Ga naar inhoud


ervaringen rebox 4220


tonk

Aanbevolen berichten

hallo beste forumleden,

heeft iemand ervaringen met de re 4220? ik heb er zo een aangeschaft, vervolgens een externe harde schijf (ntsf geformateerd) erop aangesloten en zie nu op de bestandslijst dat de max. grootte 3.99.gb. is en zo doende langere programma's maar gedeeltelijk afspeelt. wat kan er aan de hand zijn? alvast zeer bedankt voor de te nemen moeite.

vr.gr.

ton könst

Link naar reactie
Delen op andere sites


De maximale bestandsgrootte is 4 Gb, kan kloppen (ligt aan de formattering). Volgens mij verdeelt de Rebox langere opnames in verschillende bestanden en kun je dus meer opnemen. Heb je al geprobeerd of het werkt met langere opnames?

Wat niet beter wordt, blijft niet goed.

Rebox 8220 - 3.02.25, Rebox 9000 - 1.11.62 (loader 1.54), Rebox 4000 - 1.11.62 (loader 2.54), Philips/Pace 7141Visiosat Bisattelite G4Quadro (13E - 19,2E - 23,5E - 28,2E)

Link naar reactie
Delen op andere sites

klopt, vor wat de opnames betreft.

 

er worden verschillende bestanden aangemaakt: "filmnaam.ts"; dan "filmnaam.ts1"... tot einde opname.

Mag normal geen problem geven, als je de opname op de rebox afspeelt. Hij zou netjes moeten blijven verder gaan.

 

Maar staat me voor dat de grootte steeds beperkt is, ook op 'ext'.

[Vu+ Solo4K] - [VTi 13.x]

[TVV Basic+] - [CD TopHD]
Ik vind het nieuwe overzicht met ongelezen topics in een tijdslijn maar niks...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor lange opnames maakt Rebox inderdaad meer bestanden aan: xx.ts, xx.ts1, xx.ts2 etc. en speelt de opname ook naadloos (zonder overgangen) af.

Als je de ts bestanden op je PC wilt bewerken, kun je ze naadloos aan elkaar plakken volgens de procedure beschreven in:

http://www.izitips.com/video-tips/how-to-join-merge-ts-files-together/

Werkt perfect.

Overigens: Rebox speelt mpeg files zonder meer ook af. We gebruiken 'm dan ook als mediaplayer voor eigen films.

Link naar reactie
Delen op andere sites

FAT-32 geeft een maximale bestandsgrootte van 4GB. Bij NTFS is de grootte in principe alleen door de grootte van de partitie (of schijf) beperkt.

 

Mijn 8500 maakt op NTFS media ook opnames groter dan 4GB aan.

 

Of tonk's disk is toch FAT-32 geformatteerd, of zijn 4220 trekt zich niets van het bestandssysteem aan en maakt altijd files van maximaal 4GB aan. Informeer in dat laatste geval eens bij je handelaar/verkoper of Rebox.

aangepast door Henk1

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 8500 maakt op NTFS media ook opnames groter dan 4GB aan .... zijn 4220 trekt zich niets van het bestandssysteem aan en maakt altijd files van maximaal 4GB

 

Alle Reboxen (ook de RE-8500) delen opnamen op in moten van net geen 4 Gbyte, onafhankelijk van het bestandssysteem op de harde schijf. In de opnamelijst wordt echter altijd als grootte de som van alle .ts? bestanden die bij 1 opname horen getoond. Dus op de harde schijf mogelijk meerdere bestanden van maximaal 4 Gbyte, in de bestandlijst 1 opname met de totale grootte. Is altijd al zo geweest.

 

Groeten,

 

Audioniek.

2x Rebox RE-8000, 1x RE-9000, 1x RE-2200 (allen Icecrypt firmware) en 1x RE-4000

Vu+ Ultimo (2xDVB-S, 1x DVB-T, image openAAF gewijzigd)

SAB Unix Triple HD (eigen E2image)

Astra 1,2,3 & Hotbird, SG-2100A rotor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Excuus ! Audioniek heeft helemaal gelijk.

Visiosat BISAT G3 C | 3 Alps Twin LNB (19.2E, 23.5E, 28.2E)| 2 TRIAX MFE 41 D | ->

-> RE-8500HD PVR (2*DVB-S2) (Toshiba MK5059 500GB HD builtin)

 

Rebox Firmware: RE8500HDPVRv2-11-61-DVB-S.ird + WebZeal_8500_V2.8.tar.bz

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...