Ga naar inhoud


ultrahd ontvangers te koop


birdybird

Aanbevolen berichten

Die doen daar wel meer gekke dingen net zoals overal wel eigenlijk.

 

De zin van uhd voor gewone tv uitzendingen ontgaat me volkomen, ik denk dat net zoals 3d het een ordinaire marketinghype betreft.

De meeste mensen hebben d'r echt geen hout aan, de meeste mensen zien nog niet eens full hd ook al hebben ze het wel, domweg omdat ze d'r te ver van af zitten en een nog grotere tv ofwel niet binnen het budget past of niet mag van de partner.

 

Ik baal van uhd omdat de tv's met uhd toch niet tegen zijn te houden, word zowat allemaal uhd wat er gemaakt gaat worden.

Eerst daar de markt mee verzadigen voordat iedereen een goede oled tv heeft en daar de eerstvolgende 10 jaar helemaal happy mee is.

 

Ik gebruik hier een 32" tv als fhd monitor en die zou ik wel willen vervangen voor een 32"uhd monitor om hem dan toch nog in 1920x1080 te gebruiken.

 

Mijn zwager wil wel een uhd tv ook al zit ie op goed 3,5 tot 4.5meter te kijken naar een 46"

De bezels van zijn tv zijn zo klein dat er geen beeldformaat groter in huis gehaald kan (en mag) worden maar hoe vaak ik het hem ook uitleg, duurder is per definitie beter en uhd is dus...

 

Zo zit de markt-economie nou eenmaal in elkaar. De evolutie in de ontwikkeling van TV toestellen zal nooit stoppen. Er zal altijd innovatie blijven want stilstand is achteruitgang.

Toen we nog mono radio hadden vonden veel mensen stereo niet nodig.

Toen de eerste FM toestellen op de markt kwamen draaiden veel mensen de hoge tonen regelaar dicht omdat ze de doffe klank van de AM banden gewend waren.

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 51
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Zo zit de markt-economie nou eenmaal in elkaar. De evolutie in de ontwikkeling van TV toestellen zal nooit stoppen. Er zal altijd innovatie blijven want stilstand is achteruitgang.

Toen we nog mono radio hadden vonden veel mensen stereo niet nodig.

Toen de eerste FM toestellen op de markt kwamen draaiden veel mensen de hoge tonen regelaar dicht omdat ze de doffe klank van de AM banden gewend waren.

 

Laat mij maar ff stappie trug doen , luister nog steeds met de Kenwood R5000 zowel radio als hamradio .

Pas eind dit jaar zullen naar verwachting de eerste Ultra HD boxen hier op de markt verschijnen maar dan nog is de vraag of je gelijk moet instappen ivm de kinderziektes .

Ultra Hd tv's leuk hoor met geld smijten nu al maar wat ik al eerder zei men is net alles aan het migreren naar HD mpeg 4 vanuit SD .

Aanbieder CDS gaat hier echt nog niet aan beginnen daar ze nu al moeite hebben mensen geforceerd over te laten stappen .

Dus al met al duur geld voor een tv waar je zeker het eerste half jaar nog niet veel aan hebt behalve dan een paar test zenders en straks ff het WK.

aangepast door acid

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik heb als een van de eersten een HD ontvanger gekocht, afgezien van een paar testuitzendingen had je BBC HD en BravaTV in HD.

Die eerste HD ontvanger heeft nog een hele lange tijd dienst gedaan.

 

Nu met Ultra HD ook gewoon vanaf dag 1 genieten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ mietde

 

Het is idd puur marketing , kijk er zijn best wel mensen die het betalen kunnen maar zie nu al dat het BKR weer meer leden krijgt weederom vlak voor een WK in dit geval want men moet en zal een Ultra Hd tv moeten hebben al ziet men nog geen vlieg op een stronthoop hij moet er komen .

Doe regelmatig ff rondje u bent tog niet gek winkel zusje en wat andere winkels in de buurt , kijken kijken niet kopen en zie gewoon dat mensen zich laten opnaaien door een verkoper en een blue ray promo op het scherm .

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals verwacht gaat de BBC er met de WK mee testen: http://www.bbc.co.uk/mediacentre/latestnews/2014/bbc-rd-announces-uhd-trials

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

In a series of closed trials....

 

The trials mark the first time live UHD coverage will have been delivered simultaneously over Digital Terrestrial Television (DTT) and Internet Protocol (IP) technologies ‘to the home’.

 

Jammer voor ons satelliet kijkers, maar het is een gesloten testomgeving.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Inderdaad. Wat me opvalt is dat ze gaan testen via DTT oftewel DVB-T(2).

En hier kan men op DVB-T niet eens in HD uitzenden...

 

Wil je dit zien: wonen/verhuizen naar Zeeuwse of Vlaamse kust + flinke richtantenne...

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Roland Garros in UHD:

 

Op het engelse satelites forum wordt melding gemaakt van Roland Garros in UHD op de Eutelsat 5 West A.

 

Daarnaast zit er ook nog een gecodeerd UHD-signaal bij:

http://nl.kingofsat.net/tp.php?tp=5932

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo zit de markt-economie nou eenmaal in elkaar. De evolutie in de ontwikkeling van TV toestellen zal nooit stoppen. Er zal altijd innovatie blijven want stilstand is achteruitgang.

Toen we nog mono radio hadden vonden veel mensen stereo niet nodig.

Toen de eerste FM toestellen op de markt kwamen draaiden veel mensen de hoge tonen regelaar dicht omdat ze de doffe klank van de AM banden gewend waren.

Hoewel ik innovatie toejuich, wil dat niet zeggen dat UHD een succes wordt. Ik denk dat heel veel mensen het nut er niet van inzien. Ik moet dan denken aan stereo en quadrofonie. De laatste is nooit echt van de grond gekomen, terwijl het een logische opvolging was. 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik een ommezwaai mag maken naar audio,heb je nu surround,maar ikzelf ken maar één iemand die dergelijke installatie heeft,de meesten luisteren naar het erbarmelijke geluid die uit bepaalde platte tv's komen.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Nee, we blijven on-topic,

 

Ultrahd ontvangers te koop.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn toch VU+ boxen die tuners kunnen wisselen, maar zijn ze dan wel geschikt om naar 4K over te schakelen?

 

Ik zit nog steeds MPEG2, of nog erger, tijdelijk DVB-T, maar al die 4K TVs zijn groter dan een meter, komen ze ook nog in een kleiner formaat, of wordt die groep voor het gemak maar overgeslagen?

 

Vanaf wanneer is het beeld voor het oog niet meer warneembaar zoals geluid bij oren?

 

Misschien handig even de maat er bij te vermelden wanneer het NIET meer waarneembaar is:

 

32 inch:

40 inch:

groter:

nog groter:

te groot:

bioscoop:

aardbol:

de maan:

mars:

GEEN ZON, is gevaarlijk !!!

 

Je begrijpt denk ik wel wat ik bedoel, maar het zou wel fijn zijn als daar een antwoord op te vinden is.

aangepast door ilseonline

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 4 maanden later...

Als Plasma scherm fan is de huidige 600 UHD serie geen alternatief.

...

Ik had ook bewust een plasma TV gekocht vanwege het betere beeld maar irriteert me mateloos aan het spiegelende beeld wat bij andere TV's (LCD's?) niet zie.

Ook brandt het beeld nogal snel in.

Is dit typisch voor alle plasma's?

 

Die kun je gewoon in 2D bekijken, door alleen het linker (bij side-by-side) of bovenste (bij top/bottom) beeld kiezen. Je kijkt dan aleen naar het beeld voor het linker oog.

 

Groeten,

 

Audioniek.

Ik heb er al een tijd niet meer op beker maar als ik een 3D zender aanzetten had ik links en rechts een beeld, hoe stem ik dan af op één van de twee? Ik heb een Enigma2 ontvanger, wellicht moet ik dat nog en plugin voor installeren?

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ge weet dat er mensen, zijn met een klein cinemazaal thuis. Daar staat zo'n groot scherm binnen.Om daar wat HD op te kunnen zien moet de resolutie nog hoger zijn.Daarom  UHD.

Soms zie ik hier mensen 2 m van hunne grote tv zitten,de kamer is te klein.

1*187;2*110;3*70 schotels-11*twin lnb;2*quad lnb;Sab Sky 4900

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...