Ga naar inhoud


Microsoft SIR: Windows Vista en 7 vatbaarder voor malware dan XP


winwiz

Aanbevolen berichten

Van de Windows XP-systemen die nog in gebruik zijn, raakte 2,42 procent besmet met malware. Dat percentage ligt lager dan de 3,24 en 2,59 procent die gelden voor Windows Vista en Windows 7. Gebruikers met Windows 8 en Windows 8.1 komen er beter vanaf met 1,73 en 0,08 procent. De relatief slechte prestatie van Windows Vista en Windows 7 is volgens Microsoft toe te schrijven aan Rotbrow-malware die zich richtte op deze besturingssystemen. 

 

....

 

Beveiligingsexperts geven bovendien aan dat deze cijfers niet betekenen dat Windows XP veiliger is dan de twee directe opvolgers.

 

Synology DS414 + DS1815+(8GB) + iPad Pro 10.5 64Gb (iOS 11) + iPhone 7+ 128 GB (iOS 11) + MacbookPro 15" 2016 (MacOS  High Siera 10.13)  + Apple Watch Series 3 (WOS 4) + Apple TV3 + Apple TV4 + Nvidia Shield + Microsoft Gecertificeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik denk dat alle systemen en alle hardware die aan het inet hangt,een potentieel gevaar is.

Ik let goed op,bij site's,die willen dat je iets extra's installeert voor de pagina te kunnen zien.Meestal ga ik er dan van weg.

Ook het downloaden van site's met minder goede betrouwbaarheid is een potentieel gevaar.

En ik merk ook op,dat als je iets wil downloaden,je eerst een soortachtige downloader moet downloaden,en dan ben je er bijna zo goed of zeker van dat malware je pc besmet.Ook installeer ik software als geavanceerd of advanced setup,want heel wat software installeert andere (hulp)software,die verre van te betrouwen is.

Verder goede beschermingssoftware,doet ook al heel veel,maar ik denk,dat vele systemen,een potentieel gevaar lopen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...