eerste * de dag van de maand

de tweede * de maand

de laatste 0 is de dag van de week

  • Like 1

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

Crontab is een scheduler waarmee je scripts kan aanroepen op bepaalde tijden.

zo wordt elke zondag om 4 uur het script aangeroepen :

 

login op je box met telnet of ssh

en type dan crontab -e

voeg deze regel in je crontab

0 4 * * 0 /etc/enigma2/ppanels/OscamUpdater_OpenPLI_E2

 

eerste 0 is de minuten

de 4 de uren

de eerste * de dag van de maand

de tweede * de maand

de laatste 0 is de dag van de week

Fijn, eindelijk iemand die ook uitlegt hoe zoiets in te stellen.

Moet je na een reboot dit weer opnieuw instellen?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

neen cron blijft erin staan.

kan zijn dat je wel cron moet installeren, ligt aan het image.

telnet / ssh en dan 

opkg update

opkg install busybox-cron

# VU+ duo2, gigablue 4k ue &  VU+ ultimo 4k met OpenPLi # VisioSat dish: 13E + 19.2E + 23.5E + 28.2E quadlnbs  & Triax dish : triple quad lnb # TVheadend voor IPTV , Apple TV 4k  en wat raspberry's  # Domotica via Domoticz # Plex # Synology DS918+ #

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 jaren later...

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...