Ga naar inhoud


Vu+Solo 2 start niet meeer op.


papaver

Aanbevolen berichten

Met het installeren van enkele nieuwe zenders via Dreambox edit blijft mijn ontvanger bij opnieuw opstarten hangen op "LOADING DEFAULTS".

Links onderin TV-scherm zie ik "not detected softcam" Iets dat mij niet eerder is opgevallen.

 

Kan iemand mij helpen door mij instructie te geven zodat ik mijn VU+Solo2 weer kan opstarten?

 

Met hartelijke dank,

 

Fred

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je meldt nu eigenlijk 2 problemen, probleem met zenderlijst en een niet gedetecteerde softcam.

 

V.w.b. het eerste probleem zou ik zeggen, zet je oude zenderlijst terug of gebruik FastScan om een correcte zenderlijst in te lezen.

Blijft de SOLO2 overigens op  "LOADING DEFAULTS" volledig hangen?

Wat gebeurt er als je op de OK toets drukt of op de toets waarmee je normaliter de zenderlijst oproept?

Kun je dan een Bouquet kiezen en een FTA zender kiezen?

 

Als er geen softcam gevonden wordt kan die dus ook niet opstarten en kun je dus ook niet naar gecodeerde zenders kijken.

Ik weet niet welke Image jij gebruikt maar controleer even of er een softcam (b.v. CCCAM) geïnstalleerd is en start die zo nodig handmatig op.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

papaver,

Afhankelijk van hoe je de box inricht en met welke settings je ze voedt kan het zijn dat de zender die gebruikt wordt na het opstarten niet meer aanwezig is in de lijst.

Je kunt dus je eigen start zender instellen en je kunt ook dit automatisme uitschakelen waarmee de receiver altijd op de laatst gekozen zender / kanaal opstart.

Een en ander is afhankelijk van welk image bij u draait op de box... (er altijd bij vermelden a.u.b.)

 

Indien de softcam niet gevonden is, is die niet ingeschakeld... dat komt voor bij mensen die de stroomknop gebruiken om de receiver uit te zetten in plaats van via het menu officieel afsluiten...

 

ciao ciao

aangepast door Tonskidutch

Quadrophenia

The Who

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...