Ga naar inhoud


ultrahd ontvangers te koop


birdybird

Aanbevolen berichten


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Testsignaal op Astra of TVE 4k test op Hispasat ontvangen, gewoon omdat het kan.

En misschien als je nu een nieuwe tuner wilt kopen en er niet over een jaar achterkomt dat je te vroeg gekocht hebt?
Dat probleem zal overigens altijd wel blijven, DVB-S2X komt eraan, er wordt steeds meer in multistreams uitgezonden, ACM/VCM?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gaat dit gaan via hdmi,of is de overdracht weer anders bij UltraHD?

Ben toch benieuwd wat er snelst zal doorkomen,altraHD of 3D uitzendingen.Van die laatste zijn er enkel testuitzendingen.

En misschien is het verstandig te wachten totdat een ontvanger buiten de uitzendingen nu ook dvb-s2x kan ontvangen.

En ik ben benieuwd welke fabrikant er eerst een enigma ontvanger zal uitbrengen met deze nieuwste technologie? :confused:

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat HDMI is een goede, maar dan moet je beeldscherm het ook aankunnen.
Wat misschien eerst belangrijk is, is het kunnen ontvangen en dan omzetten naar 1920x1080 zodat je in ieder geval naar de zender kan kijken.
Dit mis ik momenteel al op 3D uitzendingen, die zou ik ook wel om willen kunnen zetten naar 2D.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij,kan dit geen probleem zijn.Een full hd zender,kan je ook op een beeldbuis tv en ja,zelfs op een zwart/wit tv kijken.

Je kan nu in een enigma ontvanger je resolutie instellen,naar je tv.

Je kan dus perfect naar een HD zender kijken op een beeldbuis tv.

Ik zou dan ook niet verwonderd zijn,dat je,je ultraHD ontvanger zal kunnen instellen dat de uitgang bvb 1080I moet zijn.

Of het zou zo moeten zijn,dat ze enkel only ultraHD ontvangers maken,en de huidige en de iets oudere techniek weglaten.

Maar dit zou dom zijn.Want in mijn ogen is de ideale ontvanger,die ultraHD aankan met de nieuwste ontvangsttechnieken,alsook de mpeg4 en mpeg2 norm.Zodat alle zenders,die in sd,hd en ultraHD kunnen worden ontvangen met dezelfde ontvanger.

Maar de prijs,daar ben ik in het begin een beetje bang voor.Maar voor de M7 abonnee's,zou het me verwonderen dat ze snel een ultraHD zender zal aanbieden.Kan mis zijn uiteraard.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik weet niet wie er nog naar de IBC gaan in Amsterdam maar als er al een proto is zal hij daar wel staan , HD tv is nog maar net echt aan het uitrollen tov de omliggende landen en men is net alles aan het overzetten naar mpeg4 sd/hd als providers   .

3d Hd was al dood geboren laser tv ook dus eer dat Ultra HD er is , denk niet dat RTL en SBS weer binnen 3 A 4  jaar tijd hun uitzendstraat gaan vervangen .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er zijn al diverse Ultra HD beeldschermen met ingebouwde DVB-S satelliet ontvangers in de winkels te koop.

Deze zouden de test uitzendingen moeten kunnen weergeven.

Settop boxen heb ik nog nergens gezien.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn al diverse Ultra HD beeldschermen met ingebouwde DVB-S satelliet ontvangers in de winkels te koop.

Deze zouden de test uitzendingen moeten kunnen weergeven.

Settop boxen heb ik nog nergens gezien.

Ik heb de tv's her en der ook wel gezien maar ingebouwd spul is vragen om problemen zeker als het gaat om een totaal nieuw iets ( de kinder ziektes ) , zie de problemen met S en S2 sat tuners in tv's en ondersteuning nog dagelijks om me heen ondanks het advies een losse ontvanger te nemen .

Ik ga zelf niet naar de IBC ivm de reiskosten maar ben wel benieuwd of daar een proto stand alone box staat die het aankan puur uit nieuwschierigheid .

Maar denk dat de weg naar Ultra HD net zolang is als van analoog naar digitaal naar HDtv ivm de investeringen die oa. RTL en SBS enz. weer opnieuw moeten maken om in Ultra hd uit te kunnen gaan zenden tenzij er binnen mpeg4 nog meer te comprimeren valt dan dat ze nu al doen als providers en tv en tv zenders .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga me niet uitspreken,of die tv al of niet goed zijn,maar als CD in jullie geval geen enkele als gecertificeerd aanduid,dan kunnen er misschien problemen ontstaan om dergelijke zenders te ontvangen.Alhoewel we wel al beter weten,met hun zogenaamde certificering  :crazy: .

Maar ik denk dat belgie en nederland,nog een tijdje zal duren,vooral ze gaan naar ultra HD.Want onze kabelaars,gaan pas in september de sd of beter gezegd de mpeg2 uitzendingen staken,en de satelliet providers zijn ook nog bezig met alles om te zetten van mpeg2 naar mpeg4 dit soms naar hd.Tegen dat alle abonnee's omgeschakeld zijn naar mpeg4 hd,kan dat wellicht nog een tijdje duren.

En als we zover zijn,weet ik niet of de gemiddelde abonnee zo rap zal zijn om opnieuw een nieuwe ontvanger te kopen.

En als de commerciëlen,nog maar weinig echt hd content hebben volgens verluid,wanneer gaan ze dan echt ultra HD content hebben?

Ik denk wel dat (als die er zijn?) kapitaalkrachtiger satelliet aanbieders misschien sneller overgaan naar ultra HD,maar de abonnee moet tenslotte ook bereid zijn die stap te maken.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als zelfs tv's gecertificeerd  TVV en Canal Digitaal al moeite hebben zenders in te lezen of niet goed en met  met bepaalde modules niet goed overweg  kunnen dan verwacht ik met die Ultra hd tv's echt nog wel meer problemen daar het weer te snel door de strot van de consument gepropt moet worden .

Laat je niet gek maken met mooie dvd's als promo's in de winkels op die tv's want echt content tja straks 1 of 2 zenders rond het WK die erna weer weg zijn .

Stand alone box is vele malen beter als ze ooit komen en betaalbaar zijn/worden .

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Testsignaal op Astra of TVE 4k test op Hispasat ontvangen, gewoon omdat het kan.

 

beeld op TVE 4K test  met de TBS6925 kaart

 

 

post-37533-0-49553800-1401822209_thumb.jpg

post-37533-0-87618000-1401822220_thumb.jpg

feedhunting , a crazy hobby !

 

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...