Ga naar inhoud


DVB-C singnaal kwaliteit


jteeuw

Aanbevolen berichten

Hoi ,

 

Ik heb een Xtrend ET-8000 met OpenPli 4 2014-06-29 en een DVB-C tuner er in.

Tijdens een cable scan worden niet alle kanalen gevonden en als in kijk naar de kwaliteit van het signaal wordt het volgende weergegeven:

 

Tuner Type: DVB-C

Tuner signal Quality SNR: 7

Tuner signal Quality SNR_DB:7

Tuner signal Power AGC: 0

Tuner Bit Error Rate BER: 0

 

Instelling die ik voor de cabel scan heb gebruikt :

Freuentie: 164000

Modulatie: 64QM

Symboolfrequentie: 6900

Netwerk ID : 43144

 

Als ik dezelfe kabel in mijn TV doe kijg ik een signaal kwaliteit van ~80%

 

Zou het kunnen zijn dat de tuner niet goed is of ondersteund openpli de TDA10024 (DVB-C) module niet goed?

 

gr,

Jeroen

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik weet niet hoe het bij ET zit, maar ik merk dat mijn VU+ signaal ook anders binnen krijgt dan mijn Dreambox. Op mijn Dreambox is het signaal perfect en wordt alles gevonden bij de kabelscan. Doe ik dezelfde kabel (direct) in de VU+ blokken veel zenders en ontbreken er veel zenders bij de kabelscan.

 

Oplossing hiervoor bij mij was een kabeldemper. Iets gedempt kan de VU+ wel goed overweg met het signaal, misschien heeft de ET een zelfde soort euvel. Je kunt overigens ook gewoon een passieve splitter ertussen doen om te kijken hoe het werkt (zo heb ik het ook tijdelijk opgelost), maar demper kun je nog een beetje finetunen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Op het pli forum heb ik daar al een reply op gegeven, de maximale signaal sterkte is 38% meer kan niet maar ruim voldoende voor goede ontvangst. Na een kabelscan heb ik hier iets van 269 zenders maar een deel daarvan is data die ze gebruiken om allerlei merken ontvangers te kunnen updaten. Hoeveel zenders scant hij dan bij jouw als je voor HD lijst kiest?

Ik heb een scan gedaan met HD list aan en krijg 152 kanalen

 

jerpsx dank voor de tip zal eens proberen met een splitter er tussen

aangepast door jteeuw
Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...