Ga naar inhoud


provider gezocht zonder dichtgetimmerd modem


wiz

Aanbevolen berichten

  • Moderator

Wiz ik begrijp uit je verhaal dat je toch naar Telfort switcht? Ik gebruik XMS telefoon als vast nummer wat ik heb laten porteren van mijn KPN ISDN lijn. Ik kan niet aan de sip instellingen van XMS komen maar ik bel nu via voipbuster en inkomend via XMS.

Dat heb je niet goed begrepen. Xms gaat mij hoe dan ook naar telfort migreren, maar met wat geluk ben ik voor die tijd gemigreerd naar tweak. Goed om te horen dat je ondanks de "gratis" telefonie van telfort toch gewoon bij voipbuster kan. Nu maakt het mij niet uit of ik voor de telfort of na de telfort migratie over ga naar tweak.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 62
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

  • Moderator

Je stuks tekst over de DVB-C snap ik je niet helemaal. Je hebt SAT ontvangst dus dan zit je toch prima? Of bedoel je dat je zo eenvoudig eventueel voor je kinderen toch nog een extra tv aan zou kunnen sluiten?

 

 

Ik zou als er een dvb-c abonnement wat goed past en goed geprijst is best willen overwegen in plaats van canal digitaal, maar er is schijnbaar geen provider die daar in wil investeren. In plaats daarvan wordt het allemaal iptv. Dan was het sat tuner eruit, dvb-c/t tuner erin, en eventueel een smartcard en kijken maar. free to air via satelliet, dvb-c ipv canal digitaal. Dat gaat het dus niet worden, en om nou naast een settop box voor sat ontvangst er nog zo'n boxje bij te krijgen voor iptv, daar zit ik niet op te wachten.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

Ik zou als er een dvb-c abonnement wat goed past en goed geprijst is best willen overwegen in plaats van canal digitaal, maar er is schijnbaar geen provider die daar in wil investeren. In plaats daarvan wordt het allemaal iptv. Dan was het sat tuner eruit, dvb-c/t tuner erin, en eventueel een smartcard en kijken maar. free to air via satelliet, dvb-c ipv canal digitaal. Dat gaat het dus niet worden, en om nou naast een settop box voor sat ontvangst er nog zo'n boxje bij te krijgen voor iptv, daar zit ik niet op te wachten.

Hoi Wiz,

 

 Hartelijk dank voor je reactie. Zeker mbt DVB-C en de glas ISP,s ben ik het helemaal met je eens dat ik het niet goed vindt dat ze daar niet in investeren. Vodafone had het eerst nog erop maar die schakelt het ook uit. Dat is in mijn opinie ook een van de redenen dat glasvezel vaak in Ziggo gebied heel moeizaam die 30% haalt. Men wil niet inzien dat je met DVB-C( bij Ziggo en als het FTC is) wel keuze hebt mbt eigen hardware en dat mensen in hardware en kabels geïnvesteerd hebben. Ze willen je gewoon naar hun IPTV hebben met alle nadelen van dien. Tsja en ik neem aan dat je bij UPC echt niet die 18 Euro wederom wil gaan dokken voor NED123HD en de rest in SD kwaliteit. Bij Ziggo krijg je wel het volledige aanbod mbt je basis tv aanbod. Is wel versleutelt maar je hebt wel eigen hardware keuze. Hoe dan ook dat kost je dan wel weer 18 Euro extra dat wil je niet voor jou was het dan veel fijner dat je meteen via je glas ISP het DVB-C produkt af kon nemen.

Alhoewel..ook dan moet je toch internet en tv gaan betalen want zonder het IPTV abo ook geen DVB-C lijkt mij? Dan ga je er met internet only dus ook niet komen als ik het goed heb.

 

Tijdje terug kon je trouwens met UPC helemaal geen kant op omdat men extra geld vroeg om digi te kunnen kijken. Nu heeft men een gedeelte van de zenders FTC gemaakt. Maarja dan zal je er _helaas zit je in UPC gebied_ genoegen mee moeten nemen dat je RTL en SBS groep in SD moet gaan kijken. Zou ik nooit willen. Ziggo gebied is weer anders zoals ik al zei maarja die concurreren niet met elkaar.

Als men via glas DVB-C aanbiedt is het wederom hetzelfde verhaal als UPC..RTL en SBS groep in SD. Triest ook dat willen die ISP,s nog steeds niet begrijpen maar wederom wil men je gewoon naar IPTV hebben anders had je dat kastje fijn in de kelder kunnen zetten ha ha.

Caiway die biedt wel het volledige basispakket in DVB-C aan( 29HD zenders). Maarja Caiway die is weer niet op reggefiber actief..pffff.. zit op het CIF netwerk.

IPTV zou het voor mij nooit worden. Maar goed voor jou dus ook niet.

 

 

Wat zijn dan je bezwaren mbt Canaal digitaal?

aangepast door VuDuogebruiker
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

dat is een iets andere vraag dan waarvoor dit topic geopend werd.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is een iets andere vraag dan waarvoor dit topic geopend werd.

Hoi Wiz,

 

 Dat klopt. Wat ik nog wil zeggen is dat men vaak kritiek op CD uit maar of je bij een Ziggo beter uit bent waag ik toch te betwijfelen. Bij UPC al helemaal niet..

Enfin het heeft niets met dit topic te maken heb je gelijk in laten we het hier dan maar op houden.

Hartelijk dank voor je reactie.

 

 

Mvg,

 

Een zeer tevreden VuDuogebruiker

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

even een update, vandaag een doos met hardware ontvangen van Tweak. Een genexis gigabit modem inclusief grondplaat, en een zyxel router en wat kabels. Nu even afwachten op de afspraak dat het aangesloten wordt.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

wiz, ik ben zeer benieuwd naar het verdere verloop van de transfer naar Tweak.

 

Verder heb ik met veel interesse jullie thread gelezen. Hieronder een stukje antwoord op de vraag over het plaatsen van andermans apparatuur in centrales van Reggefiber, het gebruik van glasvezels en wat ander commentaar.

 

Ik ben in de gemeente Leusden in 2010  intensief betrokken geweest om vanuit een bewonersinitiatief met voorrang glasvezel aangelegd te krijgen door Reggefiber. Naast dat glas een hoge kwaliteit en snelheid biedt, was het voor mij o.a. de kans om de KPN de deur uit te krijgen (waarvoor diverse redenen maar dat hoort hier niet thuis). Dat liep anders. KPN kreeg er lucht van dat Reggefiber serieus Nederland ging verglazen en kocht de handel op toen Regefiber de boel redelijk opgetuigd had. Maar niet na eerst heel ingewikkeld te doen (wat ze overigens nog steeds doen).

 

Evenwel heb ik een klein beetje in de keuken kunnen kijken bij de aanleg. Aanvankelijk had KPN geen interesse (althans zo deed men) toen in delen van Amersfoort als eerste glas werd aangelegd. Voor bewoners die voor glas kozen was uitsluitend XMS als provider beschikbaar. Helemaal niets mis mee, als dochter van Reggefiber had XMS alle belang bij een goede service en het bieden van veel mogelijkheden èn een open internet met de mogelijkheid gewoon je eigen router eraan te hangen. (Wat was dat een verademing toen we werden aangesloten. Je kon gewoon bellen naar XMS, er werd (bijna direct) opgenomen en je kreeg ook nog eens mensen aan de telefoon die gewoon wisten waar ze het over hadden.)

Overigens is in de telecomwet geregeld dat providers elkaar toegang en ruimte moeten bieden in centrales, masten en andere facilitaire middelen.

 

Om een lang verhaal kort te maken: KPN deed in Leusden mee op het open glasvezelnetwerk van Reggefiber. Daarvoor plaatste KPN inderdaad eigen apparatuur in de wijkcentrales. Dat moest ook wel want KPN bood geen analoog tv-signaal (waarvan je zelf DVB-c kan maken want dat is natuurlijk eigen concurrentie en ook nog eens digitenne ondermijnend) en Reggefiber via XMS wel. Ik kijk dus IPTV via een Amino-STB en elders in huis via een Elgato-dingetje op een Mac mini die de voor mij belangrijke tv-stations keurig over m'n LAN (draadloos) op alle gewenste devices aanlevert.

Het analoge signaal levert Reggefiber over een aparte glasvezel digitaal aan en maakt in huis analoog met als gevolg een zeer goed analoog signaal. Analoog lijkt misschien niet zo interessant maar vergeet niet dat er nog heel veel mensen oude apparatuur hebben staan die ze niet zomaar weg willen gooien of zoals ik dvb-c willen. Bij ons dus mensen die via KPN glasvezel hebben (met 1 glasvezel aangesloten op de wijkcentrale) en anderen die via Reggefiber een aansluiting hebben (met 2 glasvezeldraadjes).

 

Om aan te geven hoe (kinderachtig) KPN werkt en denkt: in één geval wilde KPN een woonwijk (met 150 'nieuwe' KPN-abonnees van de in totaal 950 aansluitingen in de hele wijk) eerder kunnen aansluiten dan Reggefiber maar Reggefiber was nog bezig met aanleggen van de backbone naar die wijkcentrale. KPN besloot zelf een backbone naar die wijkcentrale aan te leggen zodat ze 2 maanden eerder de abonnees konden aansluiten (via dus dezelfde wijkcentrale maar op hun eigen backbone).

 

Ik heb nu dus 100/100 (in de praktijk meestal meer) internet, telefoon (wat ik overigens niet gebruik), een standaard interactief digitaal tv-pakket en analoge-tv via XMS.

 

Nu KPN voor 51% eigenaar is van Reggefiber heeft KPN de glasmarkt wederom volledig in handen. KPN zal er alles aan doen om tv zo lang mogelijk als iptv in de markt te houden. Technisch is het natuurlijk helemaal niet nodig en gelukkig gaan we als consumenten uiteindelijk via internet toch de keuze krijgen anders te kijken.

 

Maar alleen open (dat op de eerste plaats) en snel internet met gelijkwaardig up/down, zoals ik dat graag zou willen, dat zit er helaas niet in. Andere providers (over koper) bieden dit ook al niet. Voorlopig is Reggefiber ondanks de overname door KPN nog het meest 'open'. Maar voor hoe lang ...?

Telfort is de provider waarin KPN alles stopt dat niet in KPN past, m.u.v. XS4all tot nu toe.

Een aansluiting op Tweak zal dus ongetwijfeld via Telfort/Reggefiber lopen. Toch is het voor mij interessant; het lijkt er sterk op dat Tweak (ook over ingehuurde lijnen) de boel open houdt. Dat is erg interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Freeinternet,

 

 Ook jouw verhaal met veel interesse gelezen. Al vindt ik het gedrag toch wel veel verder gaan dan er de benaming kinderachtig hiervoor gebruiken.

Daarom ben ik zelf ook zeer sceptisch over de glasvezel ook al omdat ik gezien heb wat ze er hier voor een potje van hebben gemaakt. In sommige wijken wordt nu gelegd en een straat verderop weer niet. Vodafone die opeens de prijzen zomaar verhoogd en een tele2 die opeens zich terugtrekt nadat enkele andere ISP,s dit ook al gedaan hadden.

Het streefpercentage is keer op keer niet gehaald maar dat men nu eens hand in eigen boezem gaat steken? Geloof ik helemaal niets van. Als KPN nog meer aan de touwtjes gaat trekken zie ik de ramp alleen nog groter worden,.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

geinig om te lezen dat ik dus niet de enige ben die waarde hecht aan eigen apparatuur. Nog 1 week te gaan, en dan moet ik op tweak over zijn. Men wilde al eerder mijn genexis modem vervangen door het gigabit exemplaar wat hier al 2 weken ligt te wachten, maar men kon me niet garanderen dat ik dan nog internet via xms had. Dus de monteur komt nu op de dag dat ik over wordt gezet zodat ik dan maximaal 1 dag zonder zit.

 

Er zijn twee dingen die ik me afvraag, of mijn xms het doet met een gigabit genexis, en hoe lang ik uiteindelijk zonder internet zit. Volgende week maandag heb ik in ieder geval verlof dus qua werk kan ik wel offline zijn, hoewel ik natuurlijk mobiel internet als backup heb hier zit ik niet helemaal zonder. Met wat geluk is het overzetten gebeurd voordat het modem is aangesloten (Ik mocht hem onder geen beding zelf aansluiten).

 

Ik zal in ieder geval een update doen.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hier dan de update.

 

Vanochtend was het zover. Rond 9 uur stond er een monteur aan de deur die het genexis modem heeft vervangen. Nadat het modem was aangesloten had ik geen internet meer via XMS. Omdat ik niet zeker was dat mijn instellingen met mijn eigen router zouden werken heb ik de zyxel uit de doos gehaald en aangesloten en mijn tablet via wifi met de zyxel verbonden. Rond een uurtje of 11 ging de status van het internet op de zyxel van disconnected naar connected en was de migratie voltooid.

 

Daarna moest ik even zoeken hoe ik een dhcp release kon uitvoeren op de zyxel, en nadat ik dat had gevonden kon ik een renew op mijn asus doen en had ik internet. De zyxel heb ik weer netjes ingepakt en in de meterkast gelegd voor noodgevallen. Qua wireless range komt deze router echt te kort in vergelijk tot mijn asus.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Die asus hing er na een half uurtje al aan, ik had niet zo heel veel trek om al de instellingen in de zyxel te veranderen. Op die zyxel zit jammer genoeg geen 5g, en het bereik is "wat" minder dan van mijn asus.

VU+ Duo2  met VTi  13 VU+ Uno met VTi  9.0.2

geen Canal Digitaal meer en geen Sparql iptv meer
Triax 78, astra 1,2,3, HB

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...