Ga naar inhoud


Canal Digitaal zegt gehele abonnement op van lastige klant


bright

Aanbevolen berichten

Omdat per 1 augustus CD de prijs van de extra smartcards abnormaal heeft verhoogt van € 1,50 naar € 4,00 . Ik kreeg dit begin juli per mail gemeld door CD. Er stond dat als ik  i.v.m. de prijsverhoging de extra kaart(en) wilde opzeggen ik dat binnen 4 week moest doen. 

Ik heb 2 extra kaarten en daarvan gebruik ik er maar 1. Ik heb de andere aangehouden omdat dit maar 1,50 per maand was en ik wel eens gedonder heb gehad met CD betreffende een defecte kaart. Dat duurde dan een week voor ik een nieuwe had. Dus deze had ik dan achter de hand. Maar voor € 4,00 vond ik dat te duur worden en wilde deze dus opzeggen.

 

Ik naar de site van CD en inloggen en zoeken naar de mogelijkheid om 1 kaart op te zeggen. Ik kon wel vinden hoe ik gemakkelijk een duurder pakket kon nemen , een paar klikken en het was klaar. Maar hoe ik mijn overbodige kaart kon opzeggen niet. Ik heb dus , ingelogd zijnde , via de mail van klantenservice gemeld dat ik vanwege de prijsverhoging smartcard met nummer xxxxxxxxxx wilde opzeggen en dat ik geen andere mogelijkheid via de site kon vinden om dit te regelen en dat ik daarom deze mail stuurde en aannam dat het zo geregeld kon worden.

Ik kreeg na een paar dagen een mail van CD dat het niet op deze manier kon en dat ik dit schriftelijk of telefonisch moest doen. Aangezien ik het hier niet mee eens ben heb ik terug gemaild dat ik van mening ben dat ze een opzegging via de mail moesten accepteren. Nogmaals kreeg ik een mail terug dat dit toch echt niet kon.

Daarop de klacht via klachtenkompas van de consumentenbond aangekaart. In de eerste reactie die ik kreeg vermelde CD doodleuk mijn telefoonnummer voor iedereen te lezen . Er werd helemaal geen reactie gegeven op mijn klacht alleen dat ze me op dat nummer wilden bellen om over de klacht te praten.

Het telefoonnummer heb ik nu dus maar afgesloten en ben genoodzaakt een ander nummer te nemen met alle gevolgen daarvan.

Ik heb dan ook in mijn reactie dit gemeld en dat ik de kosten voor het aanvragen van een nieuw nummer en de kosten van de tijd die ik daarin moet gaan steken om dit te veranderen en door te geven op CD zal verhalen. Dit  heb ik ze tevens gemaild. Bovendien heb ik aangegeven dat ik wilde dat ze op mijn klachten gingen reageren op de site in plaats van te proberen het via een telefoontje af te wimpelen. 

 

Intussen had iemand me opmerkzaam gemaakt op "De wet van Dam". Hierin staat onder andere dat als het via de site mogelijk is om het abonnement te upgraden je ook moet kunnen downgraden op dezelfde manier. 

Bij CD is dit niet mogelijk. Je kunt wel een duurder pakket nemen of een extra kaart aanschaffen maar weer terug naar een goedkoper pakket of een kaart opzeggen dus niet.

 

Ik kreeg van CD volgende reactie :

 

"Opzeggingen worden telefonisch of schriftelijk in behandeling genomen. Zo kan er worden gecontroleerd of wij met de abonnee zelf in contact zijn en anders per brief voor onze administratie."

 

Dus als ik een duurder pakket aanvraag zal het hun een zorg zijn of ik wel de betreffende abonnee ben omdat ze dan extra kunnen incasseren?

Als ik een mail verstuur via hun site terwijl ik ingelogd ben weten ze ook dat ik de desbetreffende abonnee ben. Ook gewoon gelul dus. Ik heb al van diversen gehoord die gebeld hadden en dat later gewoon ontkent werd dat er gebeld was en hup weer een paar centen extra. Bovendien kost dit telefoonnummer € 1.00 per gesprek + de belkosten, Met de deskundigheid van CD personeel zit je zo een half uur aan de telefoon. En als je het schriftelijk doe moet je , om zeker te weten dat het aankomt , het aangetekend versturen..

 

Ik wil dus gewoon dat CD het mogelijk maakt dat , nadat je bent ingelogd , je het abonnement kunt veranderen zoals je wil.

Tevens melde CD in deze reactie het volgende :

 

"Om deze klacht met u op te lossen stellen wij voor om per email contact met u op te nemen, in verband met de openbaarheid op dit klachtenforum. Wij zullen dit adres niet met u verifiëren en gaan er van uit dat de gegevens in ons systeem kloppen."

 

In het openbaar willen ze het dus gewoon niet oplossen.

In het klachtenforum kun je op een aangedragen oplossing , en CD vind bovenstaande een oplossing" het voorstel accepteren of niet. Als je het accepteert kun je niet meer reageren. Dus ik heb het niet geaccepteerd en gemeld dat ik vind dat CD zich aan de wet moet houden en de mogelijkheid moet geven om digitaal deze zaken te regelen en totdat het geregeld is ook email moet accepteren.

 

Hierop kreeg ik de volgende reactie van CD :

 

"Wij vinden het zeer spijtig dat u geen contact per email wenst, zoals wij hebben aangeboden.
Daarin hadden wij het een en ander kunnen uiteenzetten aan u.
Helaas wilt u hier geen gebruik van maken.

Wij zien inmiddels dat uw abonnement is opgezegd per 25 september.
Wij hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet,
Webcare CanalDigitaal "

 

Ten eerste heb ik niet aangegeven dat ik geen contact wenste per mail. Ten tweede heb ik mijn abonnement helemaal niet opgezegd. Dus als dat gebeurd is dan heeft CD dat zelf gedaan.

Vandaag 3 x een brief in de bus.

Brief 1 : opzegging smartcard xxxxxxxxxxx  Hierbij hebben we Uw verzoek tot het opzeggen van het abonnement op Uw extra kaart verwerkt.

Brief 2 : opzegging smartcard xxxxxxxxxxx  Hierbij hebben we Uw verzoek tot het opzeggen van het abonnement op Uw extra kaart verwerkt.

Brief 3 : Wij hebben Uw verzoek om Uw huidige televisie abonnement op te zeggen verwerkt.

Uw abonnement zal op 25-9-2014 volledig worden beëindigd,

 

Dus nu kan ten eerste het wel zonder dat ik ook maar iets doe , telefonisch of schriftelijk.. Ze geven aan dat IK wil dat het abonnement wordt beëindigd. Ik vraag me af hoe ze dat willen bewijzen. Ik heb nergens gezegd dat ik van mijn hele abonnement af wil alleen van die ene kaart.

 

Deze actie lijkt op een kleine kinderen actie . Jij plaagt mij dan plaag ik jou. Heel erg kinderachtig.

Als je te lastig wordt dan zeggen ZIJ gewoon je hele abonnement op maar ze hebben nog niet eens het lef om te zeggen dat ZIJ gewoon geen grote mond van hun klanten dulden. En doe je dat wel dat mag je geen klant meer zij , lekker puh.

 

Ik ben me nu even aan het beraden wat te doen. Aan de ene kant wilde ik eigenlijk al van CD af en dit is natuurlijk wel een makkelijke gelegenheid. Ik was die ontvanger van ze al wat langer zat Constant EPG problemen en het constant opnieuw instaleren van de ontvanger.

Qua beeld ben ik altijd tevreden geweest , maar dat is ook geen CD verdienste . Ook ergerde ik me aan de prijsstijgingen . In dik een jaar van 14,95 naar nu met 2 extra kaarten naar 26,95.

 

Maar aan de andere kant steekt het me wel dat CD dit allemaal zo maar kan doen. Waarom hoeft CD zich niet aan de wet te houden?

Bovendien is het niet bepaald elegant om als een klant te lastig wordt het abonnement te beëindigen en dan te zeggen dat de klant het zelf heeft gevraagd.

 

 

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


je kunt het jezelf zo moeilijk of makkelijk maken als je zelf wilt.

een standaard opzegbrief staat in dit forum vermeld.

in je contract met CD staat ook vermeld hoe je kunt opzeggen, telefonisch of schriftelijk (opzegformulier)

met deze voorwaarden ben je ooit akkoord gegaan.

correct me if I am wrong.

aangepast door wanderer

Samsung 40D6510WS

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is nu de vraag?

 

CD heeft het beleid dat men een opzegging alleen schriftelijk of telefonisch kan regelen en schijnbaar ben jij met dat beleid niet eens dus wil jij dat CD dat beleid n.a.v. jouw mailbericht zou moeten wijzigen.

Vind je het gek dat men daar zo op reageert?

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Zonder op jouw specifieke verhaal in te gaan:

 

Je zal voor jezelf moeten uitmaken of je een oplossing wilt of een publieke vertoning.

Jij hebt een probleem met een leverancier, die wil het oplossen en zich met jou persoonlijk in verbinding stellen.

 

Dat wijs jij af, jij wilt een openbare vertoning, terwijl jij wel boos bent dat jou telefoon nummer openbaar wordt.

Tja, dan houdt het op.

 

Principes mogen wat kosten.

 

Tja en Canaldigitaal, dat is net zoiets als met die roze krokodil.

 

En ten aanzien van de wet Dam, recht hebben en recht krijgen, daar zit een wereld van verschil tussen.

Wanneer het dan gaat om een strijdwaarde van 1,50 of 4,50 per maand en je daarvoor een procedure gaat starten, zou ik ervoor kiezen om van dat geld lekker uit eten te gaan en het contract op te zeggen met een brief met een postzegel van 0,65 euro.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

., terwijl jij wel boos bent dat jou telefoon nummer openbaar wordt.

 

 

Dit is naar mijn mening niet eens zijn primaire probleem want in eerste instantie maakte hij zich druk over het feit dat hij niet per mail kon opzeggen.

Hiermee begon de ellende en koos hij de openbare vertoning.

Het al dan niet bewust openbaar maken van zijn telefoonnummer is dan eigenlijk bijzaak.

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Bovendien heb ik aangegeven dat ik wilde dat ze op mijn klachten gingen reageren op de site in plaats van te proberen het via een telefoontje af te wimpelen. 

In het openbaar willen ze het dus gewoon niet oplossen.

In het klachtenforum kun je op een aangedragen oplossing , en CD vind bovenstaande een oplossing" het voorstel accepteren of niet. Als je het accepteert kun je niet meer reageren. Dus ik heb het niet geaccepteerd en gemeld dat ik vind dat CD zich aan de wet moet houden en de mogelijkheid moet geven om digitaal deze zaken te regelen en totdat het geregeld is ook email moet accepteren.

 

Tja, ik lees eruit dat de discussie erover gaat dat TS stelt dat de Canaldigitaal administratie via een forum met hem over zijn abonnement moet onderhandelen.

 

De argumentatie kan ik even niet volgen.

 

Er lopen kennelijk 2 dingen door elkaar.

 

Wanneer ik het goed begrijp wil hij 1 extra kaart opzeggen.Dat gaat heel eenvoudig met een telefoontje of een brief, het forum staat vol met berichten dat die weg probleemloos werkt.

Canaldigitaal wil daarover met TS via de telefoon van gedachte wisselen, iets wat TS afwijst, dat zou volgens hem via een openbaar forum moeten lopen.

 

Verder wil hij per e-mail opzeggen, iets wat Canaldigitaal niet accepteert.

De wet is daar duidelijk in, maar het sop is de kool niet waard. Maar wanneer TS daarover een procedure wil voeren om zijn (en ons) gelijk te halen zal hij de wet aan zijn kant vinden,maat ik zou mijn tijd aan prettigere dingen besteden.

 

Doordat er geen communicatie mogelijk is, TS heeft namelijk aangegeven dat hij de telefonische contactpogingen van Canaldigitaal afwijst, hij wil alleen van gedachte wisselen over zijn contract via een openbaar forum, heeft Canaldigitaal kennelijk geconcludeerd dat TS geen prijs meer stelt op de diensten van Canaldigitaal en hem de opzeggingsbrieven gestuurd.

 

Het gebeurt wel vaker dat Canaldigitaal meer kaarten beëindigt als de bedoeling is, de berichten hierover zijn op het forum terug te vinden, fouten of vergissingen die volgens die berichten met een telefoontje weer recht gezet kunnen worden.

 

TS geeft aan dat hij boos is dat zijn gegevens (telefoon nummer) via een forum zijn gecommuniceerd, maar tegelijk kan hij niet bevatten dat als reactie daarop Canaldigitaal daarop deze zaak niet via een openbaar forum wil behandelen.

 

Corrigeer me wanneer ik het verkeerd zie.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Op grond van de Wet Van Dam wordt per 1 december het wettelijk toegestaan om op te zeggen via hetzelfde kanaal als waarop de overeenkomst is aangegaan. Als u dus per mail een contract kunt sluiten, moet u ook via dat kanaal kunnen opzeggen.

 

Tot zover mij bekend kan je geen contract via de mail afsluiten bij canaldigitaal....

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Of hier een misverstand is van kaarten en/of opzeg,weet ik niet,maar ik meen gelezen te hebben,dat CD een contract kan beëindigen in diverse gevallen,die staat op hun contractvoorwaarden,die je tekent,als je beeld wilt hebben.

Het is goed mogelijk,dat CD een van die reden heeft aangewend,om het contract met deze abonnee te beëindigen.

Ik heb ook nog problemen gehad met de inmiddels teloren gegaan filmnet,en omdat we blijkbaar langs beide zijden,geen aanvaardbare oplossing vonden,kreeg ik ook enkele dagen later een brief in de bus,en had ik dan een week de tijd om hun spul binnen te brengen.

En waarschijnlijk past CD hier hetzelfde toe.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees overigens nog nergens dat alle 3 kaarten van TS door CD zijn opgezegd.

Daarvoor moeten er 3 (drie) brieven binnenkomen waarin in elke brief één van de geabonneerde Smartkaart nummers vermeld staat.

Op elke brief moet dan ook staan dat het gehele abonnement is verwijderd.

Als je zo's bevestigingsbrief voor één kaart voor het eerst ontvangt sta je raar te kijken dat daarbij is vermeld dat het gehele abonnement geheel is opgezegd.

Deze melding heeft echter alleen betrekking op die ene opgezegde (2e) kaart en zegt nog helemaal niets over de status van de overige kaarten.

 

Nu heeft TS schijnbaar opzeggingen ontvangen van 2 Smartkaarten maar niet van de derde.

 

Misschien dat TS dit nog even wil toelichten.

aangepast door Jürgen

Mac Mini M2 2023 - iPad Air 2021 - Iphone XR - Apple TV 4 2021

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat mij bevreemd is dat er nogal nonchalant met de rechten van de consument wordt omgegaan.

Een organisatie die willens en wetens de wed van Dam overtreed verdiend aandacht, en daar wordt hier door TS  aandacht voor gevraagd.

Niets meer en niets minder.

 

Klagen kan bij Klachtenkompas.nl

Mogelijk leid dit tot een oplossing waar alle gebruikers van CanalDigitaal die op willen zeggen of anderszins mee geholpen worden.

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Principekwestie, dat mag ik wel :)

Ik heb zelf het antwoordnummer gebruikt, want ik wist wel dat het anders niet goed zou komen.

 

Volgens mij moet je op kunnen zeggen zoals je destijds aangemeld bent.

Dat je nu per internet kan uitbreiden staat daar los van.

 

Lekker knullig ook van CD om een volledig telefoonnummer op internet te plaatsen.

Laatste 3 cijfers xx190 of zo was voldoende geweest.

Maar heb je nou zelf je volledige adresgegevens op dat klachtenforum geplaatst?

 

Dat alles opgezegd wordt, heb ik een keer gehad toen ik alleen film1 wilde stoppen.

Dan kon dan wel via de webmail opgelost worden.

Gtz. Martje B

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...