Ga naar inhoud


kaart op zwart ondanks geldige expire dates


martjeB

Aanbevolen berichten


  • Moderator

FTV is Free to View, dat betekent dat de zender met een geldige kaart zonder abonnement te zien is.

FTA is Free to Air, hetgeen betekent dat die zender zonder kaart en dus ook zonder abonnement te zien is.

 

FTV is dus gelimiteerd tot een bepaalde doelgroep,bijvoorbeeld inwoners van een land die de nationale tv uitzendingen willen en mogen zien. Voor buitenlanders zijn die uitzendingen dan niet te zien.

In Nederland heeft de politiek besloten te bezuinigen op het budget van de publieke omroepen hetgeen die omroepen heeft doen besluiten de FTA verspreiding uitsluitend via Digitenne te laten plaatsvinden.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dus,

Die Kaart is voorwaarde bij dergelijke FTV.

De voorwaarden wijzigen echter.

En die Kaart kost X,00 euro bij de eenmalig aanschaf. (mag je hopen dat er niets wijzigt aan de voorwaarden)

En dan moet je TOCH een HD abo nemen omdat SD FTV wegvalt...

 

Voor de FTV kijkers is ook het HD light pakket weer beschikbaar voor €9,95 per maand , tot 6 maanden gratis:

leg uit

aangepast door Tonskidutch

Westway

Sky

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voor de FTV kijkers is ook het HD light pakket weer beschikbaar voor €9,95 per maand , tot 6 maanden gratis:

 

http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/

 

 

Gister de klantenservice (09009325) gebeld om te kijken of er nog interessante aanbiedingen zijn voor FTV'ers. Daar komt men alleen met BasisHD voor 12,95 euro. En 'gratis' apparatuur omdat ik echt HD moet hebben om te kunnen kijken.

 

De poging om alsnog de 50%-korting te krijgen, zie mijn eerdere draad 'gebeld door canaldigitaal',vooralsnog gestrand.

aangepast door wernert

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aanvulling: CanalDigitaal heeft het verstoppen van de inhoud (zenders) van een pakket tot kunst verheven. Probeer maar eens de inhoud van Basis (SD) te vinden...

 

Waar staat de inhoud van dat HDlight (HD Actie) pakket?

___________________________

 T90

2 x Slingbox solo

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet bij de NPO klagen, niet bij cd. Typisch Nederlands weer, klagen maar nergens voor willen betalen.

 

Hoezo nergens voor betalen. Op ONZE KOSTEN als belastingbetalers worden al die mooie publieke omroepprogramma's gemaakt waarmee CanalDigitaal zijn handeltje drijft. Ik weet absoluut zeker dat als ze voor de keuze stonden om Ned 1-2-3 gratis door te geven of helemaal niet ook niet in een betaald pakket dat die zenders vandaag nog weer open gingen!

 

Het is de anti-bevolking en pro-business houding van ons kabinet dat dit veroorzaakt. Zelfs de belangen van een Frans bedrijf zijn belangrijker dan die van het gewone Nederlandse volk.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je zegt het goed: de programma's worden (mede) dankzij het belastinggeld gemaakt, niet doorgegeven.

 

Vrijwel iedereen in Nederland betaalt al tientallen jaren zelf voor de doorgifte van die programma's middels een kabelabonnement.

aangepast door jako87
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Hoezo nergens voor betalen. Op ONZE KOSTEN als belastingbetalers worden al die mooie publieke omroepprogramma's gemaakt waarmee CanalDigitaal zijn handeltje drijft.

Niemand verplicht je signaal af te nemen van Canal Digitaal.

Je kan de programma's gewoon afnemen van Digitenne.

 

Vanaf 1 augustus koopt Canaldigitaal het doorgifte signaal van de NPO, en probeert die kosten terug te verdienen middels abonnementen.

Je bent vrij in je keuze.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je (net als ik) wilt blijven kijken naar de Nederlandse publieke zenders via CanalDigitaal is de goedkoopste optie het HD Actie-Pakket. Zelf heb ik gekozen voor een periode van 24 maanden vanaf 1 augustus 2014 (9,95 per maand waarvan de eerste zes maanden gratis.)

 

Je krijgt dan de 10 belangrijkste Nederlandse zenders in HD en daarnaast nog een paar bonuszenders als Een HD en Eurosport HD. Uiteraard heb je wel een HD ontvanger nodig + ontvangst van de Astra 3 satelliet. Mocht je nog een Seca 2 kaartje hebben, krijg je gratis een nieuw Seca 3 kaartje opgestuurd.

 

Als je met CanalDigitaal belt moet je zelf actief naar dit pakket vragen, ze gaan dit jou niet spontaan aanbieden.

Let er ook op dat ze jou geen (niet in de aanbieding vermelde) activeringskosten in rekening brengen, De medewerker klantenservice moet dit handmatig aanpassen in het systeem, want anders worden deze kosten bij jou in rekening gebracht. Ik heb hier meerdere malen in het gesprek naar moeten vragen voordat de medewerkster dit voor me wilde doen.

 

http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ceesv

Het is wat simpel om te stellen dan maar Digitenne te gaan gebruiken.

Digitenne is niet landelijk dekkend dus niet overal zomaar even te ontvangen.

Juist in de randstad waar men overal over de kabel kan beschikken is de dekking 100% maar in landelijke gebieden niet overal.

Daarbij komt dat het ten dode is opgeschreven waardoor een investering daar in weggegooid geld is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een kleine aanvulling op het bericht van Noordzee. Het HD Actie-Pakket.is volgens mij alleen beschikbaar voor mensen die tot 1 augustus met een gratis smartcard naar de NPO-zenders konden kijken.

 

Onderstaande informatie komt van http://www.Bron: Totaal TV/nieuws/16446/hd-actiepakket-canaldigitaal-voor-npo-kijkers.html

 

Schotelbezitters die naast de vele ongecodeerde zenders alleen gratis naar de drie landelijke publieke tv-kanalen kijken, kunnen overstappen naar een HD-actiepakket van CanalDigitaal.

CanalDigitaalheeft op haar internetsite een speciale pagina geopend waar satellietkijkers die op dit moment zonder abonnement naar de NPO-zenders Nederland 1, Nederland 2 en Nederland 3 kijken meer informatie krijgen over het bekijken van deze tv-zenders vanaf 1 augustus. Dan loopt namelijk de huidige distributieovereenkomst tussen CanalDigitaal-eigenaar M7 Group en de NPO af. In de huidige distributieovereenkomst betaalt de NPO voor de satellietdoorgifte van de drie landelijke tv-zenders in SD- en HD-kwaliteit.

KPN Box 12 glasvezel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 maanden later...

Vandaag is ook mijn 2e card (Mediaguard 3) uit de lucht gehaald. Ik wil best iets davoor betalen. Ik zal kijken wat de beste optie is. In het begin heb ik ook een basisabonnement gehad, maar dat werd ieder jaar met tien Euro verhoogd. Ik kijk toch alleen naar NL1 of NL2. Omdat wij hier (D) zoveel zender gratis op de astra satelliet hebben, kijk ik ook hier niet naar com. zender.

b.t.w. wat zijn FTV kijkers (is het Free TV ?)         

Het gedoe met CD is opgelost. Ben op DVB-T overgestapt. Prima ontvangst van NPO1,2,3 een rtv-oost + div. radiokanalen hier in DL.

 

W47

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het gedoe met CD is opgelost. Ben op DVB-T overgestapt. Prima ontvangst van NPO1,2,3 een rtv-oost + div. radiokanalen hier in DL.

 

W47

En zou je ook nog voor €9,95 per maand kunnen uitbreiden met Digitenne.

http://www.edpnet.nl/nl_nl/thuis/digitale-televisie/digitv

Met geen extra abonnementskosten voor een tweede kaart.

Kom daar nog maar eens om bij KPN.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2)

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 8.3
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Eerlijk is eerlijk: Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald! Met het schaamrood op de kaken, beken ik dat ik sinds kort toch maar voor het (veel) betere beeld van CD heb gekozen. Ik was eerder vooral verbolgen om het feit dat CD het FTV-signaal een paar dagen vóór 01 augustus beëindigde. Sorry, die paar dagen zijn nu niet meer belangrijk natuurlijk en mijn eerdere reactie hier was niet gepast. Het actiepakket dat ik sinds kort heb, voldoet prima. Snelle, makkelijke bestelling en levering, Ik heb nu weer de HD-beelden waaraan ik gewend was, aangevuld met een flink stel andere zenders waaronder nu ook de drie Vlaamse publieken. Bovendien niet duur: 6 maanden gratis en dan bijna tien euro per maand. Enige 'minpunt' is dat Fox (soms voetbal!) niet in het pakket zit en dat de SD-zenders er ook niet onder vallen. Maar ja, je kunt voor die prijs niet alles hebben.

Amiko SHD 8900, CD Basis-pakket, Astra 1, 2, 3 en HotBird.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...