Ga naar inhoud


Toekomst Set Top Box pakket (STB)


tammoedens

Aanbevolen berichten

Als ik dit hier een beetje volg, lijkt het erop neer te komen, dat cd met de (nabije) toekomst enkel buitenlandse abonnee's zal houden in o.a. spanje turkije e.a.

Nu is dergelijk abonnement binnen het land misschien nog interessant voor de vrije hardware keuze, maar eens die zal beëindigd worden, dan vrees ik dat cd met de toekomst enkel nog buitenlandse klanten geeft.

Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom  pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • Reacties 30
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

  • Moderator

Wanneer ze voor die 200 zakelijke klanten een transponder op 19 in de lucht moeten houden zal ons abonnementsgeld significant omhoog moeten om dat te subsidiëren.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In mijn Set Top Box-pakket zitten de volgende TV-zenders

NL in SD

Ned1

Ned2

Ned3

RTL4

RTL5

SBS6

RTL7

NET5

En de volgende 2 HD zenders

RTL8 HD

Veronica/Disney/XD HD

 

Mijn oude zwarte seca2 smartcard heb ik vorig jaar omgeruild voor een seca3 smartcard. Dat kostte 15 euro. Mijn abonnement is toen weer met een jaar verlengd.

 

Als je deze 10 zenders in de HD variant neemt, en dan met de volgende zeven zenders erbij:

EenHD

Disney Channel

Discovery Showcase HD

Eurosport HD

Hustler HD

Canvas HD

Ketnet

 

Dan heb je het HD-Actie pakket, dat kost 9,95 per maand. 

Mijn voorspelling is dat het Settopbox-pakket ooit wordt omgezet/samengevoegd naar het HD-actie pakket.

http://www.canaldigitaal.nl/blijfkijken/hd-actie/

Geregistreerd lid Sat4All sinds : 6-6-2001 (oorspronkelijk 1-12-2000)
Ontvanger : VU+ DUO 4K  (Digitenne via DVB-T2 en FTA-zenders via DVB-S2X en streams) 
Schotel : Visiosat Bisat
Ontvangst van : Astra 1, Astra 2, Astra 3 en Hot Bird

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb zelf het stb pakket opgezegd. Heeft erg veel moeite gekost maar goed. Ik voor mij denk dat het stb pakket langzaam uitgekleed word. Veronica is niet meer te zien en denk volgend jaar net 5 als eerste niet meer te zien is.Na een maand of 4 komt dan de volgende zender die op zwart gaat. Ik hou het erop dat dit pakket een sterfhuis constructie  te gemoed gaat. Denk over 2 jaar dat dit pakket niet meer bestaat. 

 

Veronica is met een settop pakket wel te zien en RTL 8 ook. Beide bij uitzondering in HD op 23,5 Oost. Juist in dit licht zou ik verwachten dat CD wanneer ze met de uitzendingen in SD willen stoppen uiteindelijk iedereen die nog een stb pakket heeft zullen dwingen om naar 23,5 Oost te gaan en dan geleidelijk stapje voor stapje de abonnee prijs zullen verhogen.

 

PS: ik lees net de hierbovenstaande bijdrage, van een "actie pakket" weet ik niets en in de talrijke telefonische contacten die ik in de jaren met CD had werd steeds naar mijn abo verwezen als een "settopbox pakket".

 

Ook ik denk aan stoppen maar om iets andere redenen:

1. Ik merk toch dat de ontvangst van 23,5 via mijn T90 antenne toch storingsgevoeliger is dan ik had gehoopt. Flinke donkere wolken al dan niet met regen en onweer kunnen al gauw tot een signaaltekort leiden. Op enkele honderden meters afstand staan de Digitenne zenders voor onze regio dus altijd knalharde ontvangst ongeacht de weesomstandigheden

2. Digitenne moet van de rechter ook de drie Belgische netten alledrie doorgeven, Ketnet is daarbij vooral interessant voor onze kleinkinderen. CD vindt dat dat niet in een basispakket hoeft waardoor ik in een absurd veel hogere prijsklasse kom dan je maandelijks voor CD betaalt. Het klinkt gek om te zeggen dat je naar Digitenne gaat kijken als je over een heel satellietarsenaal beschikt maar ik vrees dat het er toch van zal gaan komen. Geen zin om CD onnodig rijk te maken.

aangepast door paulvr

speciale interesse: C-Band

Link naar reactie
Delen op andere sites

" Ik merk toch dat de ontvangst van 23,5 via mijn T90 antenne toch storingsgevoeliger is dan ik had gehoopt. Flinke donkere wolken al dan niet met regen en onweer kunnen al gauw tot een signaaltekort leiden".

 

Dan staat alles toch niet goed afgesteld, in NL moet je zeker 99% van de tijd wel beeld hebben.

 

Ik woon in Turkije en heb prima beeld. Door de goede afstelling van schotel en LNB, dat doe ik zelf, ook géén last van interferentie 

van de Badr satelliet op 26 graden oost.

 

Die enkele keer dat ik kort geen signaal heb, doet zich dan ook op Türksat voor en die knalt hier binnen, is als het regent als of het een moesson is.

En wat ook normaal is, kort uitval van signaal bij het up load signaal.

Dit fenomeen doet zich bij alle satellieten voor  en daar is niets tegen te doen.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wanneer ze voor die 200 zakelijke klanten een transponder op 19 in de lucht moeten houden zal ons abonnementsgeld significant omhoog moeten om dat te subsidiëren.

 

Je onderschat de zakelijke markt.

Daarnaast zal CDS niet snel de zakelijke klanten voor het blok zetten door met SD op 19.2 te stoppen.

Als hotels pensions hostels jeugdherbergen etc. gedwongen worden naar HD dan vergt dat een investering in apparatuur.

Als het punt daar is kijken ondernemers ook naar andere alternatieven en raakt CDS zakelijke klanten kwijt aan de concurrentie.

Er vallen er altijd af. Dat is het laatste wat M7 wil, liever neemt men genoegen met een break even punt.

En als ze de HD gebruikers kunnen laten bloeden om hun zakelijke markt in stand te houden zullen ze dit ongetwijfeld doen.

Ze gunnen het verlies nog niet aan de concurrentie ..

Vult u rustig aan !!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Er vallen er altijd af. Dat is het laatste wat M7 wil, liever neemt men genoegen met een break even punt.

En als ze de HD gebruikers kunnen laten bloeden om hun zakelijke markt in stand te houden zullen ze dit ongetwijfeld doen.

Ze gunnen het verlies nog niet aan de concurrentie ..

 

Canaldigitaal ligt er kennelijk toch niet wakker van dat ze klanten verliezen.

Lees de diverse fora maar na, de berichten over het opzeggen van trouwe klanten neemt alleen maar toe.

En dat opzeggen komt niet alleen door het verhogen van de prijzen, maar ook door het beperken van het aantal te ontvangen zenders op bijvoorbeeld de extra kaart.

 

Ik heb het vermoeden dat de recente maatregelen behoorlijk negatief uitwerken op het klantenbestand en de daarbij behorende inkomsten.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gisteren contact opgenomen met CD. Vanwege de prijsverhoging op mij 2 en 3 kaart (van € 1,50 naar 4,50) wilde ik 2 kaarten opzeggen en de kaart waar het basispakket op zit (€ 15,95) per maand naar het Set Top pakket zetten. Dit is niet meer mogelijk !. Ze kon mij wel een aanbieding doen voor € 13,95 p/m (167,40 per jaar) voor vrijwel hetzelfde pakket als het Set Top pakket. HD komt dan nog eens € 5,- per maand voor bij dus € 18,95 ( € 227,40 jaar). Gewoon absurd, dus maar gelijk alles opgezegd

 

Waarom heb je geen HD-Actie pakket genomen voor € 9,95 per maand (119,40 per jaar)?

aangepast door KvR
Link naar reactie
Delen op andere sites

Waarom heb je geen HD-Actie pakket genomen voor € 9,95 per maand (119,40 per jaar)?

 

Ik ben daar dit jaar over gebeld, maar eerder ben ik gebeld om de betaaldata te verzetten en werd verteld dat er niets zou veranderen, dat klopt dus niet, want Veronica is verdwenen. RTL8 kon ik al niet ontvangen, want dat was het voormalige Talpa kanaal en ik was zo blij dat bijna al het voetbal verdwenen was.

 

Ze brengen het als, het is maar 3 euro in de maand extra, ik zie het als 36 euro per jaar extra voor zenders waar ik toch niet naar kijk.

 

Ik wil best overstappen, maar alleen met een 1 jarig contract, met tuner van CDS die mijn eigendom wordt en het STB-pakket met alle HD zenders. Ik ben dan bereid om naar de Astra 3 over te schakelen, er gaat dan toch een triple LNB komen.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wil dus voor 35€ een satellietontvanger en een triple lnb en extra hd zenders. lijkt me wel een hele grote wens voor dat bedrag

aangepast door roymar

Mutant HD2400,Vu+ Duo, Xtrend ET6000, 2x Relook 400s,

Skystar2 en Wavefield  WV85THDS schotel 1W/5E/9-10E/13E/19.2E/23.5E/28.2E en de satellietmeter Xsarius HD easy

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Moderator

Ik ben daar dit jaar over gebeld, maar eerder ben ik gebeld om de betaaldata te verzetten en werd verteld dat er niets zou veranderen, dat klopt dus niet, want Veronica is verdwenen. RTL8 kon ik al niet ontvangen, want dat was het voormalige Talpa kanaal en ik was zo blij dat bijna al het voetbal verdwenen was.

RTL 8 is alleen te ontvangen wanneer je over een HD ontvanger beschikt en een schotel welke ook Astra 3 ontvangt.

 

Wil je RTL 8 HD of Veronica ontvangen, dan zal je zelf je installatie moeten aanpassen, je kaart is voor RTL 8 HD en Veronica vrijgeschakeld.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

je wil dus voor 35€ een satellietontvanger en een triple lnb en extra hd zenders. lijkt me wel een hele grote wens voor dat bedrag

 

Goed lezen:

 

Ik heb geen € 36,- er voor over om naar extra zenders in het HD light pakket te kijken.

 

Alles gaat toch HD worden, dan gaan ze echt geen SD voor lange tijd er naast houden, zie Veronica, RTL8 kon ik in het SD pakket toch al niet ontvangen, jammer dat het geen Talpa of TV10 met veel voetbal is gebleven, het was zo fijn op de wel voor mij beschikbare kanalen naar leuke dingen te kijken.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

 

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
×
×
  • Nieuwe aanmaken...