Ga naar inhoud


ET4000 start niet meer op


Golfman

Aanbevolen berichten

Ik heb het volgende probleem met mijn ET4000.

Nadat de box de laatste tijd regelmatig een spontane reboot gaf (flashen nieuw pli image maakte helaas ook geen verschil) is het nu helemaal over met de pret.

De box start in zijn geheel niet meer op.

 

Zodra ik de spanning er op zet dan gaat alleen nog de groene LED bij de UTP poort branden, alle overige LED's aan de voorkant van de box blijven uit. Op het tv scherm is ook totaal niets te zien helaas, geen boot logo, boot schermen o.i.d.

Ook het "aanbieden" van een nieuw image op een USB stick maakt geen verschil helaas.

Ik heb de externe power supply vervangen maar helaas ook dat maakt geen verschil.

 

Voordat ik de box in de kliko laat verwijdenen, iemand nog suggesties wat het probleem kan zijn?

Na het nodige gegoogled te hebben lees ik "niet zo positieve zaken" over mogelijke problemen met het security board maar weet natuurlijk niet of dit het geval.

De box is 2 1/2 jaar oud schat ik zo in, zelf nieuw aangeschaft en tot nu toe redelijk probleemloos gewerkt.

Gezien de nieuw prijs van een nieuwe soortgelijke box wil ik niet al te veel geld besteden aan een mogelijke reparatie maar het vervangen van een paar condensatoren o.i.d. moet nog wel lukken ;)

 

Alle hulp is van harte welkom.

 

Groet,

 

Golfman

 

1* DM800HD, 1* DM600, 1* ET5000, 1* ET4500 (plus wat nog op zolder ligt als reserve)

Link naar reactie
Delen op andere sites


Dit is een bekend probleem bij de et4000 modellen ook de fabrikant weet hier van.

Waarschijnlijk is de chip kapot waar de software op gezet wordt.

Ik heb dit al bij een paar boxen meegemaakt en als je de fabrikant of tussenleverancier belt wordt het gewoon netjes opgelost en zetten ze er een nieuw moederbord in.

Kortom niets meer aan te doen en bel je tussenleverancier of rechtstreeks de fabrikant en je zult ondanks dat je garantie voorbij zo goed als zeker een nieuwe krijgen

<p>Visiosat Big Bi-sat 8 satellietenXtrend ET 7500 met Open Pli 4.0 slaapkamer met Dm 800HD met Open Pli ( slaapkamer )

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...