Ga naar inhoud


Zenderinstelling wijzigt! op 3 juni


Jan Ambers

Aanbevolen berichten


Hoi,

 

Ik kan ook iConcerts bekijken met de basic light (wel klant van het eerste uur).

 

NatGeo Wild is ook op zwart maar FOX live geeft nog steeds beeld.

 

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Link naar reactie
Delen op andere sites

Deze week had ik tijdens een redelijk gewone regenbui al gemerkt dat er sneller beeldverlies was met bv VIER en EEN.
Ik zit nu op de ontvanger rond de 75 procent ontvangst (Philips 7141) en dat is een 7 procent minder dan vroeger.
Er zou ook wat aan mijn LNB's of aansluitingen kunnen liggen want ik had deze ochtend bij zonnig weer al storingen op BVN en op History HD.
Beide zitten op andere satellieten dus lijkt me alleszins raar;
 

Om toch maar iets te doen ... de iets verduurde plastic schotel maar eens ingespoten met siliconenspray, net als de aansluitfiches die niet optimaal tegen regen en vocht beschermd zijn. Zal ik binnenkort eens iets langer aan knoeien , vermoed ik.    Heb nog een reserve LNB liggen dus kan altijd eens proberen.
Al zou het raar zijn dat 2 LNB's tegelijk last krijgen bij zonneschijn..        Zomer afwachten en zien, veronderstel ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo,

 

Ik kijk met VU+ DUO met OpenPli erop. Ik heb ook gelezen dat er een en ander veranderd is maar ik moest niets doen, geen update ook. En bij mij is  de signaalsterkte zeker niet slechter geworden maar beter denk ik (ik moet het nog even vergelijken met ervoor).

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet of het weer er iets voor tussen zit,of die wijziging,maar canvas HD,vertoonde rond 20h blokvorming.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Mimisiku

Toch zal er meer spelen. Op alle 12.722 zenders keurig 14,4dB signaal. Wel met een 88cm Triax. Bij 64cm zal dat rond 12,5dB moeten zijn. Bij mensen met problemen zou ik toch weer adviseren om de schotel en LNB's correct af te stellen. Gebruik deugdelijke kabel en vooral niet die schroef RF connectoren. Gebruik zelf waterdichte RF connectoren die je met een pomptang moet sealen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren zag ik bij mijn ouders een gevoelige daling van de signaalsterkte,maar ik denk dat TVV niet enkel de schuldige is.Ook op duitse zenders minder dan 50% kwaliteit op een m7 philips decoder.

Maar nu zal ik nog niet gaan sleutelen,want ik vraag me af,of de werking van een lnb niet beïnvloed is door deze verminderde hitte.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...