Ga naar inhoud


Canal Digitaal zegt gehele abonnement op van lastige klant


bright

Aanbevolen berichten

Ik lees overigens nog nergens dat alle 3 kaarten van TS door CD zijn opgezegd.

Daarvoor moeten er 3 (drie) brieven binnenkomen waarin in elke brief één van de geabonneerde Smartkaart nummers vermeld staat.

Op elke brief moet dan ook staan dat het gehele abonnement is verwijderd.

Als je zo's bevestigingsbrief voor één kaart voor het eerst ontvangt sta je raar te kijken dat daarbij is vermeld dat het gehele abonnement geheel is opgezegd.

Deze melding heeft echter alleen betrekking op die ene opgezegde (2e) kaart en zegt nog helemaal niets over de status van de overige kaarten.

 

Nu heeft TS schijnbaar opzeggingen ontvangen van 2 Smartkaarten maar niet van de derde.

 

Misschien dat TS dit nog even wil toelichten.

Er staat toch duidelijk dat er 3 brieven zijn ontvangen. Maar voor alle duidelijkheid : ja CD heeft het totale abonnement opgezegd per smartcard..

En als ze in de brieven hadden gezet dat ZIJ in verband met een in hun ogen onoplosbaar verschil van mening of iets dergelijks tot beëindiging van het abonnement waren over gegaan zou ik zeggen dat het een vreemde handelswijze is om van je klanten af te komen. Maar het feit dat ze daar niet eens voor uit komen en zwart op wit stellen dat IK verzocht heb tot beëindigen geeft me echt te denken.

Overigens hebben ze niks waarmee ze kunnen  aantonen dat ik erom verzocht heb, geen opzeggingsbrief of telefoongesprek of mail.

 

Wat mij bevreemd is dat er nogal nonchalant met de rechten van de consument wordt omgegaan.

Een organisatie die willens en wetens de wed van Dam overtreed verdiend aandacht, en daar wordt hier door TS  aandacht voor gevraagd.

Niets meer en niets minder.

 

Klagen kan bij Klachtenkompas.nl

Mogelijk leid dit tot een oplossing waar alle gebruikers van CanalDigitaal die op willen zeggen of anderszins mee geholpen worden.

 

 

Dit is precies waar het mij om gaat. Ik vind het vreemd dat een bedrijf het de klanten gemakkelijk maakt om meer te betalen maar als de klant minder wil betalen worden er drempels opgeworpen.

Bovendien , en dat lees ik vaak genoeg in de klachten , raakt die brief zoek of komt niet aan en is dat telefoongesprek er volgens CD nooit geweest.

Met een mailservice waarbij gelijk een bevestiging volgt dat het is ontvangen , zoals je nu ook direct krijgt als je een mail naar CD stuurt , heb je daar geen problemen meer mee.

Bovendien is het één en ander al per wet geregeld dus ik snap de laconieke reacties dan ook niet zo goed. Zoals ik al in mijn 1e bericht heb gemeld wist ik niet van het bestaan van de wet van Dam af toen ik hieraan begon maar vond het gewoon gevoelsmatig onterecht.  En blijkbaar zijn er in het verleden ook mensen geweest die zich hier druk om maakten en vandaar dat de wet er is gekomen neem ik aan.

En de meningen dat ik moeilijk doe en dat er toch niets tegen te doen is omdat het CD is en dat ze dat nu eenmaal niet willen enzovoort  , dat is de juiste mentaliteit ?

Als ik op de site van CD inlog en via mijn pagina een mail stuur naar CD met het verzoek om de extra kaart te schrappen hebben ze dit direct met mijn gegevens binnen. Wie doet nu moeilijk ?

En degene hierboven die stelt :" Dat gaat heel eenvoudig met een telefoontje of een brief, het forum staat vol met berichten dat die weg probleemloos werkt.."    Er zijn zat voorbeelden waarbij het wel mis gaat .  

 

Principekwestie, dat mag ik wel :)

Ik heb zelf het antwoordnummer gebruikt, want ik wist wel dat het anders niet goed zou komen.

 

Volgens mij moet je op kunnen zeggen zoals je destijds aangemeld bent.

Dat je nu per internet kan uitbreiden staat daar los van.

 

Lekker knullig ook van CD om een volledig telefoonnummer op internet te plaatsen.

Laatste 3 cijfers xx190 of zo was voldoende geweest.

Maar heb je nou zelf je volledige adresgegevens op dat klachtenforum geplaatst?

 

Dat alles opgezegd wordt, heb ik een keer gehad toen ik alleen film1 wilde stoppen.

Dan kon dan wel via de webmail opgelost worden.

 

Nee ik heb niet mijn volledige adresgegevens geplaatst

Maar inmiddels heb ik  bij een andere provider een abonnement afgesloten en als deze provider zijn woord houd heb ik dat op 18 september in huis , dus nog een week voordat het abo met CD afloopt.

En bij deze provider kan ik wel alle zaken gewoon via internet regelen. Wil ik een maandje een extra dienst hoef ik het alleen maar aan te zetten en wil ik dat de volgende maand niet dat zet ik het weer uit.

Kijk en dat is in elk klantvriendelijk. En of de beeldkwaliteit net zo goed is als bij CD of dat de decoder net zo slecht werkt en de EPG het steeds laat afweten dat zullen we wel zien.

Ik was waarschijnlijk gewoon nog een poosje klant gebleven bij CD , weliswaar met 1 smartcard minder , als ze gewoon ook een beetje klantvriendelijkheid zouden hebben getoond.  

 

Ik wens de  fans van CD hier succes en veel plezier en voor al de anderen zeg ik sterkte !

Link naar reactie
Delen op andere sites


Van verloren brieven en verloren telefoontje's,kan ik mee spreken,en dit van diverse aanbieders,is het nu tv,telefoon of gsm.

Het merkwaardigste is,dat het dan meestal opgeraakt wordt via prive berichten op hun facebook pagina.

Maar waarom (ik weet niet hoe het zit in Nederland),dat als er twijfels bestaan aan mails,kan je toch gewoon een brief ondertekenen met je eid paspoort of een mail opstellen,ondertekend met je eid.Dan kan de firma niet twijfelen of discussiëren,kom het wel van de abonnee zelf.

Maar ja,blijkbaar moet er nog veel water lopen naar de zee,vooraleer ieder bedrijf dit integreert in hun bedrijf.

En in belgie,zou een mail en zelfs een sms'je dezelfde waarde hebben dan een brief.

Maar helaas ken ik de wetgeving daaromtrent niet in Nederland.

Maar als je inlogt in je abonnee zone,dan moeten ze toch al redelijk zeker zijn,dat het de abonee zelf is,maar helaas hier ook in belgie,kan je van diverse bedrijven je abonnement opkrikken,maar kost het alle moeite een lager abonnement te kiezen via de klanten login.Alhoewel ik één bedrijf ken,waar je optie's kan uitzetten,maar betrouwbaar is het niet,en een andere aanbieder,kan je,je abonnement verlagen.

Maar het ware beter,dat de bedrijven,meegaan met de tijd,en toch minimaal kijken naar de wil van de klant. Voor een bedrijf is het minder interessant,een lager abonnement te verkopen,maar daarom het moeilijk maken,maakt volgens mij geen zin,erger nog,je creëert bij klanten soms het tegenovergestelde.

Dus,het is niet enkel CD,die moeilijk doet,maar dus hier in belgie heel wat bedrijven.

En bij bepaalde zaken,kan je gebruik ervan snel variëren,waar het gemakkelijk moet gaan volgens mij dit aan te passen,zonder 10tallen brieven te schrijven en te mailen,maar gewoon in de klantenzone.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Van verloren brieven en verloren telefoontje's,kan ik mee spreken,en dit van diverse aanbieders,is het nu tv,telefoon of gsm.

Het merkwaardigste is,dat het dan meestal opgeraakt wordt via prive berichten op hun facebook pagina.

Maar waarom (ik weet niet hoe het zit in Nederland),dat als er twijfels bestaan aan mails,kan je toch gewoon een brief ondertekenen met je eid paspoort of een mail opstellen,ondertekend met je eid.Dan kan de firma niet twijfelen of discussiëren,kom het wel van de abonnee zelf.

Maar ja,blijkbaar moet er nog veel water lopen naar de zee,vooraleer ieder bedrijf dit integreert in hun bedrijf.

En in belgie,zou een mail en zelfs een sms'je dezelfde waarde hebben dan een brief.

Maar helaas ken ik de wetgeving daaromtrent niet in Nederland.

Maar als je inlogt in je abonnee zone,dan moeten ze toch al redelijk zeker zijn,dat het de abonee zelf is,maar helaas hier ook in belgie,kan je van diverse bedrijven je abonnement opkrikken,maar kost het alle moeite een lager abonnement te kiezen via de klanten login.Alhoewel ik één bedrijf ken,waar je optie's kan uitzetten,maar betrouwbaar is het niet,en een andere aanbieder,kan je,je abonnement verlagen.

Maar het ware beter,dat de bedrijven,meegaan met de tijd,en toch minimaal kijken naar de wil van de klant. Voor een bedrijf is het minder interessant,een lager abonnement te verkopen,maar daarom het moeilijk maken,maakt volgens mij geen zin,erger nog,je creëert bij klanten soms het tegenovergestelde.

Dus,het is niet enkel CD,die moeilijk doet,maar dus hier in belgie heel wat bedrijven.

En bij bepaalde zaken,kan je gebruik ervan snel variëren,waar het gemakkelijk moet gaan volgens mij dit aan te passen,zonder 10tallen brieven te schrijven en te mailen,maar gewoon in de klantenzone.

 

In Nederland is email ook rechtsgeldig zoals onder ander hier te lezen is . https://ictrecht.nl/contracten-en-algemene-voorwaarden/opzeggen-per-mail-is-legaal/

 

En in onderstaande staan nog eens de voorwaarden.

 

Email is ook schriftelijke communicatie, al bestaat er nog maar weinig jurisprudentie over. Verklaringen, opzeggingen o.i.d. zijn in ieder geval wel rechtsgeldig maar wel onderhevig aan een aantal voorwaarden.

Het Burgerlijk Wetboek regelt in artikel 227a van boek 6 dat een overeenkomst ook via een elektronisch document afgehandeld mag worden als er aan 4 eisen voldaan is.

- Raadpleegbaarheid door partijen

- Authenticiteit voldoende gewaarborgd

- Dateerbaarheid (datum moet af te leiden zijn in email)

- Identificeerbaarheid (beide partijen)

 

En ook hier in Nederland zullen wel meer bedrijven zijn die er een potje van maken en schijt hebben aan de klant. En dat is ook niet zo verwonderlijk als je met klanten te maken hebt die het normaal vinden of zich er niet druk om maken dat bedrijven zich niet aan de regels/wetten houden zoals uit enkele van de reacties hier blijkt.

 

Maar er zijn ook bedrijven die het keurig doen. Bij mijn telefoon provider kan ik gewoon per maand mijn belbundel en internetbundel aanpassen zowel naar boven als naar beneden. Bij mijn energiebedrijf kan ik mijn maandbedrag ook per maand aanpassen zowel omhoog als omlaag. En bij mijn nieuwe tv provider kan ik ook per maand bijvoorbeeld HBO of Fox sport aanzetten of uitzetten en zit ik er niet gelijk een jaar aan vast.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal goed begrijp kost het 1 euro plus lokaal tarief om telefonisch te regelen wat je wilt. Maar heb je naar goed oud-Hollandse traditie besloten om eens lekker dwars te gaan liggen door te vinden dat het anders moet. Maak voor de grap eens een optelsom van alle kosten die je hebt gemaakt om die ene euro plus lokale telefoonkosten uit te sparen en vul dan zelf het antwoord maar in op de vraag of dat echt een slimme zet is geweest.

 

"To cut one's nose to spite one's face" noemt men dat in het Engels.

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal goed begrijp kost het 1 euro plus lokaal tarief om telefonisch te regelen wat je wilt. Maar heb je naar goed oud-Hollandse traditie besloten om eens lekker dwars te gaan liggen door te vinden dat het anders moet. Maak voor de grap eens een optelsom van alle kosten die je hebt gemaakt om die ene euro plus lokale telefoonkosten uit te sparen en vul dan zelf het antwoord maar in op de vraag of dat echt een slimme zet is geweest.

 

"To cut one's nose to spite one's face" noemt men dat in het Engels.

Die optelsom is snel gemaakt , geen enkele euro heb ik uitgegeven. En misschien is het wel een hele slimme  zet geweest aangezien ik nu ben gaan kijken wat andere providers bieden. En zoals ik het nu bekijk is dat heel wat meer dan CD 

 

 

@Bright

Heb je je eigen link goed gelezen?

 

Op grond van de Wet Van Dam wordt per 1 december het wettelijk toegestaan om op te zeggen via hetzelfde kanaal als waarop de overeenkomst is aangegaan. 

Ik heb het goed gelezen , jij ook ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

 

En misschien is het wel een hele slimme  zet geweest aangezien ik nu ben gaan kijken wat andere providers bieden. En zoals ik het nu bekijk is dat heel wat meer dan CD 

Mooi. Iedereen blij.

 

Een provider die haar aanbod frequent verandert en principiële afnemers: altijd een vermakelijk schouwspel.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als ik je verhaal goed begrijp kost het 1 euro plus lokaal tarief om telefonisch te regelen wat je wilt. Maar heb je naar goed oud-Hollandse traditie besloten om eens lekker dwars te gaan liggen door te vinden dat het anders moet. Maak voor de grap eens een optelsom van alle kosten die je hebt gemaakt om die ene euro plus lokale telefoonkosten uit te sparen en vul dan zelf het antwoord maar in op de vraag of dat echt een slimme zet is geweest.

 

"To cut one's nose to spite one's face" noemt men dat in het Engels.

 

En in het Engels ook:  Penny wise, Pound foolish.

 

Willy

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dwarsliggen is prima. Dit heeft echter een hoog rijdende rechter gehalte: Ingredienten: a) het betreft een futiele kwestie, b ) geen enkel nut, c ) principiele verontwaardiging.

 

Twee buren die elkaar naar het leven staan vanwege de kleur van de dakgoot - dat soort werk.

 

Ik zou zeggen: ga lekker door en zet uzelf verder te kijk voor de rest van het forum. Voor de mede-forummers veel leuker dan een tv programma

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die optelsom is snel gemaakt , geen enkele euro heb ik uitgegeven. 

 

 

 

Ik zie in de eerst posting staan dat alle kosten gedeclareerd gaan worden bij Canaldigitaal?

Indien je geen enkele euro hebt uitgegeven, wat valt er dan te declareren?

 

 

 

""Ik heb dan ook in mijn reactie dit gemeld en dat ik de kosten voor het aanvragen van een nieuw nummer en de kosten van de tijd die ik daarin moet gaan steken om dit te veranderen en door te geven op CD zal verhalen"

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

En toch zouden meer mensen zo principieel moeten doen.

En dan mag het best tijd of geld kosten.

 

Juist CD maakt er een potje van door consequent te laat prijsverhogingen te melden en geen online opzeggen aan te bieden.

Google maar eens op CD en klachtenkompas.

TS is niet de enige met een klacht naar CD over de 2e kaart prijsverhoging en de beperkte opzeg mogelijkheden.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...