Ga naar inhoud


CI+ module Antenne TV (DVB-T2) TV VLAANDEREN in Enigma2 ontvanger. Ervaringen?


stevenvc19
Ga naar oplossing Opgelost door sattv4iedereen,

Aanbevolen berichten

Zijn er mensen die ervaring hebben met de CI+module van Antenne TV in hun enigma2 of andere (NIET door TVV aangeboden) ontvanger? 
Ik ga er van uit dat het wel moet lukken om zo een CI+ module in een enigma2 receiver aan de praat te krijgen? 

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Oplossing

Dat werkt prima, omdat de ci+ nog werkt als een gewone ci module.

of en wanneer ze die + aktiveren weet niemand.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

2 uren geleden, sattv4iedereen zei:

Dat werkt prima, omdat de ci+ nog werkt als een gewone ci module.

of en wanneer ze die + aktiveren weet niemand.

Ik dacht dat dit enkel voor de CI+ module van de satellietontvangst van toepassing was. Blij te horen dat dit ook via DVB-T is. Al vind ik het wel vreemd dat in de originele ontvanger toch al een beperking is dat de zenders niet opgenomen kunnen worden. Ik dacht dat dit kwam door de beperkingen via de “+” van CI+ 

aangepast door stevenvc19
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik kan bevestigen dat de ci module van antenne tv ook werkt in de edision Piccollo. Jammer dat, wanneer de ontvanger uit stand-by komt, het tot 30 seconden kan duren voor de ci module geinitialiseerd is en beeld geeft. 
ios dit altijd zo? 
In de originele TVVlaanderen ontvanger (dvb-t2) is dit overigens ook het geval. 

Met de piccollo kan evenwel een programma opgenomen worden, wat in de originele ontvanger niet kan. Ook zapt deze ontvanger sneller en ziet het OSD er ook een pak beter uit. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast patje7of9

Ik vraag me af hoelang ze nog in SD zullen uitzenden?

Wie wil er anno 2021 nog voor SD beeld betalen?🤐

In heel Europa waar DVB-T2 uitzendingen plaatsvinden bieden ze ook HD zenders aan.

Zelfs in Frankrijk waar ze in DVB-T uitzenden (meer brandbreedte nodig) heb je HD zenders.

Hier in Vlaanderen kan het niet omwille van de bandbreedte volgens Tv-Vlaanderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

33 minuten geleden, patje7of9 zei:

Ik vraag me af hoelang ze nog in SD zullen uitzenden?

Wie wil er anno 2021 nog voor SD beeld betalen?🤐

In heel Europa waar DVB-T2 uitzendingen plaatsvinden bieden ze ook HD zenders aan.

Zelfs in Frankrijk waar ze in DVB-T uitzenden (meer brandbreedte nodig) heb je HD zenders.

Hier in Vlaanderen kan het niet omwille van de bandbreedte volgens Tv-Vlaanderen.

Ik vind het ook jammer. Maar volgens TVV zit een upgrade naar HD er niet meteen in. 
Eerst en vooral zullen ze dan extra transponders moeten huren bij Norkring, ten tweede zal het ook niet in goede aarde vallen bij contentaanbieders, ten derde beconcurreert men dan hun eigen satellietaanbod voor een stuk... 
 

Link naar reactie
Delen op andere sites

tvv vlaanderen is een zielige firma. ze maken zich zelf kapot ,maar ja wie niet horen wil.ze hebben twee goede producten.alleen te veel domme marketing personen dat is het probleem .liever een klant voor een jaar in zak zetten .dan te luisteren.je klanten in het zak zetten ,sommige twee maal.maar drie maal sorry.en die marketing daar wordt vervangen om de 6 maanden.ze zullen het op deze manier nooit van de grond krijgen .ze hadden al lang kunnen binnen zijn.

$

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Op 30-7-2021 om 13:05, patje7of9 zei:

Ik vraag me af hoelang ze nog in SD zullen uitzenden?

Wie wil er anno 2021 nog voor SD beeld betalen?

volgens mij maakt het niet uit of je jullie Jeroom Snelders in SD of in HD op TV ziet bij de slimste mens, het wordt er niet beter op.

Bovendien het is goedkoop en dat kan al de belangrijkste factor zijn om Antenne TV aan te schaffen.

 

Pleasant Street

Tim Buckley

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

1 uur terug, Tonskidutch zei:

Bovendien het is goedkoop en dat kan al de belangrijkste factor zijn om Antenne TV aan te schaffen.

 

Klopt! 

Ik heb het nu ook voor mijn grootouders aangeschaft zodat ze toch nog het VRT journaal kunnen volgen nu bvn het niet meer uitzendt. 
Volgens mij had het echt een waardig alternatief kunnen zijn met veel meer potentieel, mochten deze kanalen in HD doorgegeven worden. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...